  • 11. Data: 2009-04-21 22:52:38
    Temat: Re: samobójstwo czy próba samookaleczenia si
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    grzech napisal:
    > Że co??? A jak niby miała się okaleczyć strzelając do siebie?

    Jak? A tak samo, jak zabojca Debskiego mial popelnic samobojstwo
    najpierw sie bijac, lamiac sobie zebra, traktujac sie paralizatorem,
    ktorego nie mial, a na koniec wieszajac sie.

    Jak to bylo w goralskim dowcipie? 'Panie wladzo, on tylko upadl
    na widly, a potem jeszcze dziesiec razy wstawal i upadal' :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2009-04-21 23:14:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Jak to bylo w goralskim dowcipie? 'Panie wladzo, on tylko upadl
    > na widly, a potem jeszcze dziesiec razy wstawal i upadal' :)

    W tym konkretnym wypadku nei całkiem o to chodzi, o czym myślisz :-)

  • 13. Data: 2009-04-22 07:15:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A ja SJS przyznaję racje. Moim zdaniem była przekonana, że przeżyje. po prostu
    > nie doczytała odpowiedniej literatury.

    zakladajac ze to ona pociagnela za spust, to delikatnie to ujmujac, wielka
    nieroztropnoscia jest myslenie ze przezyje sie strzal w korpus, owszem jest to
    mozliwe, ale nie zkladalbym sie o to

  • 14. Data: 2009-04-22 07:17:26
    Temat: Re: samobójstwo czy próba samookaleczenia się
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > W PL nie, ale sa kraje, gdzie samobojstwo jest karane :)

    aby napewno w pl nie jest karane?
    a czy juz samobojce mozna pochowac na cmentarzu katolickim?

  • 15. Data: 2009-04-22 07:51:42
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > nieroztropnoscia jest myslenie ze przezyje sie strzal w korpus, owszem
    > jest to mozliwe, ale nie zkladalbym sie o to

    z doniesień prasowych wynikało, że rewolwer był załadowany amunicja
    specjalną czyli taka która zamiast pocisków ma woreczki z drobnym śrutem
    tego typu amunicja jest reklamowana jako bezpieczna ponieważ woreczek w
    trakcie strzału po opuszczeniu lufy rozwija się zwiększając znacznie
    powierzchnię
    Mesko od wielu lat oferuje amunicje .38 Specjal tego typu w trzech
    wykonaniach różniących się energią:
    Komar, Osa i Szerszeń
    a teraz wracając do przeszłości i wiedzy ludzi na temat sposobu użycia tej
    amunicji

    1. fragment artykułu z przed 10 lat

    "Ogromną zaletą rewolweru - pomijaną w większości dyskusji - jest możliwość
    (jeśli jest na to chociaż sekunda lub dwie) zamiany kolejności
    przygotowanych do wystrzelenia pocisków. Jakie to może mieć znaczenie
    praktyczne? Zgodnie z zasadą dostosowywania sposobów użycia broni do stopnia
    i rodzaju zagrożenia można ustawić np. następującą kolejność nabojów w
    bębenku:
    1) nabój hukowy - można użyć w zamkniętym pomieszczeniu, np. w windzie;
    2) nabój gazowy - skuteczny do zablokowania drogi ucieczki w korytarzach,
    piwnicach itd. lub przerwania pościgu (strzela się wtedy za siebie);
    3) nabój śrutowy (np. typu komar) - dobry do odstraszenia napastnika
    uzbrojonego w nóż, kij itp.;
    4) nabój śrutowy (np. typu szerszeń) - powali z nóg nawet rosłego mężczyznę;
    5) nabój normalny;
    6) nabój normalny.
    W tak przygotowanym bębenku można ustawić jako pierwszy do strzału taki
    nabój, jaki jest najbardziej optymalny w danej sytuacji."

