  • 11. Data: 2008-12-11 16:11:55
    Temat: Re: rozwiązanie umowy OC po zakupie.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > a skonczylo sie?

    A czytać umieć? To przeczytać pierwszy post, potem jeszcze raz, i tak do
    skutku. Pamiętać że dziś jest 11 grudnia 2008 roku.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 12. Data: 2008-12-11 19:38:44
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:ghrcie$rnq$1@news.interia.pl>:

    > masz 30 dni na wypowiedzenie umowy. jeszcze zdążysz.

    Z czym zdąży? Umowa, którą mógł wypowiedzieć uległa już rozwiązaniu

    Art. 31. ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych...
    "Umowa ubezpieczenia
    ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta, chyba że
    nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu
    mechanicznego."

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2008-12-11 21:39:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    > ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta, chyba że
    > nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu

    czytaj dalej.
    Art. 28.
    1. Jeżeli posiadacz pojazdu mechanicznego nie później niż na jeden dzień
    przed upływem
    okresu 12 miesięcy, na który umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych została zawarta, nie powiadomi na piśmie zakładu ubezpieczeń o
    jej wypowiedzeniu, uważa się, że została zawarta następna umowa na
    kolejne 12
    miesięcy, z zastrzeżeniem ust. 2.

    i nic nie powoduje, że tej następnej umowy nie można wypowiedzieć w
    ciągu 30 dni. Żaden przepis tego terminu nie skraca.

  • 14. Data: 2008-12-11 22:15:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:ghs0mj$m9n$1@news.interia.pl>:

    > czytaj dalej.
    > Art. 28.
    [...]

    > i nic nie powoduje, że tej następnej umowy nie można wypowiedzieć w
    > ciągu 30 dni. Żaden przepis tego terminu nie skraca.

    Tu masz więcej:
    <http://www.rzu.gov.pl/files/109__42__Wypowiedzenie_
    umowy_OC.pdf>,
    "W praktyce przedstawiany jest jednak poglad, i w zwiazku z faktem,
    e nabycie pojazdu nastepuje w momencie, w którym okres obowiazywania
    umowy ubezpieczenia OC jest krótszy ni 30 dni, termin z art. 31 ust
    1 (30 dni) nie moe miec zastosowania. Trudno
    zgodzic sie z taka interpretacja biorac pod uwage nastepujace fakty."

    I dalej o szczególnym przypadku:
    <q>
    Moliwosc wypowiedzenia umowy i anulowania automatyzmu została wiec
    ograniczona własnie do tego terminu. Własciciel pojazdu może go jednak
    sprzedac ostatniego
    dnia obowiazywania umowy ubezpieczenia. Przyjecie, i w takiej
    sytuacji nie dosc, e nie
    przysługuje nabywcy prawo wypowiedzenia umowy zgodnie z art. 28 ust 1
    to jeszcze nie ma
    on uprawnienia z art. 31 ust 1 nie wydaje sie byc prawidłowe.
    </q>

    Tylko szanowny pan RZU zapomniał dopisać, że fakt, iż właściciel może
    sprzedać, nie oznacza, że myślący człowiek musi kupić pojazdu w
    ostatnim dniu obowiązywania polisy.

    I na podstawie tego szczególnego przypadku pan RZU stwierdza:
    <q>
    Reasumujac, w obliczu przedstawionej analizy przepisów naley
    stwierdzic, i: 1. przy zakupie pojazdu wraz z umowa ubezpieczenia
    nabywca ma zawsze prawo do natychmiastowej rezygnacji z usług
    swiadczonych przez ubezpieczyciela, z którym współpracował poprzedni
    własciciel pojazdu i ma na to 30 dni od dnia nabycia pojazdu,
    </q>

    Może, zamiast bic pianę, niech złoży wniosek do właściwego organu,
    skoro dopatrzył się uchybień o których sam pisze:

    <q>
    W szczególnosci, Rzecznik Ubezpieczonych zwrócił
    uwage, i nawet wewnatrz tego samego zakładu ubezpieczen nie ma
    jednolitego stanowiska w
    kwestii obowiazywania umowy ubezpieczenia w przypadku nabycia pojazdu.
    Zakład
    ubezpieczen badz wyraa zgode na rozwiazanie umowy ubezpieczenia przez
    nabywce, badz
    pozbawia go tego prawa.
    </q>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2008-12-11 22:15:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > i nic nie powoduje, że tej następnej umowy nie można wypowiedzieć w
    > ciągu 30 dni. Żaden przepis tego terminu nie skraca.

    Niby na jakiej podstawie można wypowiedzieć? Art. 31 dotyczy przecież
    umowy poprzedniego posiadacza pojazdu - tę umowę można wypowiedzieć, a
    nie umowy nowego posiadacza.

  • 16. Data: 2008-12-12 01:25:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Tu masz więcej:
    > <http://www.rzu.gov.pl/files/109__42__Wypowiedzenie_
    umowy_OC.pdf>,

    Dzięki.
    Dorzucę jeszcze jeden przykład. Sprzedaż samochodu z 10 polisami OC i
    niepoinformowaniu nabywcy o nich.

  • 17. Data: 2008-12-12 01:31:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Niby na jakiej podstawie można wypowiedzieć? Art. 31 dotyczy przecież
    > umowy poprzedniego posiadacza pojazdu - tę umowę można wypowiedzieć, a
    > nie umowy nowego posiadacza.

    Ta umowa nazwana przez ciebie umową poprzedniego posiadacza w momencie
    zakupu stała się umową "aktualnego" posiadacza.
    Nazwijmy ją starą i nową.

    W ciągu 30 dni od kupna można wypowiedzieć umowę OC i tam nie jest
    napisane którą. Można wypowiedzieć tą którą się dostało wraz z
    samochodem (starą) jak i również tą, która się w okresie tych 30 dni
    automatycznie przedłużyła (nową).
    To jest jedyny wyjątek kiedy przedłużoną umowę można wypowiedzieć
    wcześniej niż po roku.

    Wydaje mi się, że Rzecznik Praw Ubezpieczonych opisał to bardzo jasno.
    Link w poście powyżej.

  • 18. Data: 2008-12-12 05:27:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > Wydaje mi się, że Rzecznik Praw Ubezpieczonych opisał to bardzo jasno.
    > Link w poście powyżej.

    RPU nie stanowi w Polsce prawa. A ustawa jest dość jasna.
    Widzę że nie znasz, podobnie jak RPU, podstaw wykładni prawa, a więc
    szkoda mojego czasu.

  • 19. Data: 2008-12-12 06:53:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > RPU nie stanowi w Polsce prawa. A ustawa jest dość jasna.
    > Widzę że nie znasz, podobnie jak RPU, podstaw wykładni prawa, a więc
    > szkoda mojego czasu.

    RPU nie stanowi prawa i nie taka była intencja tego co napisał.
    Jakby ustawa była jasna to by nie było problemu i temat nie zawędrowałby
    aż do rzecznika.
    Masz rację, szkoda twojego czasu, pakuj się i znajdź sobie inne zajęcie,
    nie będziesz się marnował. jak narazie to twoje posty ograniczają się
    do wymądrzania się na wszystkie strony i nic po za tym.

  • 20. Data: 2008-12-12 09:05:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > Masz rację, szkoda twojego czasu, pakuj się i znajdź sobie inne zajęcie,
    > nie będziesz się marnował. jak narazie to twoje posty ograniczają się
    > do wymądrzania się na wszystkie strony i nic po za tym.

    A nie miałeś się przypadkiem *uczciwie* przyznać do jakiejś bzdury jaką
    napisałeś ??