  • 11. Data: 2005-11-09 13:13:07
    Temat: Re: rozterki laika - jak być legalnym?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BM wrote:

    > A bez umowy? Pojawiły się dodatkowe pieniądze na moim koncie - czy nie mogę
    > się po prostu z nich rozliczyć w zeznaniu podatkowym?

    Umowa oczywiście może mieć formę ustną (przynajmniej do pewnej kwoty).

    Ale bez umowy na papierze w razie gdy ktoś się miga - jak wyegzekwujesz
    dług?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 12. Data: 2005-11-09 13:17:20
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "BM" <m...@f...mathLITERY.put.poznan.pl> napisał w
    wiadomości news:dksrf4$njl$1@opal.futuro.pl...
    > Witam grupowiczów!
    >
    > Mam następujący problem.
    >
    > Chciałbym świadczyć usługi polegające na projektowaniu stron
    > internetowych.
    > Zgłosiło się kilku potencjalnych klientów.
    >
    > Niestety nie posiadam działalności gospodarczej i nie zanosi się, abym
    > mógł
    > w najbliższym czasie taką założyć (z tego co mi wiadomo potrzebny jest
    > lokal, którego nie posiadam).

    dg mozesz prowadzic we wlasnym domu we wlasnym pokoju, nie trzeba wynajmowac
    lokalu.

    P.

  • 13. Data: 2005-11-09 13:17:35
    Od: "BM" <m...@f...mathLITERY.put.poznan.pl>

    > Umowa oczywiście może mieć formę ustną (przynajmniej do pewnej kwoty).

    Ok, czyli możiwe jest, że mam uwowy ustne (a pewnie e-mailom bliżej do
    takich niż do tych podpisanych), z których jest dochód a ja rozliczam się z
    tego dochodu w zeznaniach podatkowych?

  • 14. Data: 2005-11-09 13:18:41
    Od: "BM" <m...@f...mathLITERY.put.poznan.pl>

    > dg mozesz prowadzic we wlasnym domu we wlasnym pokoju, nie trzeba
    wynajmowac
    > lokalu.

    W wynajetym mieszkaniu studenckim także?

  • 15. Data: 2005-11-09 13:22:56
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "BM" <m...@f...mathLITERY.put.poznan.pl> napisał w
    wiadomości news:dkssbk$o4l$1@opal.futuro.pl...

    > A bez umowy? Pojawiły się dodatkowe pieniądze na moim koncie - czy nie
    > mogę
    > się po prostu z nich rozliczyć w zeznaniu podatkowym?

    mozesz, a nawet powinienes :) istnieje jeszcze cos takiego jak umowa ustna
    :)
    Ale z umowa o dzielo jest latwiej, bo przy stronach internetowych dochodzi
    cos takiego jak majatkowe prawa autorskie. W zwiazku z tym ponosisz mniejsze
    koszty uzyskania przychodu

    > 1) Czy osoba fizyczna nie posiadajca żadnej firmy może mi coś zlecić bez
    > ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów (ZUSy i inne takie)?

    tak

    > 2) Czy zlecenie może być wysłane e-mailem?

    moze

    Jacek

  • 16. Data: 2005-11-09 13:23:36
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "BM" <m...@f...mathLITERY.put.poznan.pl> napisał w
    wiadomości news:dkssve$of0

    > W wynajetym mieszkaniu studenckim także?

    tak gdzie jestes zameldowany

    Jacek

  • 17. Data: 2005-11-09 13:44:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BM wrote:

    > Ok, czyli możiwe jest, że mam uwowy ustne (a pewnie e-mailom bliżej do
    > takich niż do tych podpisanych), z których jest dochód a ja rozliczam się z
    > tego dochodu w zeznaniach podatkowych?

    Oczywiście. Z tym że co do szczegółów (jak i kiedy zapłacić urzędowi
    skarbowemu zaliczkę na podatek) to zapytaj się na podgrupie o podatkach
    - ja póki co zawsze zwroty dostawałem, więc się nie orientuję jak to
    jest, jak trzeba zapłacić ;)

  • 18. Data: 2005-11-09 15:47:28
    Od: maho <m...@p...net>

    castrol wrote:
    > Użytkownik "BM" <m...@f...mathLITERY.put.poznan.pl> napisał w
    > wiadomości news:dkss2k$nu3

    > Zeby podpisac umowe o dzielo nie trzeba miec zadnej firmy

    No ale skoro zaliczkę na PIT płaci zleceniodawca/zamawiający, to czy UoD
    jest nieco niewygodna dla zamawiającego który nie jest firmą?

    pozdrav

    maHo

  • 19. Data: 2005-11-09 18:25:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    maho wrote:

    > No ale skoro zaliczkę na PIT płaci zleceniodawca/zamawiający, to czy UoD

    A kto tak powiedział?

    Podatek płaci podatnik.

  • 20. Data: 2005-11-09 22:17:22
    Od: maho <m...@p...net>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A kto tak powiedział?
    >
    > Podatek płaci podatnik.

    Podatnik płaci, ale "rękami zleceniodawcy". Przynajmniej od zawsze kiedy
    wykonywałem umowy o dzieło, nie ja odprowadzałem zaliczki, tylko
    zamawiający. Ja od niego dostawałem następnego roku do marca bodajże
    PIT-8, na podstawie którego wypełniałem zeznanie roczne.

    Czy w przypadku umowy niefirma-niefirma jest inaczej?

    pozdrav

    maHo