  • 1. Data: 2006-08-04 18:34:50
    Temat: samochód kupiony w komisie
    Od: michaelo <m...@p...fm>

    kupiłem samochód w komisie
    sprzedający podał do wiadomości że samochód był bezwypadkowy

    jak się okazało skłamał

    że są to wady ukryte za które sprzedający powinien mi zapłacić odszkodowanie

    PYTANIE:

    czy prawo do żądania odszkodowania przedawnia się jeżeli tak to po jakim
    czasie od daty zakupu?

    jak prawidłowo dochodzić odszkodowania poprzez komisanta czy
    bezpośrednie do sądu czyli jaka jest w tym przypadku procedura?

    jakie przepisy prawa odnoszą się do powyższych zagadnień? (chcę się z
    nimi zapoznać)

  • 2. Data: 2006-08-04 19:29:17
    Temat: Re: samochód kupiony w komisie
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "michaelo" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > odszkodowanie
    >
    > PYTANIE:
    >
    > czy prawo do żądania odszkodowania przedawnia się jeżeli tak to po jakim

    masz prawo zadac obnizenia ceny lub powolac sie na blad i uchylic od skutkow
    prawnych czynnosci /pod warunkiem ,ze potrafisz wykazac, ze sprzedajacy
    zapewnial Cie ,ze samochod bezwypadkowy/

    > jak prawidłowo dochodzić odszkodowania poprzez komisanta czy bezpośrednie
    > do sądu czyli jaka jest w tym przypadku procedura?

    Istotne jest czy wlasciciel komisu byl wlascicielem pojazdu czy tez byla
    komisantem - komisnat moze ograniczyc swoja odpowiedzialnosc co do wad, o
    ktorych nie wiedzial lub nie mogl z latwoscia sie dowiedziec... ale w sumie
    bewypadkowosc odpada bo mozna z latwoscia sie dowiedziec/

    Procedura... wybrac roszczenie 1. obizka ceny, 2. uchylenie sie od skutkow
    i w zaleznosci od wyboru podjac odpowiednie kroki

    > jakie przepisy prawa odnoszą się do powyższych zagadnień? (chcę się z nimi
    > zapoznać)

    rekojmia, umowa komisu

  • 3. Data: 2006-08-05 01:50:33
    Od: "waros" <w...@w...pl>

    > jakie przepisy prawa odnoszą się do powyższych zagadnień? (chcę się z
    > nimi zapoznać)

    na początek podaj co to za auto
    ile ma lat 5 10 15 .......
    bo to wiele zmienia
    a tak przy okazji to teraz jest zwyczaj pisać że auto jest bezwypadkowe
    jeśli w nim nie zginęli ludzie
    w innym przypadku pisze sie bezkolizyjne.
    taki sam numer jest z przebiegiem pojazdu a stanem licznika niby prawie to
    samo ale......
    Var

  • 4. Data: 2006-08-06 12:49:20
    Od: michaelo <m...@p...fm>

    > na początek podaj co to za auto
    > ile ma lat 5 10 15 .......
    > bo to wiele zmienia

    DAEWOO NUBIRA 2.0 1998 r produkcja 1999 rejestracja

> [...]
    > w innym przypadku pisze sie bezkolizyjne.
    > taki sam numer jest z przebiegiem pojazdu a stanem licznika niby prawie to

    tu raczej nie ma wątpliwości że stan licznika i przebieg jest OK
    tzn średnio po 15 Tyś przebiegu rocznie potwierdzone wpisami z
    przeglądów technicznych

    dodatkowe informacje:

    prawy tył - odpada/pęka szpachla na zderzaku i dzwiach oraz nadkolu i
    błotniku

  • 5. Data: 2006-08-07 06:42:45
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Lookasik napisał(a):
    > Istotne jest czy wlasciciel komisu byl wlascicielem pojazdu czy tez byla
    > komisantem - komisnat moze ograniczyc swoja odpowiedzialnosc co do wad,
    > o ktorych nie wiedzial lub nie mogl z latwoscia sie dowiedziec...

    wobec konsumenta nie może, bo stosuje się ustawę o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej, a nie przepisy o rękojmi z kc

    KG

  • 6. Data: 2006-08-07 07:48:58
    Od: w...@p...onet.pl

    > dodatkowe informacje:
    >
    > prawy tył - odpada/pęka szpachla na zderzaku i dzwiach oraz nadkolu i
    > błotniku

    no to pewnie wypadku nie bylo, tylko kolizja ;)
    czyli "bezwypadkowy" pewnie jest, ale "bezkolizyjny" to juz z cala pewnoscia nie
    pozdrawiam
    d.

  • 7. Data: 2006-08-07 07:52:48
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > wobec konsumenta nie może, bo stosuje się ustawę o szczególnych warunkach
    > sprzedaży konsumenckiej, a nie przepisy o rękojmi z kc

    jasne

  • 8. Data: 2006-08-08 18:25:58
    Od: michaelo <m...@p...fm>

    NO DOBRA
    ale nadal pozostaje pytanie
    jaka jest droga jeśli chodzi o dochodzenie moich praw
    czyli:
    1. poprzez komis
    2. czy bezpośrednio do sądu przeciwko poprzedniemu właścicielowi
    3. czy od chwili sprzedaży biegnie jakiś termin w którym mogę zgłaszać
    roszczenia ??

  • 9. Data: 2006-08-08 19:50:07
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    michaelo napisał(a):
> [...]
    > 2. czy bezpośrednio do sądu przeciwko poprzedniemu właścicielowi
    > 3. czy od chwili sprzedaży biegnie jakiś termin w którym mogę zgłaszać

    sprzedawał komis, więc z roszczeniami występujesz do niego
    odpowiedzi na inne pytania zależą od tego czy jesteś konsumentem
    (kupiłeś bez związku z prowadzoną działalnością gospodarczą), czy też nie
    w pierwszym przypadku odpowiedzi szukasz w ustawie o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej, w drugim - w kodeksie cywilnym,
    przepisy o rękojmi

    KG

  • 10. Data: 2006-09-20 16:49:23
    Od: "Caster" <bierzykowski@___.pl>

    > dodatkowe informacje:
    >
    > prawy tył - odpada/pęka szpachla na zderzaku i dzwiach oraz nadkolu i
    > błotniku

    To nie znaczy, że samochód jest powypadkowy. Może na niego nawet czołg
    najechać i wtedy też może być bezwypadkowy. Kolizja, a wypadek to dwie różne
    sprawy.