  • 1. Data: 2007-12-01 16:13:47
    Temat: skreśkenie z listy członków spółdzelni
    Od: "Konrad" <c...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam następujący problem:
    w 1995 roku mój ojciec został skreślony z listy członków spółdzielni
    mieszkaniowej wskutek nie płacenia za czynsz. Cała należność została
    uregulowana w tym samym roku. Ojciec nie wystąpił jednak z pismem o
    przywrócenie członkowstwa. Teraz aby zostać ponownie członkiem trzeba
    zapłacić całość wartości mieszkania pomniejszonej o wcześniejszy wkład
    (książeczka mieszkaniowa + 8 lat spłaty)
    Jak ruszyć tą sprawę inaczej? Zna ktoś z Was dobrego adwokata orientującego
    się w prawie spółdzielczym z okolic Warszawy?

    Konrad

  • 2. Data: 2007-12-01 16:46:40
    Temat: Re: skreśkenie z listy członków spółdzelni
    Od: "Dominika" <b...@m...com>

    > w 1995 roku mój ojciec został skreślony z listy członków spółdzielni
    > mieszkaniowej wskutek nie płacenia za czynsz. [...]

    Mieszkanie jest wlasnosciowe czy lokatorskie?

    Pozdrawiam
    Dom

  • 3. Data: 2007-12-01 17:25:14
    Od: "Konrad" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dominika" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    > Mieszkanie jest wlasnosciowe czy lokatorskie?

    z tego co się orientuje to mieszkanie jest wynajmowane od spółdzielni.
    Ojciec nie jest członkiem wiec nie jest ani lokatorskie ani własnościowe
    (przed skreśleniem mieszkenie było lokatorskie)...

    Konrad

  • 4. Data: 2007-12-01 17:35:46
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    Konrad pisze:

> [...]
    > Ojciec nie jest członkiem wiec nie jest ani lokatorskie ani własnościowe
    > (przed skreśleniem mieszkenie było lokatorskie)...

    aby mieć własnościowe prawo do lokalu, nie trzeba być członkiem
    spółdzielni (przynajmniej tak jest w naszym przypadku i znam innych takich)

  • 5. Data: 2007-12-01 18:08:09
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-12-01 17:13 Konrad pięknie wystukał/a:
> [...]
    > Jak ruszyć tą sprawę inaczej? Zna ktoś z Was dobrego adwokata
    > orientującego się w prawie spółdzielczym z okolic Warszawy?

    Poczytaj archiwum tej grupy i inne podobne. Teraz nie trzeba być
    członkiem spółdzielni, żeby posiadać mieszkanie w spółdzielni.

    --
    animka