  • 131. Data: 2007-10-13 09:09:02
    Temat: Re: sady 24-godzinne - glupota totalna
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Henry (k) pisze:
    > Już kiedyś pisałem o tym że wsiadając do autobusu wcale nie
    > zawieram umowy - inaczej musiał bym kasować bilet. Ba - nawet
    > zadzwoniłem do swojego MPK i zapytałem - potwierdzili że jak
    > tylko wsiądę do autobusu to kanar się nie przyczepi o brak
    > biletu - dopiero chęć jazdy, czyli w praktyce poczekanie
    > aż autobus ruszy oznacza moją wolę zawarcia umowy.

    w tym MPK może nie, w innym miejscu może być inaczej

    > I oznacza to tylko tyle że muszę się stosować do przepisów
    > porządkowych i cennika przewoźnika. A wcale nie oznacza że
    > jak w regulaminie będzie "nie wpuszczamy facetów przebranych
    > za białe misie" to mnie to będzie obowiązywać. Ustawa o ochronie
    > konsumentów i KC dają narzędzia do ochrony przed takimi próbami
    > wykorzystania dominującej pozycji czy to przewoźnika czy właściciela
    > centrum handlowego.

    co to jest ustawa o ochronie konsumentów?

    nie ograniczaj prawa do prawa karnego

    KG

  • 132. Data: 2007-10-13 09:11:23
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    mvoicem pisze:
    > W granicach obowiązujących przepisów.

    a jakie są naruszone przez zakaz fotografowania?

    KG

  • 133. Data: 2007-10-13 09:12:11
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Henry (k) pisze:

    > Fotografowanie w jakiś sposób to ogranicza?

    tak, narusza wolę właściciela (innego podmiotu dysponującego rzeczą) co
    określonego zachowania na udostępnionym przez niego terenie

    KG

  • 134. Data: 2007-10-13 09:13:24
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Fotografowanie w żaden sposób nie narusza monopolu właściciela rzeczy na
    > władanie tą rzeczą.

    narusza, bo monopol na władanie oznacza również prawo do decydowanie o
    tym, jak z rzeczy mogą korzystać inne osoby

    > Odróżnij łaskawie rzecz od jej wizerunku.

    a co to ma do rzeczy?
    nie chodzi o fotografię, a o zachowanie

    KG

  • 135. Data: 2007-10-13 09:52:52
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 13 Oct 2007 11:12:11 +0200, kam napisał(a):

    > tak, narusza wolę właściciela (innego podmiotu dysponującego rzeczą) co
    > określonego zachowania na udostępnionym przez niego terenie

    NTG -> pl.soc.spelniamy.marzenia

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 136. Data: 2007-10-13 09:55:13
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 13 Oct 2007 11:13:24 +0200, kam napisał(a):

    > narusza, bo monopol na władanie oznacza również prawo do decydowanie o
    > tym, jak z rzeczy mogą korzystać inne osoby

    Czyli Twoim zdaniem zakaz wchodzenia w zółtych beretach też
    jest zobowiązujacy?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 137. Data: 2007-10-13 10:02:56
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 13 Oct 2007 01:42:31 +0200, Johnson napisał(a):

    > To chyba oczywiste że jeśli może zrobić coś ze swoją rzeczą w sposób
    > wyłączny to może zakazać wszystkich czynności które wyłączałby jego
    > "wyłączność".

    A może zakazać fotografowania zza płotu?

    > Narusza moje prawo własności bo wpuszczam cię pod warunkiem że nie
    > będziesz fotografował. Łamiesz warunek - naruszasz prawo własności. Ile
    > razy mam to jeszcze napisać?

    Najlepiej nie pisz w ogóle bo ktoś w to jeszcze uwierzy. Albo przynajmniej
    ustawiaj żeby się nie archiwizowało.
    Łamać warunek - owszem - ale wniosek że to narusza prawo własności
    to wziąłeś z Marsa. Narusza to jedynie widzimisię właściciela/zarządcy
    a nie żadne jego prawa własności czy prawa do wyłącznego rozporządzania
    rzeczą.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 138. Data: 2007-10-13 10:13:40
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 13 Oct 2007 11:09:02 +0200, kam napisał(a):

    > w tym MPK może nie, w innym miejscu może być inaczej

    Głupie zapisy zawsze się mogą zdarzyć.

    > co to jest ustawa o ochronie konsumentów?

    Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów.

    > nie ograniczaj prawa do prawa karnego

    Nie ograniczam - to Andrzejowi nikt nie chciał wytoczyć sprawy cywilnej
    za naruszenie zakazu fotografowania.

    Henry

  • 139. Data: 2007-10-13 13:41:10
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:zngrfm4fp4i3.1mdiysg96t1ca.dlg@40tude.net...

    > Czyli Twoim zdaniem zakaz wchodzenia w zółtych beretach też
    > jest zobowiązujacy?

    Do mojego sklepu tak.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 140. Data: 2007-10-13 13:44:50
    Od: "Sanctum Officium" <b...@b...bla>

    "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote in message

    > Naruszasz - piszesz o tematach etycznych

    Nigdy nic takiego nie napisałem.

    > i grzeczności na grupie
    > prawnej - więc jest to NTG. Od strony prawnej jest jasne
    > - ochroniarze nie mogą zabronić fotografowania. Kropka.

    Właściel może.

    MK