  • 11. Data: 2010-04-16 13:26:20
    Temat: Re: sąsiad ma przesunięte ogrodzenie - co sie robi w takich wypadkach?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    > Natomiast nic nie rób jak płot stoi już 30 lat.

    Nawet jesli sasiad juz ten pasek zasiedzial, to chyba warto
    wyprostowac w papierach, zeby np. sasiad zaczal placic podatek
    gruntowy od tej ziemi?...

    MJ

  • 12. Data: 2010-04-16 15:45:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Nawet jesli sasiad juz ten pasek zasiedzial, to chyba warto
    > wyprostowac w papierach, zeby np. sasiad zaczal placic podatek
    > gruntowy od tej ziemi?...

    Lepiej niech się sąsiad martwi i 2000 zł opłaty zapłaci.

    --
    @2009 Johnson

  • 13. Data: 2010-04-16 16:55:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    > Lepiej niech się sąsiad martwi i 2000 zł opłaty zapłaci.

    Prosze? Przeciez sasiad sam z siebie nic nie zrobi.

    MJ

  • 14. Data: 2010-04-16 18:46:45
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > postawionych znajomych, ale teraz ślad po niej zaginął. Kilka lat temu
    > znajomy przerwał bieg zasiedzenia i wezwał sąsiada do odkupienia tego
    > kawałka na którym postawił część domu (w sumie chyba ok. 40-50 m2).
    > Sąsiad kazał mu spadać. No to teraz zaczyna toczyć się sprawa o
    > odkupienie/eksmisję + koszty korzystania od czasu wezwania do zwrotu
    > ziemi. Biorąc pod uwagę cenę gruntu pod zabudowę i czynszów w mieście to
    > wyszło tego kilkadziesiąt tysięcy zł.
    >
    > Nie można zasiedzieć części nieruchomości, tylko ewentualnie całą
    nieruchomość, tak więc ten aspekt w ogóle odpada. Możesz, najlepiej, pisemnie
    zażądać od sąsiada usunięcia tego płota i wyznaczyć termin oraz zastrzec, że po
    przekroczeniu terminu,jeśli płot dalej będzie stał, naliczasz opłaty za
    bezumowne korzystanie z twojej własności. Jśli dalej będzie oporny - pozew na
    drodze cywilnej. Masz wygrane. Sąd nakaże usunięcie, obciąży go kosztami sprawy
    i przyzna ci odszkodowanie za bezumowne korzystanie. Ale najlepiej iść i się
    dogadać, zwłaszcza jeśli robiłeś ponowienie granic. Ten sam scenariusz z domem,
    jeśli jego część stoi na twojej ziemi. Ale przede wszystkim - jak się kupuje
    działkę, to najpierw sprawdza się działkę,jej granice i papiery, żeby potem nie
    wylądować w takim szambie.

  • 15. Data: 2010-04-16 20:31:35
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    Ale przede wszystkim - jak się kupuje
    > działkę, to najpierw sprawdza się działkę,jej granice i papiery, żeby
    > potem nie
    > wylądować w takim szambie.

    Problem w tym, że słupki graniczne są powbijane, a dom i ogrodzenie stoi na
    jego działce:) dzisiaj byłem u geodety i się okazuje że słupek graniczny w
    środku działki ( mniej więcej 100m od początku, bo działka ma 200m
    długości ) jest przesunięty w moją stronę, dwa pozostałe są poprawnie.
    Granice ponoć były wyznaczane w 89 roku i tak się zasatanwiam, że pewnie po
    wyznaczeniu okazało się że dom stoi na obecnie mojej działce i sąsiad
    przeniósł, żeby lepiej wyglądało i faktycznie, żeby nie to, że geodeta
    gdzieś tam extra chciał sprawdzić też tę granicę któtra jest, przy okazji
    wyznaczania drugiej, to bym żył w słodkiej nieświadmości,..:) Jutro się
    wybieram do sąsiada, to będę wiedział na czym stoję... generalnie sąsiad to
    sąsiad, wolałbym żeby starć nie było - jeśli by się zgodził na przestawienie
    słupków, to po sprawie, płot by stał jak stoi, a tylko dalszą częśc by się
    ogrodziło już zgodnie z granicą, gorzej jak stwierdzi że ma to gdzieś i
    będzie chciał dalej jechac z ogrodzeniem po krzywej linii:)
    Pozdrawiam
    Michał

  • 16. Data: 2010-04-16 20:58:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.04.2010 20:46), k...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    > nieruchomość, tak więc ten aspekt w ogóle odpada.

    Mógłbyś uzasadnić?

    p. m.

  • 17. Data: 2010-04-18 11:27:47
    Od: "kerstekersten" <k...@p...onet.pl>

    > (16.04.2010 20:46), k...@p...onet.pl wrote:
    > [...]
    >
    > Mógłbyś uzasadnić?
    >
    > p. m.
    To wynika wprost z Kodeksu Cywilnego. Można zasiedzieć tylko coś,co jest
    odrębnym przedmiotem własności. Kawałek odgrodzonego z innej działki terenu nim
    nie jest - nie jest odrębną działką.