-
1. Data: 2009-11-02 19:49:07
Temat: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
Od: T...@s...in.the.world
Witam,
11 wrzesnia reklamowalem towar. Niestety zakup nie w miejscu
zamieszkania tylko 300km dalej. Tamze reklamowalem.
Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie
reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie rozpatrzona
do 25.09.
Minal juz ponad miesiac.
Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej
pocztowej.
Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?
Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o
wyniku postepowania reklamacyjnego?
Pozdrav
TA
-
2. Data: 2009-11-02 21:01:52
Temat: Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
Od: T...@s...in.the.world
In article <T...@n...onet.pl>,
T...@s...in.the.world wrote:
> Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o
> wyniku postepowania reklamacyjnego?
Mialem oczywiscie na mysli sprzedawce/gwaranta.
TA
-
3. Data: 2009-11-02 21:06:45
Temat: Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
news:Titus_Atomicus-1F5767.20490702112009@news.onet.
pl...
Sprzedawca jest osobą prowadzącą działalność gospodarczą, czy prywatnie to
sprzedaje? Ty kupiłeś to jako podmiot gospodarczy, czy jako konsument? Co
jest napisane w umowie gwarancyjnej?
-
4. Data: 2009-11-02 22:21:12
Temat: Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
Od: T...@s...in.the.world
In article <hcnikn$9rr$1@inews.gazeta.pl>,
"Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
> news:Titus_Atomicus-1F5767.20490702112009@news.onet.
pl...
>
> Sprzedawca jest osobą prowadzącą działalność gospodarczą, czy prywatnie to
> sprzedaje? Ty kupiłeś to jako podmiot gospodarczy, czy jako konsument? Co
> jest napisane w umowie gwarancyjnej?
Sprzedawca - spolka jawna
Ja - konsument
Nijakiej umowy nie bylo. A musi byc?
BTW zakup miale miejsce tydzien wczesniej.
TA
-
5. Data: 2009-11-03 08:24:59
Temat: Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
> Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie
> reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie
> rozpatrzona do 25.09.
> Minal juz ponad miesiac.
> Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej
> pocztowej.
A na jaką się umówiliście
> Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?
Skądże znowu taki wniosek?
> Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o
> wyniku postepowania reklamacyjnego?
W celach dowodowych najlepiej na piśmie, ale nie napisałeś jak się
umówiliście, bo może jednak nie było wskazania i odpowiedź czeka u
sprzedawcy?
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
ory=390
W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację?
Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni
kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją
złożyliśmy. Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie
reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie
reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać
odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym.
Czas na udzielenie odpowiedzi przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym
właśnie czasie będzie naprawiony lub wymieniony. Powinno być to zrobione w
odpowiednim czasie, a to zależy od rodzaju towaru i celu jego nabycia.
Często jest to pole kon?iktów między sprzedawcami i konsumentami, bo
przepisy nie są wystarczająco precyzyjne.
-
6. Data: 2009-11-03 08:31:35
Temat: Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
Od: spp <s...@o...pl>
K.K. pisze:
>> Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?
>
> Skądże znowu taki wniosek?
Może stąd:
> Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni
> kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją
> złożyliśmy. Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie
> reklamacji.
--
spp
-
7. Data: 2009-11-03 10:16:45
Temat: Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
Od: T...@s...in.the.world
In article <hcoq1k$f6i$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
"K.K." <z...@h...oraz.pl> wrote:
> > Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie
> > reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie
> > rozpatrzona do 25.09.
> > Minal juz ponad miesiac.
> > Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej
> > pocztowej.
>
> A na jaką się umówiliście
Zapisali i mojego maila, i telefon, i adres...
> > Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?
>
> Skądże znowu taki wniosek?
Skoro nie odpowiedzieli, to w swietle ponizszego...
>
> > Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o
> > wyniku postepowania reklamacyjnego?
>
> W celach dowodowych najlepiej na piśmie, ale nie napisałeś jak się
> umówiliście, bo może jednak nie było wskazania i odpowiedź czeka u
> sprzedawcy?
[...]
>Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie
> reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie
> reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać
> odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym.
Nie jest to okreslone.
TA
-
8. Data: 2009-11-03 11:23:57
Temat: Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
Od: kuba <p...@o...pl>
T...@s...in.the.world pisze:
> Witam,
> 11 wrzesnia reklamowalem towar. Niestety zakup nie w miejscu
> zamieszkania tylko 300km dalej. Tamze reklamowalem.
> Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie
> reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie rozpatrzona
> do 25.09.
> Minal juz ponad miesiac.
> Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej
> pocztowej.
> Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?
> Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o
> wyniku postepowania reklamacyjnego?
Dochodziłeś roszczeń na podstawie ustawowej czy gwarancyjnej?
Jeżeli na gwarancyjnej to nie można uznać, że reklamacja została uznana
walkowerem, jeżeli taka interpretacja nie wynika z dokumentu gwarancji.
Jeśli na podstawie ustawowej, to co innego.
--
kuba
www.fashioncorner.pl
-
9. Data: 2009-11-03 13:05:12
Temat: Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
Od: T...@s...in.the.world
In article <hcp3sc$c4n$1@inews.gazeta.pl>, kuba <p...@o...pl>
wrote:
> T...@s...in.the.world pisze:
> > Witam,
> > 11 wrzesnia reklamowalem towar. Niestety zakup nie w miejscu
> > zamieszkania tylko 300km dalej. Tamze reklamowalem.
> > Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie
> > reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie rozpatrzona
> > do 25.09.
> > Minal juz ponad miesiac.
> > Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej
> > pocztowej.
> > Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?
> > Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o
> > wyniku postepowania reklamacyjnego?
>
> Dochodziłeś roszczeń na podstawie ustawowej czy gwarancyjnej?
> Jeżeli na gwarancyjnej to nie można uznać, że reklamacja została uznana
> walkowerem, jeżeli taka interpretacja nie wynika z dokumentu gwarancji.
> Jeśli na podstawie ustawowej, to co innego.
Ale tam nie bylo zadnego 'dokumentu gwarancji'.
Towar to podnozek rowerowy, warty 50zl (tylko ze trudno go dostac).
Reklamacja na podstawie paragonu.
TA
-
10. Data: 2009-11-03 15:01:27
Temat: Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
Od: kuba <p...@o...pl>
T...@s...in.the.world pisze:
> In article <hcp3sc$c4n$1@inews.gazeta.pl>, kuba <p...@o...pl>
> wrote:
>
>> T...@s...in.the.world pisze:
>>> Witam,
>>> 11 wrzesnia reklamowalem towar. Niestety zakup nie w miejscu
>>> zamieszkania tylko 300km dalej. Tamze reklamowalem.
>>> Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie
>>> reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie rozpatrzona
>>> do 25.09.
>>> Minal juz ponad miesiac.
>>> Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej
>>> pocztowej.
>>> Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?
>>> Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o
>>> wyniku postepowania reklamacyjnego?
>> Dochodziłeś roszczeń na podstawie ustawowej czy gwarancyjnej?
>> Jeżeli na gwarancyjnej to nie można uznać, że reklamacja została uznana
>> walkowerem, jeżeli taka interpretacja nie wynika z dokumentu gwarancji.
>> Jeśli na podstawie ustawowej, to co innego.
>
> Ale tam nie bylo zadnego 'dokumentu gwarancji'.
> Towar to podnozek rowerowy, warty 50zl (tylko ze trudno go dostac).
> Reklamacja na podstawie paragonu.
W takim razie uznaje się, że sprzedawca uznał reklamację zgodnie z Twoim
żądaniem nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy.
--
kuba
www.fashioncorner.pl