  • 41. Data: 2014-04-06 01:26:36
    Temat: Re: samochody frmowe od 1.04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-05, Ajgul <p...@k...uz> wrote:

    [...]

    > Masz działalność i nie wiesz ile będziesz jeździł?

    Dokładnie.

    > Nie chcę się wyśmiewać, ale jak możesz nie wiedzieć? Co to za wielka niewiadoma?

    Nazywa się to "przyszłość". I tak, wystaw sobie nie wiem *dokładnie* w jakim
    tempie będę się rozwijał. Ty wiesz? Numery totka też może znasz przypadkiem?

    > Usiłujesz obronić jakiejś fikcji, która faworyzuje właśnie wszystkich
    > gostków z BMW z kratką, którzy odpiszą 50% vat za nic.

    Usiłujesz ze wszystkich zrobić jakiegoś nostradamusa z "mglistymi"
    zwrotami i niejasnym "zwrotem" i cholera wie czym.
    I jeszcze wmawiasz że to proste.

    > No to stracisz te 5%.

    Jakie 5%? Jak stracę? Wytłumacz dokładniej.
    I dlaczego stracę? Czy skończyłem auto używać w DG?
    No to na jakiej podstawie mam tracić?

    Marzy Ci się jakaś karuzela odliczeń i naliczeń, czy co?

    > oddasz 5%, a odsetki obliczysz na byle darmowym programiku. 10 minut roboty.
    > Jak księgowa będzie to sprawdzać co miesiąc, to będzie w każdym miesiącu
    > inna wartość.

    I co miesiąc mam:

    - notować (i dokumentować) ile km przejechałem "os"
    - notować (i dokumentować) ile km przejechałem "dg"
    - wyliczać ogólną średnią zużycia od początku
    - dokonywać comiesięcznej korekty podatku wg powyższego od:
    - podatku odliczonego podczas kupna samochodu
    - podatku odliczonego od części i napraw

    A jak przypadkiem zgubię/zapomnę/zniszczy się jakiś dokument
    od jednego z tych dwóch puntów to co? Przejebane? Sorry, ale
    chyba Ci odbjebało do reszty z takimi pomysłami.

    > nie odzyskasz, bo jak zadeklarowałeś 80%, to będzie twój limit.

    I jak to zabezpieczy przed kombinowaniem "a to ja oszacuję 99%"?

    > nie ma za co, są proste.

    No nie wiem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 42. Data: 2014-04-06 11:06:36
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    > I co miesiąc mam:
    >
    > - notować (i dokumentować) ile km przejechałem "os"
    > - notować (i dokumentować) ile km przejechałem "dg"
    > - wyliczać ogólną średnią zużycia od początku

    a tobie się wydaje, że deklarujący 100% nie robią tego?

    > - dokonywać comiesięcznej korekty podatku wg powyższego od:
    > - podatku odliczonego podczas kupna samochodu
    > - podatku odliczonego od części i napraw

    nie rozliczasz się co miesiąc? Tak się robi.

> [...]
    > chyba Ci odbjebało do reszty z takimi pomysłami.

    > I jak to zabezpieczy przed kombinowaniem "a to ja oszacuję 99%"?

    Chyba nie masz działalności i nie wiesz jak to się robi.

    A.

  • 43. Data: 2014-04-06 11:06:36
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

  • 44. Data: 2014-04-06 11:06:36
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

  • 45. Data: 2014-04-06 12:10:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-06, Ajgul <p...@k...uz> wrote:

    [...]

    > a tobie się wydaje, że deklarujący 100% nie robią tego?

    Umiem sobie wyobrazić:
    "ten samochód jest do DG, nie będę go używał do celów osobistych"
    I prosto jest to udowodnić, *i* dopóki jest prowadzona taka ewidencja
    nie ma żadnych odliczeń/doliczeń.

    Nie umiem sobie wyobrazić:
    "na każde 10 przejechanych kilometrów 8 to będzie DG, a 2 to osobiste".
    W tym drugim przypadku uważam, że taka osoba nie ma wyobraźni,
    jest nostradamusem lub łze jak pies.

    > nie rozliczasz się co miesiąc? Tak się robi.

    Ale rozumiesz różnicę między "rozliczaniem się co miesiąc",
    a dokonywaniem korekty "od samochodu" i zestawu części?

    > Chyba nie masz działalności i nie wiesz jak to się robi.

    No pokaż mi przykład z życia jak to się robi.
    Bo stoję na stanowisku, że teraz się tak _nie robi_,
    bo byłby to system zbyt skomplikowany.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 46. Data: 2014-04-06 12:46:46
    Od: "Chlorek" <c...@i...pl>

    ps.com...
    W dniu sobota, 5 kwietnia 2014 17:41:49 UTC+2 użytkownik Ajgul napisał:

    > Podstawą jest przebieg i tyle.
    Komuno wróć
    plomby na licznuiki itp?
    to juz było i ja to pamiętam.
    Moze jeszcze inne tablice rejstracyjne dla "firmowych"
    To tez już było.

    lepiej zajebać komuś 50%, wtedy mamy wolność. hehe.

    A.

  • 47. Data: 2014-04-06 12:47:04
    Od: "Chlorek" <c...@i...pl>

  • 48. Data: 2014-04-06 13:01:27
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

> [...]
    > "ten samochód jest do DG, nie będę go używał do celów osobistych"
    > I prosto jest to udowodnić, *i* dopóki jest prowadzona taka ewidencja

    Problem z tobą, że nie wiesz jak to się robi, więc sobie nie umiesz
    wyobrazić.
    Jest arkusz do rozliczania kilometrówki i zawsze wpisujesz stan licznika,
    trasę, cel podróży itd.
    Jak byś użył prywatnie, to nic nie wpiszesz, albo prywatne użycie i tyle.
    Na koniec miesiąca masz km przejechane służbowo i prywatnie, co w tym
    trudnego?

    A.

  • 49. Data: 2014-04-06 13:02:29
    Od: "Chlorek" <c...@i...pl>

> [...]

    Jak byś użył prywatnie, to nic nie wpiszesz, albo prywatne użycie i tyle.
    Na koniec miesiąca masz km przejechane służbowo i prywatnie, co w tym
    trudnego? Gadanie z tobą, to jak uczenie kogoś mailem jak się sznuruje buty.

  • 50. Data: 2014-04-06 13:36:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-04-06 12:47, Chlorek pisze:

    > Chyba nie masz działalności i nie wiesz jak to się robi.

    Nie śledziłem całosci, ale WB chodzi chyba o samo odliczenie
    przy zakupie stąd nie może przyjąć do wiadomosci, że Wasze obliczenia
    wydatków bieżących eksploatacyjnych mają jakieś odniesienie do ceny zakupu.
    Ale to można ustalić odgórnie - albo nic albo cały a wydatki dalsze wg
    procentu.