  • 41. Data: 2022-08-12 09:27:22
    Temat: Re: ryby
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 09:05, cef pisze:

    > Wystarczy poczytać ten wątek dokładnie:
    > otóż do awarii Czajki doprowadził Lech Kaczyński
    > a ujawnił to Rafał Trzaskowski - stąd całe zamieszanie :-)

    Osobiście to czynili, czy per procura? :-)

    A tu chyba jest w miarę to opisane:
    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-znamy-przyczy
    ne-awarii-oczyszczalni-czajka,nId,5774805#crp_state=
    1

    --
    Robert Tomasik

  • 42. Data: 2022-08-12 09:30:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 08:24, cef pisze:
    > Pomyśl chwilę i napisz kiedy to ostatnio ryby zdychały w rzekach w Polsce

    Dwa~trzy miesiące temu u u nas w jednym z potoków. Nie ma w materiale
    prasowym, to i szczegółów podać nie mogę. Ale ja znam teren dwóch
    powiatów, gdzie nie ma dużych rzek ()Dunaje i Poprad są trochę większymi.

    --
    Robert Tomasik

  • 43. Data: 2022-08-12 09:48:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > A tu chyba jest w miarę to opisane:
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-znamy-przyczy
    ne-awarii-oczyszczalni-czajka,nId,5774805#crp_state=

    Tutaj też tytuł sugeruje awarię Czajki, a nie ma ani słowa o tym, żeby
    oczyszczalnia ścieków nie pracowała, czy żeby choć odrobinę źle
    oczyszczała ścieki.
    Nie mogę nigdzie znaleźć materiałów o awarii Czajki.

    --
    -
    Akarm

  • 44. Data: 2022-08-12 10:05:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Dwa~trzy miesiące temu u u nas w jednym z potoków. Nie ma w materiale
    > prasowym, to i szczegółów podać nie mogę. Ale ja znam teren dwóch
    > powiatów, gdzie nie ma dużych rzek ()Dunaje i Poprad są trochę większymi.

    Pisałem "zdychały w takich ilościach". Kluczowe jest bagatelizowanie.
    Usiłujesz porównać katastrofę ekologiczną z jakimś incydentem w potoku.

    Po wypowiedziach kolejnych aparatczyków, widzę, że w zasadzie nic
    nie wiadomo a to oznacza, że winnych nie znajdzie żaden Inspektor
    od środowiska, ani urzędnik z Polskiej wody czy policja.
    Winnych znajdą za to zapewne dziennikarze śledczy, ale ten obwiniony
    powie, że nie ma dowodu, bo dziennikarskie próbki nie mają mocy prawnej.
    A jak się jeszcze okaże, że to jakiś polityczny krewny, to już sprawa
    pozamiatana, bo aparat śledczy dostanie impuls i zniszczą się czy
    zepsują się też te próbki legalnie pobrane wcześniej z których można by
    wnioskować o stanie zanieczyszczeń w rzece.

  • 45. Data: 2022-08-12 10:14:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 09:48:30 +0200, Akarm wrote:
> [...]
    > oczyszczała ścieki.
    > Nie mogę nigdzie znaleźć materiałów o awarii Czajki.

    Oczyszczalnia dzialala dobrze a nawet lepiej. Tylko scieki z polowy
    Warszawy wplywaly wprost do Wisly, a nie do oczyszczalni.

    No chyba, zeby ten gównociag pod Wisłą uznac za czesc oczyszczalni,
    to wtedy oczyszczalnia miala awarie.

    Ale ja tu czegos nie rozumiem.
    Na ile sie orientuje, to pod Wisłą jest tunel, a w nim dwa rurociagi
    ze sciekami.

    To co sie stalo?
    Jesli dobrze rozumiem slowo pisane, to cos sie wylalo do tunelu,
    i podnioslo cisnienie na zewnatrz rurociagow.
    Nic sie tam chyba nnie powinno wylewac, wiec to pierwsza awaria?

    No ale w rurociagu powinno byc cisnienie podobne, a nawet wieksze,
    skoro scieki są "tloczone", wiec co im to zewnetrzne cisnienie
    przeszkadza ?

    Czytam, ze zrobiono juz kolejne rurociagi ... jakos szybko poszlo.

    A prawne pytanie - czy w obliczu takiej awarii Trzaskowski powinien
    spuszczac scieki wprost do rzeki, czy odciac wode mieszkancom
    i rozwozic wode cysternami.
    Malo wody, mało sciekow :-)

    Zdania mieszkancow sie domyslam, ale w koncu mamy jakies prawo o
    oczyszczaniu sciekow czy nie?

    J.

  • 46. Data: 2022-08-12 10:24:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2022 18:02:00 +0200, Akarm wrote:
> [...]
    j-chlor-zabil-ryby-w-lubince

    ubince-policja-szuka-sprawcy/ar/269889

    > Dzisiaj na konferencji prasowej Minister Środowiska twierdził, że od
    > dwóch tygodni sztab kryzysowy w sprawie ton śniętych ryb w Odrze, zbiera
    > się co drugi dzień.
    > Czy rządowe sztaby kryzysowe obradowały zawsze w chwili odkrycia tych
    > przywołanych "afer"?

