  • 21. Data: 2009-07-25 22:11:23
    Temat: Re: s3up telefoniczny na mojej parceli
    Od: to <t...@a...xyz>

    kris wrote:

    > Ciekawe czy mówi?by? tak samo jakby Tobie Tpsa odmówi?a pod??czenia netu
    > bo s?siad sie nie zgadza na postawienie s?upa/chce za du?o za dzierzawe
    > terenu pod slup.;))

    Gdyby TPSA odmówiła sąsiadowi uczciwej zapłaty za postawienie tego słupa,
    to miałbym pretensje do TPSA. Ta firma prowadzi działalność komercyjną, a
    nie charytatywną, więc zasadniczo nie ma powodu, by udostępniać jej swoje
    grunty za darmo.

    Sytuacja w której ktoś złośliwie nie zgadza się na postawienie takiego
    słupa lub domaga się wygórowanych opłat z tego tytułu to oczywiście
    zupełnie inna sprawa i nie o tym tu dyskutujemy.

    --
    cokolwiek

  • 22. Data: 2009-07-26 07:22:16
    Temat: Re: słup telefoniczny na mojej parceli
    Od: "Kot Behemot" <k...@g...pl>

    michael <m...@g...pl> napisał(a):

    Więc napisz do nich pismo informujące, ze słup stoi na twoim gruncie i
    zzażądaj ustanowienia odpłatnej służebności przesyłu (art 305 kc)
    Ile metrów parceli zajmuje ten słup ewt jak duży obszar jest z winy słupa
    niemożliwy do normalnego uzytkowania? Możesz liczyć na zapłatę podobną jak w
    przypadku zwykłych służebności gruntowych a te ustala się w oparciu o
    średnie ceny stawek dzierżawnych w okolicy - koszt wykonania operatu
    szacunkowego ok. 800-1000 zł (ty płacisz). Ale i bez operatu mogę ci
    powiedzieć, że te stawki to zazwyczaj kilka zł/m.kw. miesięcznie - jeśli
    działka superatrakcyjna w centrum dużego miasta to moze więcej.
    Oblicz czy warto się w to bawic.

  • 23. Data: 2009-07-26 11:25:15
    Od: "Baloo" <n...@o...eu>

    "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe czy mówiłbyś tak samo jakby Tobie Tpsa odmówiła podłączenia netu
    > bo sąsiad się nie zgadza na postawienie słupa/chce za dużo za dzierzawe
    > terenu pod slup.;))

    Cóż, takie prawo rynku. Niech kombinują inaczej.
    Albo niech stawiają na terenie tego, kto chce mieć tel/net.

    > Oczywiście zgodziłem się bo w niczym mi ten słup nie przeszkadza.

    Tobie nie, ale komuś innemu może przeszkadzać jak najbardziej.
    Wyobraź sobie sytuację, gdy ten słup można byłoby postawić tylko i
    wyłącznie na środku Twojego ogrodu :)

  • 24. Data: 2009-07-26 11:27:02
    Od: "Baloo" <n...@o...eu>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał

    > Własność prywatna w sensie "nie pozwalam!" nie istnieje. W przypadku
    > infrastruktury są odpowiednie uregulowania dotyczące dostępu do posesji.

    Ale chyba nie chodzi o firmę z prywatnym kapitałem.

  • 25. Data: 2009-07-26 11:36:55
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Baloo wrote:
    > "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał

    > Ale chyba nie chodzi o firmę z prywatnym kapitałem.

    Baloo - "państwowe" skończyło się 20 lat temu. To, co państwowym realnie
    zostało, obumiera od tego czasu i żyje głównie dzięki naszym podatkom,
    które kolejne litościowe rządy przeznaczają na dotacje.

    Porządnie zrobione regulacje mają działać niezależnie od tego, czy o
    dostęp występuje agenda rządowa, samorząd, francusko-giełdowa
    Telekomunikacja Polska czy Zenek+Zdzisiek Telekómunikejszyn.

    Co prawda, w Polsce prawo mamy niezłe, tylko z egzekucją jest jakby
    nieco gorzej. DO tego dochodzą protesty użytkowników "Telefonii
    wRodzinie", czego się boi każda władza, niezależnie od koloru i skutek
    widać gołym okiem.

    M.

