  • 1. Data: 2005-04-01 21:12:34
    Temat: sad rozpatrzyl zazalenie, ktorego nie bylo
    Od: Jacek Sierpinski <X...@A...DEFpl>

    Witam,

    taki problem z zycia:
    ktos zostal zatrzymany przez policje, jego zdaniem nastapilo to bezprawnie
    i doszlo ponadto do uchybien proceduralnych. Zglosil policjantom chec
    wniesienia zazalenia na zatrzymanie, ale tego nie zrobil. Po wypuszczeniu
    zlozyl skarge na postepowanie funkcjonariuszy na komendzie miejskiej.
    Potem zamierzal wyslac do sadu pismo z zazaleniem i uzasadnieniem, ale...
    z sadu przyszlo postanowienie o... oddaleniu juz wniesionego jakoby przez
    niego zazalenia. Tzn. w tytule bylo "postanowienie", ale w tresci bylo
    napisane, ze niniejszy "wyrok" jest prawomocny.
    Pytanie - czy i jesli, to w jakim trybie moze to postanowienie czy tez
    wyrok zaskarzyc, powolujac sie na to, ze zadnego zazalenia nie skladal i
    nie przedstawil sadowi swoich zarzutow. Mozna przypuszczac, ze sad poznal
    wylacznie wersje policji.
    Normalnego zazalenia na zatrzymanie nie moze juz zlozyc, bo pismo z sadu
    wprowadzilo takie zamieszanie, ze nie wyslal go w koncu w terminie.

    Jacek Sierpinski

  • 2. Data: 2005-04-01 21:45:08
    Temat: Re: sad rozpatrzyl zazalenie, ktorego nie bylo
    Od: "antec" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Sierpinski" <X...@A...DEFpl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > taki problem z zycia:
    > ktos zostal zatrzymany przez policje, jego zdaniem nastapilo to bezprawnie
    > i doszlo ponadto do uchybien proceduralnych. Zglosil policjantom chec

    sprawdz autentycznosc tego pisemka w sadzie - czasami
    jest i tak ze sedziowie, prokuratorzy i policjanci znaja sie
    wzajemnie i jakis tam aplikant mogl ci nachlapac cos takiego ...
    sprawdz kto sie pod tym podpisal i czy rzeczywiscie wyszlo
    cos takiego z sadu ... jesli czegos takiego nie wysylano to
    powinienes zapoznac z tym jakas komorke kontroli w komendzie
    wojewodzkiej z prosba o sprawdzenie czy przypadkiem to
    nie jest radosna tworczosc policjantow ...

  • 3. Data: 2005-04-01 22:41:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Sierpinski" <X...@A...DEFpl> napisał w
    wiadomości news:pan.2005.04.01.21.12.28.545625@ABCtc.DEFpl...

    Zażalenie na zatrzymanie wnosi się do sądu, a nie na Policję. Policja
    uznawszy, że wniesiono do niej omyłkowo to pismo wysłała je zgodnie z
    właściwością rzeczową dołączając do tego akta sprawy. Sąd rozpatrzył i
    wydał w tej sprawie postanowienie. Jedyny błąd jaki popełniono, to
    Policja przesyłając zażalenie zgodnie omyłkowo wniesione do niej.
    powinna odpisem pisma powiadomić wnoszącego. Ale dla meritum sprawy nie
    ma to żadnego znaczenia.

  • 4. Data: 2005-04-01 23:17:09
    Od: Jacek Sierpinski <X...@A...DEFpl>

    On Sat, 02 Apr 2005 00:41:08 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Policja przesyłając zażalenie zgodnie omyłkowo wniesione do niej.
    > powinna odpisem pisma powiadomić wnoszącego. Ale dla meritum sprawy nie

    Czyli skarga zlozona na postepowanie funkcjonariuszy na komendzie
    miejskiej mogla byc potraktowana jako formalne zazalenie na zatrzymanie,
    z prosba o stwierdzenie jego legalnosci?
    O ile wiem z relacji osoby zatrzymanej, policja mogla naduzyc swoich
    uprawnien (osoba ta zostala zatrzymana wowczas, gdy zjawila sie na
    komisariacie ze skarga na postepowanie funkcjonariuszy i to nie od razu, a
    dopiero w momencie, gdy oznajmila chec pojscia z ta skarga na komende, pod
    pozorem "stwarzania zagrozenia dla siebie i innych osob", przy czym tymi
    innymi osobami (jak wynika z ww. postanowienia sadu) nie byli bynajmniej
    policjanci, ale ludzie znajdujacy sie zupelnie gdzie indziej).
    Czy jest sens powolac sie tu na art. 231 kk i zlozyc doniesienie do
    prokuratury?

    Jacek Sierpinski

  • 5. Data: 2005-04-01 23:30:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Sierpinski" <X...@A...DEFpl> napisał w
    wiadomości news:pan.2005.04.01.23.17.08.889785@ABCtc.DEFpl...

    > Czy jest sens powolac sie tu na art. 231 kk i zlozyc doniesienie do
    > prokuratury?

    Skoro sąd uznał, ze policjanci nie przekroczyli w tym zakresie
    uprawnień, to nie znając całej sprawy nie odważę się twierdzić niczego
    przeciwnego. A skoro tak, to nie ma sensu.