  • 31. Data: 2009-07-27 06:32:46
    Temat: Re: s3up telefoniczny na mojej parceli
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Andrzej napisał(a):

> [...]
    > więc logicznym jest że powinna też ponosić koszty z tego tytułu.
    > TPSA zagrała nie fair wobec ciebie/twojego sasiada, że opowiada ci ze
    > sasiad jest winien ze ty nie masz netu. nie przewidzieli, ze własciciel
    > może nie udzielić zgody na udostępnienei terenu? nie ma innych
    > rozwiązań? sąsiad jest jedynym wyjściem? to tylko świadczy o tepsie.
    > Takie myślenie to pozostałosci po poprzednim ustroju, kiedy państwowe
    > firmy w imię wyższej konieczności (teraz: współżycia społecznego)
    > stawiały sobie co chciały gdzie chciały a szary człowiek nie miał nic do

    Obawiam się, że większość słupów TPSA i energetycznych jest postawionych
    w ten sposób, że właściciele nie mieli nic do powiedzenia. Kiedyś był
    reportaż jak facetowi linię pociągnęli na skos działki. Słup na środku,
    nic nie można zrobić, to facet się wkurzył i wybudował dom dookoła słupa.
    Pod Warszawą wkurzony gość wyciął w cholerę pęk światłowodów, szły przez
    jego działkę.
    Takich spraw będzie coraz więcej. "Inżynierowie" stawiali słupy tam
    gdzie im było wygodnie. Czasami nawet niezgodnie z planem. Oj, na skos
    będzie łatwiej.

    wer

  • 32. Data: 2009-07-27 07:15:21
    Temat: Re: słup telefoniczny na mojej parceli
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "michael" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > No rzecz w tym, że przeszkadza - chcę remontować ogrodzenie a druga rzecz
    > to idealne miejsce na samochód. Dalej - to nie taki sobie zwykły
    > pojedynczy drewniany słóp jak zwykle stawiają z betonowa podstawa i do
    > tego dopiero dwie grube belki...
    > Fakt, dużo miejsca to nie zajmuje ale dlaczego ma stać za darmo?? Ja za
    > telefon i internet płacić muszę ;)

    Tu już Ciebie nie rozumię.
    Skoro ten słup Tobie przeszkadza(idealne miejsce na samochód) to domagaj się
    jego przesunięcia/usunięcia. I tyle.
    Skoro to miejsce idealnie pasuje do stawiania samochodu to kilkuzłotowe
    odszkodowanie tego Tobie nie zrekompensuje.

    Krzysiek

  • 33. Data: 2009-07-27 08:20:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Jul 2009, michael wrote:

    > Witam,
    > Zakupiłem dom w pewnej miejscowości i na działce przynależnej do domu stoi
    > słup należący do TP S.A. Stoi on za płotem ponieważ poprzedni właściciel
    > (jak i reszta sąsiadów) przesunął się z tym płotem o 1 metr żeby nie stał
    > przy samej ulicy. Jednak nie zmienia to faktu, że słup znajduje się jeszcze
    > na mojej parceli.

    IMHO fakt, że wiedziałeś "lub rozsądnie myśląc powinieneś być wiedzieć"
    o tym słupie, wskazuje, że kupiłeś "działkę ze słupem".
    Czyli jeśli owa działka jest mniej warta, to właśnie dlatego mniej za
    nią zapłaciłeś :>
    Bardzo proszę mnie nie pogryźć :), ja Ci tylko opisuję linię obrony
    którą "co najmniej może" przyjąć TPSA.
    Jakby poprzedni właściciel wystąpił z jakimkolwiek roszczeniem
    (nawet niezaspokojonym) o ten słup, to można by się kłócić że
    "wziąłem sprawę w toku".
    Powiedz - jak się obronić przed zarzutem wyżej? (że to już była
    "działka ze słupem").

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2009-07-27 08:56:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-07-27, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > o tym słupie, wskazuje, że kupiłeś "działkę ze słupem".
    > Czyli jeśli owa działka jest mniej warta, to właśnie dlatego mniej za

    A nie można przyjąć, że wiedział iz kupuje działkę z nieuregulowanym
    prawnie słupem, który to fakt był dla niego dodatkowo pociągający jako
    potencjalne źródło dodatkowych zysków? Cos na zasadzie wykupowania długu
    za niższą kwotę (jesli juz nawet mniej zapłacił).

