  • 21. Data: 2008-03-28 12:46:00
    Temat: Re: selekcje do klubów
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "koczy" <k...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:4565.00000047.47eca787@newsgate.onet.pl...
    > Czy "selekcje" do klubów są legalne w świetle polskiego prawa ???
    >
    > Mam na myśli sytuację kiedy ochroniarze wynajęci przez właściciela stoją
    > przed
    > wejściem do klubu i wpuszczają tylko tych którzy spełniają wyznaczone
    > przez
    > właściciela kryteria ???
    >
    > np. nie wpuszczmamy w dresie albo kobiety tylko odo 30-stki
    >
    > lokal jest chyba miejscem publicznym i właściciel niema prawa jednych
    > klientów
    > obsługiwać a drugich nie , a może , jak to jest ???

    A propos: http://polskalokalna.pl/news/nie-wejdziesz-dresie,10
    82993

  • 22. Data: 2008-03-28 15:32:12
    Od: kam <...@...pl>

    zaś ja pisze:
    > A oferta publiczna ???

    a co to jest?

    > Jeśli wystawiam coś na sprzedaż , na przykład golarkę
    > albo jak tu usługę polegającą na udostępnieniu miejsca rozrywki .

    usług nie sprzedaje się

    KG

  • 23. Data: 2008-03-28 15:33:38
    Od: kam <...@...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Zasadniczo to wykroczenie (wlasciciela) lub gorzej (ochroniarzy, jak sie
    > wlasciciel na nich wypnie).

    > odmowa wykonania oferowanej uslugi oraz ukrywanie towarow).

    jeszcze się nie nauczyłeś?

    KG

  • 24. Data: 2008-03-28 16:18:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen pisze:

    > to ze ktos ma dr. przed nazwiskiem nie oznacza nawet ze jest lekarzem

    Nawet jak ktoś jest doktorem nauk medycznych nie oznacza to że jest
    lekarzem ...

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 25. Data: 2008-03-28 17:02:19
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    kam wrote:

    > a co to jest?

    > usług nie sprzedaje się

    A żeby było śmieszniej, to w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i
    usług sprzedażą nazywa się m.in. świadczenie usług.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 26. Data: 2008-03-28 17:23:56
    Od: "Chris" <s...@t...pl>

    "koczy" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    np. nie wpuszczmamy w dresie albo kobiety tylko odo 30-stki

    > lokal jest chyba miejscem publicznym i właściciel niema prawa jednych
    > klientów
    > obsługiwać a drugich nie , a może , jak to jest ???

    po 1. lokal prywatny nie jest miejscem publicznym w takim rozumieniu jak go
    przedstawiasz, jak Ty urzadzsz impre w domu to tez nie wpuszczasz wszystkich
    z ulicy prawda?, ktos ma lokal i udostepnia go ludziom - publicznosci
    lokale państwowe są otwarte dla wszystkich bo polskie prawo opiera się na
    zasadzie równości obywateli, przypadek o ktorym mowisz dot tylko miejsc
    prywatnych gdzie kazdy wlasciciel moze ustalic swoje zasady pod warunkiem ze
    nie sa one sprzeczne z prawem, swiadome ograniczenie klineteli jest czyms
    normalnym i powszechnie stosowanym, celem jest uzyskanie prestizu,
    zachowanie klimatu itd. i wystepuje pod wieloma postaciami a najczestszym
    jest po prostu cena np biletu czy wejsciowki, idac Twoim tokiem myslenia nie
    mozna by bylo ustalac cen biletow, kart wstepu, kart klubowych powyzej
    pewnej kwoty bo nie wszystkich byloby stac

    to ze czesto selekcja odbywa sie na podstawie wygladu delikwenta nie ma
    znaczenia dlatego iz to wlasciciel ustala zasady komu chce udostepnic swoj
    klub i sprzedawac uslugi, podobnie robilby to ustalajac cene biletu, problem
    o ktorym piszesz mozna rozpatrywac tylko i wylacznie w kwestiach morlanosci
    i przywoitosci ale swoboda dzialalnosci gosp. nie ma z tym nic wspolnego

    pzdr

  • 27. Data: 2008-03-28 17:52:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam pisze:

    > jeszcze się nie nauczyłeś?

    Ze ty nic merytorycznego nie napiszesz? cóż... Trzeba mieć nadzieje ;)

  • 28. Data: 2008-03-28 18:08:43
    Od: Bucz <R...@t...pbz_ROT13>

    KRZYZAK napisał(a):

    > Normalni ludzie nie maja problemu z wejsciem

    zdefiniuj "normalni"

    --
    Bucz
    Cała filozofia biznesu:

  • 29. Data: 2008-03-28 18:30:43
    Od: kam <...@...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Ze ty nic merytorycznego nie napiszesz? cóż... Trzeba mieć nadzieje ;)

    nawet jak piszę, to i tak nie rozumiesz, więc po co...

    KG

  • 30. Data: 2008-03-28 18:44:32
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 28 Mar, 10:28, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Zasadniczo to wykroczenie (wlasciciela) lub gorzej (ochroniarzy, jak sie
    > wlasciciel na nich wypnie).

    > odmowa wykonania oferowanej uslugi oraz ukrywanie towarow).

    O nieuzasadnionej odmowie świadczernia usługi w rozumieniu art. 138 kw
    (bo rozumiem, że to masz na myśli) można by mówić, gdyby był do
    świadczenia zobowiązany. Podobnie art. 135 kw mówi tylko o towarach
    przeznacoznych do sprzedaży - a więc wykroczenie nie zachodzi, gdy
    oferta sprzedaży nie była skierowana do określonych osób.