  • 21. Data: 2007-10-22 19:00:07
    Temat: Re: ściśle tajne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:87myubrzm2.fsf@hector.domek...

    > W gruncie rzeczy to jest dziwne, że na tej liście jest CBA, a nie ma
    > CBŚ. Nie ma również nic na temat policjantów prowadzących działania
    > operacyjne, a to się trochę kłóci ze zdrowym rozsądkiem.

    Bo CBŚ jest Policją, a nie osobnym urzędem w odróżnieniu od CBA.

  • 22. Data: 2007-10-22 19:07:57
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:87myubrzm2.fsf@hector.domek...

    > Bo CBŚ jest Policją, a nie osobnym urzędem w odróżnieniu od CBA.

    A policja nie jest instytucją państwową, tylko prywatną?

  • 23. Data: 2007-10-22 20:54:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A policja nie jest instytucją państwową, tylko prywatną?

    Rozwiń, do czego zmierzasz, bo nie nadążam.

  • 24. Data: 2007-10-23 12:18:29
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:87640zufw2.fsf@hector.domek...

    > Rozwiń, do czego zmierzasz, bo nie nadążam.

    Chodzi o to, że policja jako instytucja państwowa nie ma praw
    do korzystania z instytucji tajemnicy państwowej, co kłóci się
    ze zdrowym rozsądkiem.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 25. Data: 2007-10-23 20:47:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Chodzi o to, że policja jako instytucja państwowa nie ma praw
    > do korzystania z instytucji tajemnicy państwowej, co kłóci się
    > ze zdrowym rozsądkiem.

    A możesz przybliżyć, na podstawie jakich to przesłanek doszedłeś do tych
    wniosków? W Policji jak najbardziej tworzy się niejawne dokumenty. Do
    klauzuli ściśle tajne włącznie. Klauzula "poufne" jest na porządku
    dziennym.

  • 26. Data: 2007-10-23 20:54:41
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:871wbm2fe2.fsf@hector.domek...

    > A możesz przybliżyć, na podstawie jakich to przesłanek doszedłeś
    > do tych wniosków?

    Na podstawie lektury aneksu do ustawy o informacji niejawnej.

    > W Policji jak najbardziej tworzy się niejawne dokumenty. Do klauzuli
    > ściśle tajne włącznie. Klauzula "poufne" jest na porządku dziennym.

    Zdaje się, że w wielu prywatnych przedsiębiorstwach również, co jednak
    nie wiąże się wcale z nadaniem rangi tajemnicy państwowej, a jedynie
    tajemnicy przemysłowej.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 27. Data: 2007-10-23 21:10:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Na podstawie lektury aneksu do ustawy o informacji niejawnej.

    Zlituj się i napisz wyraźnie, o co Ci chodzi. Czegoś tam nie ma, co Twoim
    zdaniem powinno być. Coś jest napisane, czego być nie powinno. No przecież
    nie mogę dyskutować merytorycznie z Tobą, skoro nie wiem, o co Ci dokładnie
    chodzi.

  • 28. Data: 2007-10-23 21:35:17
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > powinno. No przecież nie mogę dyskutować merytorycznie z Tobą,
    > skoro nie wiem, o co Ci dokładnie chodzi.

    Chodziło mi o uzasadnienie faktu nieobjęcia dokładnej informacji na
    temat działań operacyjnych CBŚ i policji tajemnicą państwową. Zdaje
    się, że najlepsze merytoryczne uzasadnienie jest takie, że gdyby te
    informacje były ustawowo objęte tajemnicą państwową, to mielibyśmy
    do czynienia z tajną, a nie ze zwykłą policją.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 29. Data: 2007-10-23 22:12:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Chodziło mi o uzasadnienie faktu nieobjęcia dokładnej informacji na
    > temat działań operacyjnych CBŚ i policji tajemnicą państwową.

    To, że w załączniku do ustawy nie użyto wprost słowa Policja jeszcze o
    niczym nie świadczy. W załączniku nr 1 w odniesieniu do Policji klauzulą
    TAJNE obejmuje się na podstawie pkt. II.32 w zasadzie wszystko to, co w
    przypadku CBŚ i innych spec służb obejmuje klauzula "ŚCIŚLE TAJNE". Bo z
    mocy ustawy Policja jest uprawniona do wykonywania czynności
    operacyjno-rozpoznawczych. I tu jest cała różnica, bo dodatkowo dla
    wszystkich spec służb i Policji mamy jednakowy punkt II.36.

    Tego, z jakiego powodu w CBA czy ABW za ściśle tajne uznaje się to, co w
    Policji tajne mogę się co najwyżej domyślać, bo nie wiem tego. Moim zdaniem
    problem jest prozaiczny i wynika po prostu ze środków finansowych. Ochrona
    informacji "ściśle tajnych" jest o wiele droższa, niż tajnych. CBA mamy
    jedno. ABW jest chyba 16 oddziałów terenowych. Tam daje się robić te
    wszystkie śluzy i tereny chronione wymagane dla informacji "ściśle
    tajnych". Wyobraź sobie, gdyby w kilkuset komendach Policji w kraju (o
    tysiącach komisariatów już litościwie nie wspominając) chciano wydzielać
    teren dla informacji ściśle tajnych. Z drugiej strony o ile informacje ABW
    czy CBŚ mogą mieć znaczenie dla służb specjalnych państw obcych, to raczej
    jest mało prawdopodobne, by służby te były zainteresowane ustalenie, w jaki
    sposób Policja uzyskała informacje na temat sprawcy kradzież samochodu. A
    jeśli Policja wejdzie w posiadanie danych żywotnie dla bezpieczeństwa
    państwa ważnych, to nie widzę żadnego powodu, by je oznaczyła klauzula
    "ściśle tajne".

    Ale - zastrzegam jeszcze raz - to tylko moja opinia i być może istnieją
    jeszcze jakieś inne przesłanki merytoryczne przemawiające za takim
    podziałem.
    Mam nadzieję, że utrafiłem z odpowiedzią w to, co budziło Twoje
    wątpliwości.

  • 30. Data: 2007-10-23 22:39:50
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:87prz5h5uy.fsf@hector.domek...

    > To, że w załączniku do ustawy nie użyto wprost słowa Policja jeszcze
    > o niczym nie świadczy.

    IMO świadczy i to właśnie o tym, że intencją ustawodawcy było
    nieczynienie z policji i CBŚ policji tajnej jako takiej.