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2009-07-27 09:01:58
    Od: "Kot Behemot" <k...@g...pl>

    Rafal M <r...@g...com> napisał(a):

    > Dlatego lepiej wynegocjowac telefon+internet od nich gratis :)

    Ano, powodzenia w negocjacjach. TPSA na pewno ucieszy sie, że może dać
    usługi za ponad 100 zamiast 5 zł w twardej gotówce;)

  • 36. Data: 2009-07-27 10:22:44
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 09:01:58 +0000 (UTC), Kot Behemot napisał(a):

    > Ano, powodzenia w negocjacjach. TPSA na pewno ucieszy sie, że może dać
    > usługi za ponad 100 zamiast 5 zł w twardej gotówce;)

    A skąd znasz FAKTYCZNĄ wartość tych usług?
    Nie mam bynajmniej na myśli wartości cennikowych - bo te są dla odbiorcy
    końcowego, co wcale nie oznacza wartości usługi :)

  • 37. Data: 2009-07-27 11:08:23
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > A skąd znasz FAKTYCZNĄ wartość tych usług?
    > Nie mam bynajmniej na myśli wartości cennikowych - bo te są dla odbiorcy
    > końcowego, co wcale nie oznacza wartości usługi :),,

    Czyli uważasz że Tp bardziej opłaca się zrezygnować ze 100zł przychodu niż
    płacić 5zł miesięcznie?

    Krzysiek

  • 38. Data: 2009-07-27 11:37:21
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 13:08:23 +0200, kris napisał(a):

    > Czyli uważasz że Tp bardziej opłaca się zrezygnować ze 100zł przychodu niż
    > płacić 5zł miesięcznie?

    Następny który wkłada mi do dyskusji coś czego nie napisałem. Co za
    popierdolona mentalność nie których osobników ;)
    Żeby płacić 5zl miesięcznie, to nasz pytek by się musiał na to zgodzić.
    Wątpię by za 5zł nasz pytek uzyskał parkowanie samochodu w "swoim rejonie".
    A o to się rozchodzi. Dzierżawca może sobie wyceniac na 5zł - a acet pokaże
    że za tyle nie wydzierżawi sobie terenu na parkowani eauta - i wio - tepsa
    niech zwija żagle.
    Jeżeli to go nie będzie satysfakcjonowało - to wypowie (o ile jest
    zawarta!) dzierżawę i niech sobie tepsa przebuduje infrastrukturę tak by
    nie przechodzić przez jego nieruchomość.

  • 39. Data: 2009-07-27 15:01:57
    Od: "Kot Behemot" <k...@g...pl>

    Herald <h...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > zawarta!) dzierżawę i niech sobie tepsa przebuduje infrastrukturę tak by
    > nie przechodzić przez jego nieruchomość.

    Tak by to wyglądało w twojej wyobraźni. A w świecie realnym wygląda tak: TPSA
    wnosi o ustanowienie służebności przesyłu "za odpowiednim wynagrodzeniem" zaś
    sąd stosownie do z art 305 kc. zasądza ile uzna za stosowne - i w najlepszym
    razie jest to odpowiednik średniej stawki czynszu dzierżawnego w podobnej
    nieruchomosci, ewt 4% wartości zajetego gruntu w skali roku co pewno da
    jeszcze mniej niz 5 zł miesięcznie...
    Ale to i tak wariant optymistyczny, bo jest jeszcze jeden haczyk: zasiedzenie
    służebności. Zakłady energetyczne stosują to ostatnio z dużym upodobaniem w
    stosunku do krnąbrnych właścicieli gruntów;))

  • 40. Data: 2009-07-28 09:48:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kot Behemot pisze:

    > Ano, powodzenia w negocjacjach. TPSA na pewno ucieszy sie, że może dać
    > usługi za ponad 100 zamiast 5 zł w twardej gotówce;)

    Ahem - ta "ponad stówa" to jest tyle, ile oni za to biorą. A nie tyle,
    ile ich to kosztuje.