  • 41. Data: 2008-03-28 21:22:14
    Temat: Re: selekcje do klubów
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 28 Mar, 22:00, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:3ef10fa7-837c-4c8f-91b6-784ab01f02a9@
    h11g2000prf.googlegroups.com...

    > Ale ja tam nie chcę "wtargiwać", tylko wejść. Tu właśnie jest pewna
    > różnica. Zakres uprawnień pracownika ochrony zawiera ustawa. nie ma tam
    > zatrzymania z powodu wysokiego wieku. Oczywiście, jeśli wstęp jest płatny,
    > to brak biletu moze być podstawą zatrzymania, ale jego niesprzedanie bez
    > uzasadnionej przyczyny jest wykroczeniem.

    każdy (a więc i ochroniarz) może zastosować obronę konieczną wobec
    bezprawnego zamachu. bezprawnym zamachem jest wdarcie się do cudzego
    lokalu lub nieopuszczenie go, mimo wyrażenia takiej woli przez osobę
    uprawnioną. obrona konieczna może polegać na uniemożliwieniu takiej
    osobie wejścia lub zmuszeniu do wyjścia.

    o do sprzedaży biletów, to zależy na jakich zasadach je sprzedaje -
    jeśli z jego (chociażby dorozumianego) oświadczenia woli wynika, że
    chce je sprzedawać wszystkim chętnym, wówczas jest zobowiązany te
    osoby wpuszczać, inkasując od nich opłatę. Jeśli stosuje selekcję -
    może wpuszczać osoby, które przeszły pozytywnie selekcję.

  • 42. Data: 2008-03-28 21:49:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@g...com pisze:

    > samo otworzenie lokalu nie jest złożeniem oferty. ponadto jeśli przy

    Jest.

    > wejściu stoi ochroniarz/portier/selekcjoner, to znaczy że ,,oferta''
    > nie jest skierowana do każdego, ale tylko do osób które pomyslnie

    Błąd. To jest odpowiednik chowania "pod ladę" i jest to albo wykroczenie
    (ze strony sprzedawcy/usługodawcy) lub wręcz przestępstwo (ze strony
    ochroniarza, jeśli potem ten sprzedawca się na niego wypnie).

  • 43. Data: 2008-03-28 22:34:58
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Mar 28, 10:49 pm, Andrzej Lawa
    > Jest.

    KC twierdzi co innego.

    > Błąd. To jest odpowiednik chowania "pod ladę"

    Prawo karne nie zna analogii.

  • 45. Data: 2008-03-28 22:45:20
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisali:

    > Zajrzeć do ustawy o ochronie osób i mienia i przemyśleć, czy pracownik
    > ochrony może zatrzymać wchodzącego do klubu tylko za to, że mu się nie
    > podoba. Potem wezwać Policję, bo to przestępstwo.

    Bzdura.

  • 44. Data: 2008-03-28 22:45:20
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisali:

    > Ale placówki handlowo-usługowe, o ile nie maja formy zamkniętych klubów
    > (z lista członków, kartami klubowymi itepe) są dostępne dla ogółu -
    > czyli publicznie.

    Sa dostepne dla zaproszonych. A zaprasza selekcjoner.

    > Drogie bilety czy karty członkowskie mogą być.

    I moze tez byc zaproszenie ustne.

    > Selekcja "na widzimisię" jest nielegalna.

    Bo?

  • 46. Data: 2008-03-28 22:46:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@g...com pisze:

    > każdy (a więc i ochroniarz) może zastosować obronę konieczną wobec
    > bezprawnego zamachu.

    Owszem.

> [...]
    > uprawnioną. obrona konieczna może polegać na uniemożliwieniu takiej
    > osobie wejścia lub zmuszeniu do wyjścia.

    A tu już się ostro mylisz, bo - jak już było wielokrotnie pisane -
    ogólne przepisy (ochrona praw konsumentów oraz zarejestrowany rodzaj
    działalności) powodują, że w godzinach pracy lokalu nie ma osoby, która
    miała by uprawnienia do blokowania komukolwiek wejścia do lokalu.

    Albo rybki, albo akwarium...

    Albo masz swoje prywatne mieszkanie lub prywatny klub, albo
    ogólnodostępną placówkę handlową/usługową.

    W tym pierwszym przypadku możesz tak czy inaczej decydować, kogo
    wpuścisz i obsłużysz, a w tym drugim przypadku już nie.

    Miej pretensje do siebie, skoro zakładasz nie to, co chciałeś założyć.

  • 47. Data: 2008-03-28 22:50:26
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisali:

    > Jest.

    Bzdura. Zapoznaj sie moze z KC.

  • 50. Data: 2008-03-28 22:50:27
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisali:

    > Jest. Sam się zobowiązał publicznie składając ofertę.

    Zoowiazal sie swiadczyc uslugi osobom od 21 do 30 lat.

  • 49. Data: 2008-03-28 22:50:27
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> napisali:

    > A żeby było śmieszniej, to w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i
    > usług sprzedażą nazywa się m.in. świadczenie usług.

    No i?

  • 48. Data: 2008-03-28 22:50:27
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisali:

    > Selekcjonować też trzeba umieć inteligentnie i zgodnie z przepisami.

    I tak wlasnie to robia wszystkie kluby z selekcja.