  • 1. Data: 2008-04-11 18:46:17
    Temat: rozliczenie opdatku zmarłego emeryta
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    moi rodzice rozliczali się zawsze oddzielni, obydwoje byli emerytami, Tata
    zmarł w zeszłym roku.
    w tym roku Zus każe mamie doliczyć jego emerytury jakie dostawał do śmierci
    do maja do jej dochodu i opodatkować.
    czy to nie jest jakaś paranoja ?

    macso

  • 2. Data: 2008-04-11 19:12:35
    Temat: Re: rozliczenie opdatku zmarłego emeryta
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w tym roku Zus każe mamie doliczyć jego emerytury jakie dostawał do
    > śmierci do maja do jej dochodu i opodatkować.

    Zapytaj na grupie "podatki", ale na mój gust, to paranoja faktycznie.
    Pzreceiż oni róznie dobrze mogli się nie lubić i faktycznie mieszkać
    osobno.

  • 3. Data: 2008-04-11 19:16:56
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > w tym roku Zus każe mamie doliczyć jego emerytury jakie dostawał do
    > śmierci do maja do jej dochodu i opodatkować.

    Nie, to nie jest paranoja. Jeśli tata zmarł, a mama dostaje *po nim*
    emeryturę, to jest to *jej* dochód.

    A od swoich dochodów podatki należy płacić.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2008-04-11 19:26:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, to nie jest paranoja. Jeśli tata zmarł, a mama dostaje *po nim*
    > emeryturę, to jest to *jej* dochód.
    >
    > A od swoich dochodów podatki należy płacić.

    Oczywiście najlepiej, by stanowisko zajął sam pytajacy, ale z tego c o
    pisze, to wynika, ze ZUS chce doliczyć emeryturę, jaką zmarły otrzymał
    przed śmiercią do dochodów wdowy.

  • 5. Data: 2008-04-11 19:30:06
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Any User pisze:

    > Nie, to nie jest paranoja. Jeśli tata zmarł, a mama dostaje *po nim*
    > emeryturę, to jest to *jej* dochód.

    przecież nie napisał że mama ma rozliczyć rentę po mężu, tylko rentę
    którą on sam pobierał.

  • 6. Data: 2008-04-11 19:53:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w <news:ftodpf$9g0$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

> [...]

    > Zapytaj na grupie "podatki", ale na mój gust, to paranoja faktycznie.
    > Pzreceiż oni róznie dobrze mogli się nie lubić i faktycznie mieszkać

    Jakie znaczenie ma czy mieszkali wspólnie i sie lubili?
    Rozliczenie wspólne (w tym "ze zmarłym") jest przywilejem a nie obowiązkiem.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-04-11 20:31:35
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'Tom N'"

    > Jakie znaczenie ma czy mieszkali wspólnie i sie lubili?
    > Rozliczenie wspólne (w tym "ze zmarłym") jest przywilejem a nie
    > obowiązkiem.

    Ojciecx marł w maju, od czerwca Mama jest na rencie po nim
    za maj dostał świadczenie , i właśnie ten maj każą jej doliczyć do swoich
    dochodów

    macso

  • 8. Data: 2008-04-11 20:32:51
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <

    > przecież nie napisał że mama ma rozliczyć rentę po mężu, tylko rentę którą
    > on sam pobierał.

    chodzi tylko o miesiąc w którym zmarł

    macso

  • 9. Data: 2008-04-11 20:34:46
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > Jakie znaczenie ma czy mieszkali wspólnie i sie lubili?
    > Rozliczenie wspólne (w tym "ze zmarłym") jest przywilejem a nie
    > obowiązkiem.

    Niby jakie wspólne rozliczenie ? a zmarłego ktoś obudzi żeby się podpisał
    na deklaracji ?
    Czy może ktoś ma ochotę na sfałszowanie podpisu?

    Nic się nie dolicza z dochodów zmarłego ani nie można rozliczyć się
    wspólnie.
    boropi

  • 10. Data: 2008-04-11 20:43:34
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > chodzi tylko o miesiąc w którym zmarł

    Jak zadajesz pytanie, to wypadałoby dokładnie wszystko wyjasnić na samym
    wstępie, a nie cykać informacje porcjami :/ Pisałeś o emeryturach, teraz
    tylko o jednej emeryturze. Napisz jeszcze dokładnie kiedy zmarł tata i kiedy
    przyszła emerytura, bo to mogą być istotne informacje. Być może wyszło tak,
    że to co przyszło w maju nie było już emeryturą tylko rentą??

    POzdrawiam Przemek