    Czy ktokolwiek wie jaka była kolejność naboi w przypadku rewolweru Blidy?
    a/ Czy wszystkie komory zostały załadowane amunicja specjalną która użyta
    prawidłowo nie zabija?
    b/ Czy w bębenku była różna amunicja łącznie z normalnymi pociskami
    kulowymi?
    Jeśli odpowiedź a/ tzn w 100% był to wypadek przy próbie samookaleczenia się
    a nie próba samobójstwa
    Jeśli odpowiedź b/ tzn tez w 100% wypadek jw ponieważ bez problemu było
    możliwe przekręcenie bębenka aby na pozycji przed lufą znalazł się do
    strzału nabój kulowy a nie ten bezpieczny śrutowy

    2. Poziom wiedzy na temat amunicji w Polsce

    Przykład - uczelnia kształcąca ludzi którzy mają zajmować się ochroną
    Na sali jest 150 słuchaczy.
    Na pytanie kto posiada broń podnosi rękę 140 osób.
    Po zadaniu następnego pytania - kto zna się na amunicji rękę podniosła jedna
    osoba.
    Jeśli na tyle osób które mają z bronią do czynienia na co dzień tylko jedna
    osoba zadeklarowała się, że zna się na amunicji to szansa aby zwykły
    użytkownik broni, który ma broń do obrony a nie do strzelania sportowego
    wiedział czym różni się strzał amunicją specjalną, woreczkową, z odległości
    5-10 m od strzału z przyłożenia jest, z prawdopodobieństwem graniczącym z
    pewnością, zerowa.

    Tyle, że przyjęcie podanych tutaj, przez mnie, informacji ośmieszy zbyt
    wielu ludzi którzy zaangażowali się w utrzymywanie wersji o samobójstwie.
    SJS

  • 16. Data: 2009-04-22 08:15:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    Próba samobójstwa jest karana. Bo karę denatowi ciężko wymierzyć.

    > aby napewno w pl nie jest karane?
    > a czy juz samobojce mozna pochowac na cmentarzu katolickim?

    Znaczy taka kara pośmiertna?
    Czy może kara dla rodziny samobójcy (bo jemu to już raczej wisi gdzie go
    położą).
    To już pomijając skąd pewność że samobójca to katolik. A może
    prawosławny, luteranin, żyd albo z goła ateista?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 17. Data: 2009-04-22 09:22:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > aby napewno w pl nie jest karane?
    > a czy juz samobojce mozna pochowac na cmentarzu katolickim?

    Przypominam, że choć Polska bywa czasem nazywana katolandem, nie jest
    jednak państwem wyznaniowym i prawo kanoniczne dotyczy tylko tych,
    którzy mają na to chęć.

    Równie dobrze możesz twierdzić, że w Polsce karalny jest homoseksualizm ;)

  • 18. Data: 2009-04-22 09:28:58
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > tego typu amunicja jest reklamowana jako bezpieczna ponieważ woreczek w
    > trakcie strzału po opuszczeniu lufy rozwija się zwiększając znacznie

    Widziałeś kiedyś jak wygląda rana po strzale z pistoletu gazowego
    przystawionego do ciała? Podejrzewam, ze nie, bo byś nie pieprzył takich
    głupot.

> [...]
    > Na pytanie kto posiada broń podnosi rękę 140 osób.
    > Po zadaniu następnego pytania - kto zna się na amunicji rękę podniosła

    A ilu z nich zna się na broni? Np. wie jak wygląda proces technologiczny
    produkcji lufy. Ile osób zna się naprawdę na samochodach i na benzynie? O
    czym to świadczy?

    grzech

  • 19. Data: 2009-04-22 09:41:54
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "grzech" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Widziałeś kiedyś jak wygląda rana po strzale z pistoletu gazowego
    > przystawionego do ciała? Podejrzewam, ze nie, bo byś nie pieprzył takich
    > głupot.

    z przystawionego do ciala, nie, ale taka ze strzalu oddanego z odleglosci nie
    wiekszej niz 20-4-cm widzialem i dlatego rozsmieszyl mnie dodatkowo punkt

    "2) nabój gazowy - skuteczny do zablokowania drogi ucieczki w korytarzach,
    piwnicach itd. lub przerwania pościgu (strzela się wtedy za siebie);"

    owszem slyszalem legendy o nabojach z "gazem paralizujacym", ale na oczy ich nie
    widzialem

  • 20. Data: 2009-04-22 09:43:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Czy może kara dla rodziny samobójcy (bo jemu to już raczej wisi gdzie go
    > położą).

    jesli byl katolikiem, to jest to kara dla niego jak najbardziej :)

    > To już pomijając skąd pewność że samobójca to katolik. A może prawosławny,
    > luteranin, żyd albo z goła ateista?

    pytanie bylo z gatunku tych bardziej filozoficznych, a biorac od uwage ze
    przeciez w polsce jest 99% katolikow :) to jest to duze prawdopodobienstwo