  • 1. Data: 2009-09-28 13:30:54
    Temat: sanepid przejol funkcje nadzoru budowlanego oraz pip
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

    Witam
    Czy sanepit w nasyzm kraju przejol funkcje nadzoru budowlanego oraz pip??
    Oddajac budynek od działalność nawet biura aktualnie odbiera sanepit idąc z
    miarką i mierząc czy zgadza sie wszytko zgodnie z projektem.

    Ostatnio kolega mial kontrole sanepidu ale on prowadzi firme budowlaną i oni
    sprawdzali sobie u niego papierki zwiazane z bhp, wydawaniem ubioru
    roboczego a na koniec mu wystawili fakture na 600zł .

    Jest to chyba nie normalne? Niedosc ze robia kontrole to każą sobie jeszcze
    za nią placić !!!

  • 2. Data: 2009-09-28 14:13:14
    Od: live_evil <p...@o...pl>

    Dawid pisze:
    > [...] sanepit [...] nasyzm [...] przejol
    > [...] sanepit

    Kup słownik.

    --
    live_evil

  • 3. Data: 2009-09-29 09:13:35
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 28 Sep 2009 15:30:54 +0200, Dawid napisał(a):

> [...]
    > roboczego a na koniec mu wystawili fakture na 600zł .
    >
    > Jest to chyba nie normalne? Niedosc ze robia kontrole to każą sobie jeszcze

    Ten rachuneczek to zapewne było za "nauczenie" twego qmpla zasad i prawa go
    obowiązującego - normalnie nazywa się to mandatem ;)
    Chyba że faktycznie, jakiś narwaniec "wykonał dzieło i odpierdolił fuchę"
    inkasując 600zł, bo gdyby przyszedł następnego dnia na kontrolę - to
    musiałby wlepić mandat na np. 5000pln :)))

  • 4. Data: 2009-09-29 11:37:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Herald pisze:

    > Ten rachuneczek to zapewne było za "nauczenie" twego qmpla zasad i prawa go
    > obowiązującego - normalnie nazywa się to mandatem ;)

    To racze nie mandat. Za przeprowadzenie kontroli trzeba sanepidowi
    zapłacić. To nie pomyłka.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2009-09-29 12:07:21
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 29 Sep 2009 13:37:09 +0200, Maddy napisał(a):

    > To racze nie mandat. Za przeprowadzenie kontroli trzeba sanepidowi
    > zapłacić. To nie pomyłka.

    Znasz podstawę tego?
    Bo nie wyobrażam sobie że mam płacić za wizytę sanepidu na anonimowy
    telefon że w gastronomicznym lokalu u mnie widział szczury donosiciel.
    Kapitalny pomysł na "lekkie" zmniejszenie dochodu niewygodnego sąsiada ;)
    Znalazłem takie coś, i nie wynika z tego że sanepid pobiera opłaty za
    USTAWOWE działania:
    //
    Zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 14 marca 1985 roku o Państwowej
    Inspekcji Sanitarnej do zakresu działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej w
    dziedzinie bieżącego nadzoru sanitarnego należy kontrola przestrzegania
    przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne, w szczególności
    dotyczących:

    *
    higieny środowiska, a zwłaszcza wody do spożycia, czystości powietrza
    atmosferycznego, gleby, wód i innych elementów środowiska w zakresie
    ustalonym w odrębnych przepisach,
    *
    utrzymania należytego stanu higienicznego nieruchomości, zakładów
    pracy, instytucji, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, dróg, ulic
    oraz osobowego i towarowego transportu kolejowego, drogowego, lotniczego i
    morskiego.');

    Na podstawie ustawy z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w
    wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków nadzór nad jakością wody
    przeznaczonej do spożycia przez ludzi sprawują organy Inspekcji Sanitarnej.

    Na mocy rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 19 listopada 2002 roku w
    sprawie wymagań dotyczących jakości wody przeznaczonej do spożycia przez
    ludzi próbki wody do badania pobiera państwowy powiatowy lub państwowy
    graniczny inspektor sanitarny lub osoba przez niego upoważniona w obecności
    przedstawiciela producenta wody lub administratora sieci oraz odbiorcy
    usług między innymi z

    *
    punktów czerpalnych znajdujących się w terenie, obiekcie lub
    mieszkaniu przy zaworze czerpalnym za wodomierzem głównym, używanych do
    pobierania wody przez odbiorcę usług, jeżeli woda dostarczana jest z
    urządzeń wodociągowych.

    Według art. 26 ust. 1 ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej Państwowy
    Inspektor Sanitarny (lub upoważnione przez niego osoby)) ma prawo wstępu do
    mieszkań w razie podejrzenia lub stwierdzenia choroby zakaźnej, zagrożenia
    zdrowia czynnikami środowiskowymi, a także jeżeli w mieszkaniu jest lub ma
    być prowadzona działalność produkcyjna lub usługowa

    Za badania laboratoryjne oraz inne czynności wykonywane przez organy
    Państwowej Inspekcji Sanitarnej w związku ze sprawowaniem bieżącego nadzoru
    sanitarnego pobiera się opłaty w wysokości kosztów ich wykonania. Opłaty
    ponosi osoba lub jednostka organizacyjna obowiązana do przestrzegania
    wymagań higienicznych i zdrowotnych. Taką osobą może być także właściciel
    mieszkania a w pewnych raczej wyjątkowych przypadkach również sam lokator
    (np. w razie podejrzenia choroby zakaźnej).

    Jednakże za badania laboratoryjne i inne czynności wykonywane w związku ze
    sprawowaniem bieżącego nadzoru sanitarnego przez organy Państwowej
    Inspekcji Sanitarnej nie pobiera się opłat od osób oraz jednostek
    organizacyjnych obowiązanych do przestrzegania wymagań higienicznych i
    zdrowotnych, jeżeli w wyniku badań nie stwierdzono naruszenia tych wymagań

    Ponadto niezależnie od opłat z tytułu bieżącego nadzoru sanitarnego,
    pobieranych według wyżej wymienionych zasad stacje
    sanitarno-epidemiologiczne mogą w ramach prowadzonych środków specjalnych
    wykonywać w zakresie badań, pomiarów i innych czynności nie wynikających z
    ustawowego nadzoru odpłatne usługi na zasadzie zlecenia tych usług i za
    umownie ustaloną zapłatą.

    http://e-prawnik.pl/biznes/prawo-administracyjne/poz
    ostale-2/odpowiedzi/kontrola-lokalu-przez-sanepid-1.
    html
    //

  • 6. Data: 2009-09-29 19:24:47
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

    > Ten rachuneczek to zapewne było za "nauczenie" twego qmpla zasad i prawa
    > go
    > obowiązującego - normalnie nazywa się to mandatem ;)

    on mial wsyztko w porządku w papierach (nawet sami mu to powiedzieli ale
    kazali zaplacic za usługę kontroli)