  • 1. Data: 2008-06-25 20:17:38
    Temat: rozpatrzenie reklamacji - ile dni?
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    Witam,

    oddalem do reklamacji plyte glowna, do sklepu. Sklep stosuje praktyke, ze na
    kazdym zgloszeniu pisze sobie 'warunkowe', potem niby testuje sprzet i jesli
    stwierdza usterke to wysylaja do producenta. Troche to bzdurnie brzmi i o
    duzo sie moge zalozyc, ze nikt tego sprzetu nie oglada, ale mneijsza o to.
    Pytanie jest takie, ile dni moze to trwac? Czy to jest z gory ogranizcone
    jakas ustawa?
    Sklep testowal sprzed 2 dni, potem wyslal do producenta (dystrybutora? nie
    wiem dokladnie, nie interesuje mnie to), jutro mija jakos 3ci tydzien od
    momentu jak im to zanioslem, zaninoslem 05.06.2008, wyslali podobno do
    producenta 07.06.2008.
    Mam dalej cierpliwie czekac? Czy to nie jest tak, ze jak sie ktos nie
    ustosunkuje do reklamacji w ciagu 21? dni to uznaje sie ja za zalatwiona?
    Mam prawo do natychmiastowego zwrotu naprawionego towaru? Pieniedzy? Z uwagi
    na przekroczenie tych 21 dni?
    A moze ten czas liczy sie od momentu wyslania przez nich dalej tego sprzetu,
    chociaz guzik mnie obchodzi co oni z nim robia, ja oddawalem do sklepu...

    Jestem strasznie wkurzony, bo to jest bazowy podzespol komputera, musze
    jechac na starym gracie i na nim pracowac. Co wiecej za pare dni wyjezdzam i
    chetnie bym dostal z powrotem co moje...

    Z gory dzieki za jakies sugestie...

  • 2. Data: 2008-06-25 22:19:31
    Temat: Re: rozpatrzenie reklamacji - ile dni?
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Marx pisze:

> [...]
    > Pytanie jest takie, ile dni moze to trwac? Czy to jest z gory ogranizcone

    jest (znaczy sama naprawa nie do końca), ale musisz się na tą ustawę powołać

    > Mam dalej cierpliwie czekac? Czy to nie jest tak, ze jak sie ktos nie
    > ustosunkuje do reklamacji w ciagu 21? dni to uznaje sie ja za zalatwiona?

    nie.

    > Mam prawo do natychmiastowego zwrotu naprawionego towaru? Pieniedzy? Z uwagi
    > na przekroczenie tych 21 dni?

    Rozumiem z powyższego że użyłeś gwarancji, to przeczytaj na karcie
    gwarancyjnej jakie są warunki.

  • 3. Data: 2008-06-25 22:54:51
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał:

    > jest (znaczy sama naprawa nie do końca), ale musisz się na tą ustawę
    > powołać

    jaka?

    > Rozumiem z powyższego że użyłeś gwarancji, to przeczytaj na karcie
    > gwarancyjnej jakie są warunki.

    Hmm, w takim razie bardzo mozliwe, ze ja zle mysle.
    Przy zakupie podzespolow komputerowych raczej nie dostaje sie karty
    gwarancyjnej, ja nie dostalem, a ew reklamacja realizowana jest na podstawie
    faktury VAT i nr seryjnego urzadzen / podzespolow...
    To jak, korzystam z rekojmi sprzedawcy?
    Skoro mam pudelko, towar i fakture na niego. Zanioslem towar, pudelka nie
    chcieli, i fakture i przyjeli to jako "Zlecenie serwisowe".

  • 4. Data: 2008-06-25 23:10:58
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Marx pisze:

    > jaka?

    z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

    > Przy zakupie podzespolow komputerowych raczej nie dostaje sie karty
    > gwarancyjnej, ja nie dostalem,

    ja dostawałem.

