  • 11. Data: 2011-09-10 00:50:47
    Temat: Re: równi i równiejsi
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/9/2011 1:21 PM, Alek wrote:
    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał

    > To ja mam takie pytanie: czy na podstawie art. 1 kw możliwe jest uznanie
    > że w ogóle nie było wykroczenia (a zatem i mandat się nie należy)? W
    > przepisie jest warunek "czyn społecznie szkodliwy". Skoro nie było
    > innych uczestników ruchu, pieszy nie zakłócił ruchu ani nie stworzył
    > zagrożenia to IMO szkodliwości czynu nie ma.

    zawsze mozesz probowac, ale do tego potrzebna ci odmowa przyjecia
    mandatu i spotkanie w sadzie.

  • 12. Data: 2011-09-10 05:53:01
    Od: Bartosz Tura <B...@K...pl>

    Twat wrote:
    > jedzie 5 samochodów 150/h a tylko jeden jest ukarany, bo policjant ma
    > tylko 2 ręce i na ciebie trafiło

    To raczej zły przykład, gdyż opisywana przeze mnie sytuacja nie
    wyczerpywała ani zbioru kończyn ani możliwości funkcjonariusza.
    Rozumiem, że gdyby miał nas gonić to nie może się rozdwoić ale tutaj nic
    takiego nie miało miejsca.

  • 13. Data: 2011-09-10 07:07:35
    Od: Twat <n...@o...pl>

    W dniu 2011-09-10 07:53, Bartosz Tura pisze:

> [...]
    > wyczerpywała ani zbioru kończyn ani możliwości funkcjonariusza.
    > Rozumiem, że gdyby miał nas gonić to nie może się rozdwoić ale tutaj nic

    lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu
    http://www.youtube.com/watch?v=rSZC6pJAjhI

    idą 3 osoby przejściem na czerwonym, jeden policjant nie da rady całej
    trójce

  • 14. Data: 2011-09-10 07:33:48
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 09/09/2011 17:29, Bartosz Tura wrote:
> [...]
    > dziewczyny. Policjant gwiżdże, wskazuje na mnie, podchodzę, dowód,
    > mandat. Pytam: czemu nie zatrzymał tych dziewczyn, które razem ze mną

    Błąd, to pytanie jest nieco agresywne, bo sugerujesz, że on postąpił nie
    tak, jak powinien.

    Lepiej od razu się przyznać, okazać skruchę i starać wyperswadować
    pouczenie zamiast mandatu. Np. słowami: "Wiem, ma pan rację, faktycznie
    to zrobiłem, nie zaprzeczam i jestem gotów ponieść konsekwencje." I
    teraz zależnie od okoliczności (np. nastroju policjanta, jego wieku
    itp.) można powiedzieć, że się zagapiłeś i szedłeś po prostu razem z
    tymi dziewczynami, nie zauważając świateł. Ewentualnie można sobie
    pozwolić na leciutkie żartowanie (ale trzeba naprawdę dobrze ocenić
    sytuację), że tak byłeś zauroczony tymi dziewczynami, że nie zauważyłeś
    świateł. Lub możesz z rozbrajającym uśmiechem (który jednak nie działa
    na wszystkich) zaproponować, że napiszesz "nie będę przechodził na
    czerwonym" i rodzice sto razy podpiszą.

    Mandat i jego wysokość w dużym stopniu zależą od arogancji tego, który
    popełnił wykroczenie. Grunt to nie kwestionować jego postępowanie, tylko
    mu podsunąć delikatnie pomysł z pouczeniem zamiast mandatu. Policjant
    również chce uchodzić za ludzkiego, więc daj mu tę szansę lub stwórz dla
    niego taką okazję.

    Ludek

  • 15. Data: 2011-09-10 08:38:01
    Od: Bartosz Tura <B...@K...pl>

    Ludek Vasta wrote:

    > Błąd, to pytanie jest nieco agresywne, bo sugerujesz, że on postąpił nie
    > tak, jak powinien.

    Błąd, i to gruby, popełniasz ty sugerując, jak wyglądała rozmowa i jak
    powinna była wyglądać. Robisz to na podstawie 4 zdań, które - jak
    mniemam - odczytujesz jako "stenogram" zdarzenia zamiast jako szkic
    sytuacji. FYI: nie byłem agresywny. Reszty wypowiedzi nie komentuję gdyż
    są to zalecenia zbudowane ma podstawie twoich wyobrażeń. Pytałem również
    raczej o stronę prawną a nie "savoir-vivre".

  • 16. Data: 2011-09-10 18:29:39
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > zawsze mozesz probowac, ale do tego potrzebna ci odmowa przyjecia
    > mandatu i spotkanie w sadzie.

    To oczywista oczywistość, tak mógłbyś skwitować każde pytanie.
    A ja jestem zainteresowany opinią uczonych w prawie a nie dokonywaniem
    eksperymentów na sobie.

  • 17. Data: 2011-09-10 20:22:12
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 09 Sep 2011 17:29:47 +0200, Bartosz Tura napisał(a):

    > Przebiegam przez ulicę na czerwonym. /.../ ty mandat, a ty nie.
    Pogóglaj sobie pod hasłami: zasada oportunizm legalizm.

    --
    pozdro
    poreba

  • 18. Data: 2011-09-11 04:52:12
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 10/09/2011 10:38, Bartosz Tura wrote:
> [...]
    > powinna była wyglądać. Robisz to na podstawie 4 zdań, które - jak
    > mniemam - odczytujesz jako "stenogram" zdarzenia zamiast jako szkic

    Nie pisałem, że Ty byłeś agresywny, tylko że to Twoje pytanie było
    agresywne. Wszystkie pytania rodzaju "dlaczego" są agresywne, bo swoim
    charakterem zmuszają adresata pytania do obrony.

    Ludek

  • 19. Data: 2011-09-11 07:26:53
    Od: Bartosz Tura <B...@K...pl>

    Ludek Vasta wrote:
    > Nie pisałem, że Ty byłeś agresywny, tylko że to Twoje pytanie było
    > agresywne. Wszystkie pytania rodzaju "dlaczego" są agresywne, bo swoim
    > charakterem zmuszają adresata pytania do obrony.

    Skoro już się wyjaśniłeś, że dla ciebie "wszystkie pytania rodzaju
    dlaczego są agresywne" to pozostawię cię w tym światopoglądzie a sam
    zajmę się światem, w którym partykuła pytająca i wielki kwantyfikator
    nie "zmuszają do obrony".

    Bartosz

  • 20. Data: 2011-09-11 19:05:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał

    > Wszystkie pytania rodzaju "dlaczego" są agresywne, bo swoim
    > charakterem zmuszają adresata pytania do obrony.

    Pytania "dlaczego" są dobre, chyba najlepsze ze wszystkich.
    A jeśli do czegoś zmuszają to przede wszystkim do myślenia.