  • 26. Data: 2009-07-26 12:30:41
    Od: Andrzej <a...@p...de>

    Użytkownik kris napisał:
> [...]
    >
    > Ciekawe czy mówiłbyś tak samo jakby Tobie Tpsa odmówiła podłączenia netu bo
    > sąsiad się nie zgadza na postawienie słupa/chce za dużo za dzierzawe terenu
    > pod slup.;))
    > Widzisz właśnie przerabiam taką sytuacje.
    > Sąsiad zakończył budowe domu i chce miec tel. i net.
    > I wychodzi tak własnie że potrzebny jest slup stojący na końcu mojej
    > działki- ta działka to droga dojazdowa do mojego domu.
    > Nie zgodzę się na słup to telekomunikacja naisze do sąsiada- "brak
    > możliwości technicznych"
    > Oczywiście zgodziłem się bo w niczym mi ten słup nie przeszkadza.

    ciekawe co bys powiedzial, jakby przyszly do ciebie spolki z propozycja
    usyawienia słupów przeróżnych, bo chcą powadzić działalność polegającą
    na świadczeniu usług ludności (wszystki jedno: internet telefonia
    komórkowa, telewizja). jeśli byś się zgodził za friko to chwała ci za
    to, ale to nie znaczy że własciciel działki/terenu ma jakis moralny
    obowiązek, w imię zasad współżycia społecznego, udostępniać wszystkim
    swój teren. firma czerpie korzyści z tego że słup stoi na czyimś terenie
    więc logicznym jest że powinna też ponosić koszty z tego tytułu.
    TPSA zagrała nie fair wobec ciebie/twojego sasiada, że opowiada ci ze
    sasiad jest winien ze ty nie masz netu. nie przewidzieli, ze własciciel
    może nie udzielić zgody na udostępnienei terenu? nie ma innych
    rozwiązań? sąsiad jest jedynym wyjściem? to tylko świadczy o tepsie.
    Takie myślenie to pozostałosci po poprzednim ustroju, kiedy państwowe
    firmy w imię wyższej konieczności (teraz: współżycia społecznego)
    stawiały sobie co chciały gdzie chciały a szary człowiek nie miał nic do
    powiedzenia.
    pzdr

  • 27. Data: 2009-07-26 13:54:43
    Od: "Baloo" <n...@o...eu>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości

    > Baloo - "państwowe" skończyło się 20 lat temu.

    Nie w tym rzecz. O ile faktycznie istnieją jakieś uregulowania prawne
    zezwalające np. na władowanie się ze słupem_energetycznym_na środek czyjejś
    posesji czy też legalne wywłaszczenie z terenu, przez który ma przebiegać
    droga krajowa, to jakoś trudno mi wyobrazić sobie "odpowiednie uregulowania
    dotyczące dostępu do posesji" w sytuacji, gdy mowa o firmie, której
    większościowi udziałowcy to osoby/firmy prywatne.

  • 28. Data: 2009-07-26 15:38:02
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 26 Lip, 09:22, "Kot Behemot" <k...@g...pl> wrote:

    > Oblicz czy warto się w to bawic.

    Dlatego lepiej wynegocjowac telefon+internet od nich gratis :)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 29. Data: 2009-07-26 16:10:41
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Baloo wrote:
> [...]
    > "odpowiednie uregulowania dotyczące dostępu do posesji" w sytuacji, gdy
    > mowa o firmie, której większościowi udziałowcy to osoby/firmy prywatne.

    Gdzie Ty żyjesz?
    Telekomunikacja Polska - chyba wiesz, czyja jest?
    Były warszawski STOEN - rwe.com
    A co do regulacji, np. art 140
    http://www.operatorzy.pl/prawo/prawo_telekomunikacyj
    ne/dzial_vi

    M.

  • 30. Data: 2009-07-26 20:51:23
    Od: "Jurek S." <j...@k...pl>

    Kiedyś przyszlo do mnie dwoch gostkow w imieniu TPSA i rzucili mi umową,
    ktorą nalezy szybko podpisac, bo oni jakies tam kable przez moją dzialke
    (rolną jeszcze) beda ciagnąc. Zostawilem sobie tą umowe, poczytalem i
    napisalem swoją wersję... chcialem za to tylko jednorazowo 3-krotnosc oplat
    jakie wtedy wnosilem na rzecz tpsa (telefon+neo)... Nie podpisali... swoim
    kablekiem ominęli moj teren...