  • 1. Data: 2007-07-30 21:07:27
    Temat: słupki wokół sklepu, problem z dowozem towaru
    Od: "Mały" <s...@n...poczta.fm>

    Witam,

    piszę, bo mój ojciec od wczoraj ma ciekawy problem. Wynajmuje sklep przy
    ulicy, przy czym chodnik między sklepem a jezdnią ma ok.5-6 metrów
    szerokości. Nie wiadomo dlaczego, ale miasto zafundowało słupki
    ograniczające możliwość parkowania przed sklepem (sklep jest na rogu), co
    uniemożliwia również dostawę towaru. Zatem aktualnie np. żeby przenieść
    chleb czy lody, trzeba je nieść kilkadziesiąt metrów.

    Czy jest jakaś podstawa prawna, którą możnaby się podeprzeć przy pisaniu
    prośby do Urzędu Miasta o usunięcie tychże słupków, jakieś przepisy
    przeciwpożarowe, sanepidowskie?

    Z góry dzięki za pomoc,
    Mały

  • 2. Data: 2007-07-30 21:22:23
    Temat: Re: słupki wokół sklepu, problem z dowozem towaru
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Mały pisze:
> [...]
    >
    > Czy jest jakaś podstawa prawna, którą możnaby się podeprzeć przy pisaniu
    > prośby do Urzędu Miasta o usunięcie tychże słupków, jakieś przepisy

    I bardzo dobrze. Szlag mnie trafia jak jaśniepaństwo robi sobie dostawy
    parkując na środku ulicy. Latać z towarem kilkadziesiąt/kilkaset metrów
    i nie marudzić - będzie gorzej.

    chester

  • 3. Data: 2007-07-30 22:06:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mały" <s...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości

    Straży Pożarnej słupki nie przeszkadzają. Oni nie wjeżdżają do sklepu
    samochodami. Sanepid do tego nic nie ma.

  • 4. Data: 2007-07-31 01:45:55
    Od: "Verizon Newsgroups" <z...@v...net>

> [...]
    >
    > Czy jest jakaś podstawa prawna, którą możnaby się podeprzeć przy pisaniu
    > prośby do Urzędu Miasta o usunięcie tychże słupków, jakieś przepisy

    Moze uzyc mozgu jak to rozwiazac albo podpatrzec jak to robia w innych
    krajach.
    W razie gdybys nie potrafil, to podpowiem, ze stosuja wozki zeby nie
    dzwigac.

    veri

  • 5. Data: 2007-07-31 03:48:55
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Mały" <s...@n...poczta.fm> wrote in message
> [...]
    > uniemożliwia również dostawę towaru. Zatem aktualnie np. żeby przenieść
    > chleb czy lody, trzeba je nieść kilkadziesiąt metrów.

    zaproponuj miastu, że postawisz słupki opuszczane, pod warunkiem, że pozwolą
    ci wjeżdżać samochodem na czas dostawy towaru.

  • 6. Data: 2007-07-31 07:09:31
    Od: "gm" <g...@w...nospam.p>

    "Mały" <s...@n...poczta.fm> wrote in message
    > Witam,

    Na Francuskiej w Wawie jest taki sklep, codziennie dostawa towaru, kika razy
    z różnych źródeł. Chodnik ładny w romby ułożony - totalnie rozjechany.
    Zawsze klne na ten sklep jak przechodze tamtedy po deszczu.
    Mam nadzieje ze tam tez wstawia słupki.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2007-07-31 07:59:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jul 2007, Mały wrote:

> [...]
    > szerokości. Nie wiadomo dlaczego, ale miasto zafundowało słupki
    > ograniczające możliwość parkowania przed sklepem (sklep jest na rogu),

    Naprawdę NIE WIADOMO DLACZEGO? :O

    > co uniemożliwia również dostawę towaru.

    W kwestii formalnej: było ostatnio parę dyskusji o tym, że każda działka
    musi mieć możliwość wjazdu. Pytanie: czy w opisywanym przypadku złamano
    prawo budowlane, czy też niewiedziećczemu sklep nie chce korzystać
    z "urzędowego" wjazdu na posesję, *w ktorej wynajmuje lokal* (a więc
    prawo do korzystania z części wspólnej "w zakresie pozwalającym się
    pogodzić z użytkowaniem przez innych" też ma)?

    > Czy jest jakaś podstawa prawna, którą możnaby się podeprzeć przy
    > pisaniu prośby do Urzędu Miasta o usunięcie tychże słupków,

    Wiesz, pewnie do UM ktoś pisał, zeby coś zrobić, żeby samochody
    stojące na rogu nie zasłaniały skrzyżowania! (może policja...)

    > jakieś przepisy przeciwpożarowe,

    Pewnie przepis przewiduje, że słupek powinien dać się staranować
    zderzakiem samochodu z załadowanymi 8 tonami wody :>

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-07-31 12:57:40
    Od: Mark <m...@a...pl>

    Dnia Mon, 30 Jul 2007 23:07:27 +0200, Mały napisał(a):

    > Nie wiadomo dlaczego, ale miasto zafundowało słupki
    > ograniczające możliwość parkowania przed sklepem (sklep jest na rogu), co
    > uniemożliwia również dostawę towaru.

    Moze dlatego ze _sklep_jest_na_rogu_?
    A przynajmniej z krakowskich obserwacji - znaczne grono zaopatrzeiowcow ma,
    za przeproszeniem, w dupie innych - i kierowcow i pieszych. Parkuja byle
    jak, byle blizej sklepu - czesto stwarzajac realne zagrozenie dla ruchu
    drogowego.
    Do szalu doprowadza mnei zwlaszcza taki jeden sklepik _na_rogu_ u mnie na
    osiedlu, gdzie to zaopatrzeniowcy najbezczelniej staja na ulicy, 5-10 metrow
    od skrzyzowania. Droga waska, jeden pas zajety -nie ma jak zjechac ze
    skrzyzowania casem, jesli z drugiej strony jada samochody.
    Inny przyklad - Skrzyzowanie Alei Roz z l. Przyjazni, Krakow, NH.
    Sklepik jaki? Oczywiscie narozny..
    Inteligent z zaopatrzenia staje wprost na skrzyzowaniu (Al. Roż "wpada" a
    Al. Przyjazni, nie przecina jej) tuz *przed* przejsciem dla pieszych. A jak
    sie zwroci uwage, to wylatuje z pyskiem, bo *on musi rozladowac*

    --
    Mark

  • 9. Data: 2007-07-31 13:01:39
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 31 lipca 2007 14:57
    (autor Mark
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@s...wot>):

    > Inteligent z zaopatrzenia staje wprost na skrzyzowaniu (Al. Roż "wpada" a
    > Al. Przyjazni, nie przecina jej) tuz *przed* przejsciem dla pieszych. A
    > jak sie zwroci uwage, to wylatuje z pyskiem, bo *on musi rozladowac*

    Przypomniał mi się debil, co wysrywał psa przed spożywczym na chodniku i na
    zwrócenie uwagi wydarł się na mnie, że przecie to zwierzę i się musi
    wysrać.
    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/