    > a ew reklamacja realizowana jest na podstawie
    > faktury VAT i nr seryjnego urzadzen / podzespolow...

    kupowałeś jako szary kowalski czy na firmę? Bo jak na firmę to nie
    kłopocz się z czytaniem tej ustawy

  • 5. Data: 2008-06-25 23:17:32
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał:

    > z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    > oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

    dzieki, widze w googlach

    > ja dostawałem.

    na plyte glowna, procesor czy dysk?
    pokaz mi taki sklep :)
    raz jeden jedyny dostalem w znak.pl ichnia karteczke, wydrukowana, z
    warunkami gwarancji

    > kupowałeś jako szary kowalski czy na firmę?

    jako kowalski

    Czyli tak, rozumiem, ze oddalem sprzedawcy, on sie nie ustosunkowal w ciagu
    14 dni, wiec reklamacje uznal za zasadna i mam prawo domagac sie paru
    rzeczy. Tylko w jakim terminie.
    Jesli to tam gdzies jest, to przepraszam, rano przeczytam jeszcze raz
    calosc.

    W kazdym razie, co mam powiedziec panu jak mi powie, ze to nie sklep udziela
    gwarancji, a producent i ze on nic nie moze zrobic, bo przeciez wyslal do
    producenta, ktory swoja droga trzyma to juz prawie 21 dni...

  • 6. Data: 2008-06-26 00:12:53
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Marx" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Czyli tak, rozumiem, ze oddalem sprzedawcy, on sie nie ustosunkowal w ciagu 14
    > dni, wiec reklamacje uznal za zasadna i mam prawo domagac sie paru rzeczy.
    > Tylko w jakim terminie.

    uznał reklamacje i naprawia - a na to ma duuuużo czasu
    jak składałeś reklamacje, to pewnie nie stawiałeś żadnych rządań zwrotu, wymiany
    itp ?

  • 7. Data: 2008-06-26 00:12:53
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

  • 8. Data: 2008-06-26 00:52:13
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Marx pisze:

    > na plyte glowna, procesor czy dysk?
    > pokaz mi taki sklep :)
    > raz jeden jedyny dostalem w znak.pl ichnia karteczke, wydrukowana, z
    > warunkami gwarancji

    Na wszystko :)

    > jako kowalski

    to już dobrze.

    > Czyli tak, rozumiem, ze oddalem sprzedawcy, on sie nie ustosunkowal w ciagu
    > 14 dni, wiec reklamacje uznal za zasadna i mam prawo domagac sie paru
    > rzeczy. Tylko w jakim terminie.

    Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do Twojego żądania, a potem
    bez zbędnej zwłoki wykonać to żądanie (chyba że je odrzucił, no i
    oczywiście wchodzą w grę przepychanki z uciążliwością i kosztami).
    Kiedyś padło takie stwierdzenie (nie wiem czy nie tu), że jeśli chciałeś
    wymiany, a sklep się nie wyrobił lub uznał, a ana półce mają taki sprzęt
    to mają obowiązek od ręki towar wydać.

    > W kazdym razie, co mam powiedziec panu jak mi powie, ze to nie sklep udziela
    > gwarancji, a producent i ze on nic nie moze zrobic, bo przeciez wyslal do
    > producenta, ktory swoja droga trzyma to juz prawie 21 dni...

    Powołując się na niezgodność z umową musisz jasno dać sprzedawcy (na
    piśmie) że powołujesz się na ustawę i czego żądasz. Jeżeli poszedłeś do
    sklepu i dałeś im sprzęt z tekstem zepsuło się zróbcie coś z tym, to
    sprzedawca działa pewnie w ramach jakiś ich wewnętrznych procedur.

  • 9. Data: 2008-06-26 00:53:39
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    PS. Pytanie oczywiście, czy nie masz prawa żądać wydania rzeczy i dać im
    na to jakiś termin? A potem oddać jeszcze raz tylko tym razem po bożemu
    na niezgodność.

  • 10. Data: 2008-06-26 01:53:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PlaMa wrote:

    > jest (znaczy sama naprawa nie do końca), ale musisz się na tą ustawę
    > powołać

    eeeee taaaaam,

    > nie.
    eeeee taaaam