    Odra duza rzeka, a sprawa zahacza juz chyba o trzy wojewodztwa i dwa
    panstwa, wiec poziom rządowy wydaje mi sie adekwatny :-)

    J.

  • 47. Data: 2022-08-12 10:29:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2022 23:58:50 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]

    Chyba sie nie dalo, bo afera sie zaczela na dlugo przed granicą :-)

    > Bo rzeka jest duża i dużo w niej ryb.

    Duza rzeka wymaga duzej ilosci trucizny.

    A tu ciekawostka - ciagle nie wiedzą co to spowodowalo.

    A ja jestem ciekaw ... medialne doniesienia pisza o jakis olbrzymich
    ilosciach ryb, a ja jestem ciekaw - naprawde coraz wiecej,
    czy to jakies chwilowe/miejscowe skazenie, ktore splywa z nurtem, a
    wraz z znim i te sniete ryby ...

    J.

  • 48. Data: 2022-08-12 10:39:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 08:24:50 +0200, cef wrote:

> [...]
    > czy jakiegoś nawet przyzwolenia na działanie czy reakcję. Jeszcze trzy
    > dni temu, kiedy
    > ryby cuchnęły już mocno, to zaczepiani w tej sprawie działacze partyjni
    > czy włodarze
    > bagatelizowali sprawę i mówili, że wszystko jest OK a po kolejnych dwóch
    > dniach pokazują się na konferencji nad rzeką i mamroczą coś o podjętych
    > natychmiast krokach, ciągłym monitorowaniu i szybkiej reakcji. Nie znam
    > się na tym na tyle, żeby oceniać stan zatrucia i jak do tego dochodzi,
    > ale jestem w stanie ocenić zachowanie i reakcję władz na to zjawisko.

    Moze myslą, ze ryby spłyną z nurtem i za 2 dni to juz nie bedzie ich
    problem :-)

    I to sie wydaje dobrym mysleniem, ekonomicznym :-)

    A ciagłe monitorowanie moze oznaczac, ze ktos tam probki wody pobiera
    i analizuje :-)

    > W tym również Twoje, które zaczyna się zawsze od odwracania kota ogonem
    > i wynajdywaniu wyjątków - bo w tym wypadku stwierdzenie; "Bo zdychanie
    > ryb nie jest jakimś szczególnie rzadkim zjawiskiem." jest dla Ciebie
    > reakcją typową
    > a dla mnie jest to straszne, że taka mentalność jest u władzy.
    > Zupełnie jak z tym "wzion i umar"

    No ale
    https://gazetawroclawska.pl/upiorny-widok-na-kapieli
    sku-przy-harcerskiej-martwe-ryby-odebraly-ochote-na-
    kapiel/ar/c1-14243809
    https://gazetawroclawska.pl/sniete-ryby-przy-przysta
    ni-na-jeziorze-jamno-trwa-ustalanie-przyczyn-moglo-d
    ojsc-do-skazenia-wody-w-rzece/ar/c1-14223765
    https://gazetawroclawska.pl/setki-martwych-ryb-we-wr
    oclawiu-wedkarz-nie-zapominajcie-o-tej-rzece/ar/1341
    5678
    https://gazetawroclawska.pl/sniete-ryby-w-olawie-zab
    ila-je-duchota-czy-scieki/ar/13413084
    https://gazetawroclawska.pl/sniete-ryby-w-stawie-prz
    y-paprotnej/ar/10393544
    https://gazetawroclawska.pl/sniete-ryby-na-soltysowi
    cach-udusily-sie/ar/9375991
    https://gazetawroclawska.pl/setki-snietych-ryb-we-wr
    oclawskiej-odrze-zabily-je-upaly/ar/6522176
    https://gazetawroclawska.pl/kilka-ton-martwych-ryb-w
    -nysie-klodzkiej-kto-je-otrul/ar/3536517
    https://gazetawroclawska.pl/wroclaw-ryby-zdychaja-co
    raz-czesciej-a-przyczyna-ciagle-nie-jest-znana/ar/10
    13039
    jest typowe.

    A czy wladza cos robi? Cos tam niby probuje wyjasniac.

    Ale czy to skutek takiego spuszczania?

    J.

  • 49. Data: 2022-08-12 10:40:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-12 o 10:29, J.F pisze:

    > Chyba sie nie dalo, bo afera sie zaczela na dlugo przed granicą :-)

    Jeszcze nie znasz możliwości propagandy.
    W komentarzach na popularnych portalach widać już podpowiedź,
    że to jednak Niemcy w czasie kiedy tu rezydowali, to wozili Odrą beczki
    z truciznami
    i teraz po latach te beczki korodują...

  • 50. Data: 2022-08-12 10:42:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2022 17:42:53 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem dyskusja o tym, za kogo czasów budowano oczyszczalnię, czy
    > kanał nie ma głębszego sensu, bo na pewno żaden z Prezydentów Warszawy
    > nie odpowiada za awarię. Nie sadzę, by zlecił budowę wadliwego kanału.
    > Wątpię również, by ktokolwiek zakładał to. Po prostu albo go źle
    > zaprojektowano, albo doszło do awarii, której przewidzieć się nie dało.

    No ale mogli zrobic dwie oczyszczalnie, bez dziwnych kanałów.

    A moze taki kanal wcale nie jest dziwny?

    J.