  • 21. Data: 2007-04-22 13:11:18
    Temat: Re: rozpowszechnianie w sensie karnym
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Piotr Kubiak napisał(a) :

    > Zrozum, że ta ,,organizacja'' nie musi nic udostępniać. Albo może
    > udostępniać np. plik wypełniony samymi jedynkami.

    Aha. I chcesz ukarać tego przestępcę, który rozpowszechnia plik
    Corel.rar wypełniony jedynkami?

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502

  • 22. Data: 2007-04-22 13:16:47
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Zbynek Ltd. wrote:
    > Witam

    > Aha. I chcesz ukarać tego przestępcę, który rozpowszechnia plik
    > Corel.rar wypełniony jedynkami?

    Proponuję następujący algorytm:

    1. Przeczytaj jeszcze raz co napisałem.
    2. Jeżeli nie zrozumiałeś, wróć do punktu 1.
    3. Jeżeli dotarłeś to tego punktu, napisz ponownie na grupę.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 23. Data: 2007-04-22 16:02:33
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Piotr Kubiak napisał(a) :

    > Proponuję następujący algorytm:
    >
    > 1. Przeczytaj jeszcze raz co napisałem.

    OK.

    > 2. Jeżeli nie zrozumiałeś, wróć do punktu 1.

    nd

    > 3. Jeżeli dotarłeś to tego punktu, napisz ponownie na grupę.

    Udało się, bo nie napisałeś nic, co by stało w sprzeczności z
    moimi słowami.

    Jeśli ma włączone udostępnianie, to udostępnia, prawda? Nie można
    więc ukarać za udostępnianie fałszywki spreparowanej przez
    podżegacza.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502

  • 24. Data: 2007-04-22 18:34:49
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Zbynek Ltd. wrote:

> [...]
    >
    > Jeśli ma włączone udostępnianie, to udostępnia, prawda? Nie można więc
    > ukarać za udostępnianie fałszywki spreparowanej przez podżegacza.

    Zastanów się, co kto komu udostępnia, i kto kogo chce karać.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 25. Data: 2007-04-22 19:59:25
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 22.04.2007 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Czy w polskim prawie każda firemka może przeprowadzić bezkarną
    > prowokację, nakłaniającą kogoś do popełnienia przestępstwa? Czy
    > może ją zrobić tylko Policja?

    Nie moze. Tak samo jak Policja nie moze zrobic kazdej prowokacji, tylko
    taka ktora jest ustawowo dozwolona, np. jak instytucja zakupu
    kontrolowanego. Inaczej bardzo mocno to zahacza o Art. 235.
    Zatem dopoki nie bedzie ustawowego upowaznienia Policji do np. sciagania
    plikow (a naturalnie pociaga to za to rozpowszechnianie) sklanialbym sie
    do wydania opinii, iz Policja nie moze tego robic.

    --
    Tomasz Trystula

  • 26. Data: 2007-04-22 20:01:26
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 22.04.2007 Piotr Kubiak <p...@m...liamg> napisał/a:
    > Zrozum, że ta ,,organizacja'' nie musi nic udostępniać. Albo może
    > udostępniać np. plik wypełniony samymi jedynkami.

    Wtedy jak od nich sciagniesz i zaczniesz rozpowszechniac plik Corel.rar
    wypelniony jedynkami i tak nie popelniasz przestepstwa, wiec po co mieli
    by to robic?

    --
    Tomasz Trystula

  • 27. Data: 2007-04-22 20:52:00
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Tomasz Trystula wrote:

    > Wtedy jak od nich sciagniesz i zaczniesz rozpowszechniac plik Corel.rar
    > wypelniony jedynkami i tak nie popelniasz przestepstwa, wiec po co mieli
    > by to robic?

    Zrozumcież wreszcie, że żeby ściągnąć plik X wcale nie trzeba tegoż
    pliku nikomu udostępniać.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 28. Data: 2007-04-22 22:51:58
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a) :

    > Zrozumcież wreszcie, że żeby ściągnąć plik X wcale nie trzeba tegoż
    > pliku nikomu udostępniać.

    Co Ty tak opornie nie chcesz zrozumieć, że my _chcemy_
    udostępniać :-P W każdym razie w tym podwątku.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502

  • 29. Data: 2007-04-23 09:50:06
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > Co Ty tak opornie nie chcesz zrozumieć, że my _chcemy_ udostępniać :-P W
    > każdym razie w tym podwątku.

    Tak? Bo mnie się wydaje, że ten podwątek zaczął się od tezy Maćka, że
    'organizacja' chcąc przekonać się, czy delikwent udostępnia chroniony
    prawem autorskim utwór, musi go równocześnie sama udostępnić (podczas
    ściągania), do czego nie ma praw, zatem również staje się przestępcą.
    Otóż powtarzam, nie musi.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak