  • 71. Data: 2020-02-05 15:36:55
    Temat: Re: rodzina zastepcza
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-05 o 15:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > roslo od 50 lat.

    > Wlasnie ostatnio pojechalem z Wroclawia do Poznania po nowej S5, a
    > dochodzi juz prawie do Bydgoszczy.
    > A miala byc gotowa na Euro2012, ale spadla z planu ... widac za kogo.

    S14 koło Łodzi spadała wielokrotnie, ale w budżecie kasa była
    przygotowana, zablokowano na wiele lat i teraz budują w jakimś okrojonym
    wariancie.

    > Przy czym drogi to taki sobie przyklad, bo czas budowy to i 10 lat
    > potrafi byc, ile to kadencji bedzie ...

    Opóźnienie w budowie, bo cos znaleziono to jedno, a wstrzymanie projektu
    to coś innego.

    > Ktore? Za to PIT spadl.

    Począwszy od daniny solidarnościowej, przez podatki bankowe, obniżenie
    kwoty wolnej dla powyżej 2 progu, trzymanie progu na dysfunkcyjnej
    wysokości itd, podnoszenie akcyz...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 72. Data: 2020-02-05 15:40:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 5 Feb 2020 15:01:08 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Tu się nie zgadzamy. Narody mają swoje państwa, aby reprezentowały ich
    > potrzeby, a nie potrzeby innych narodów i państw (wówczas nazywa się to
    > zdradą).

    Czy zatem wspieranie Sofii Ennaoui, córki Polki i Marokańczyka, urodzonej w
    Maroku jest zdradą, czy nie, bo nie wiem czy cieszyć się, kiedy zdobywa
    medale w biało-czerwonym stroju, czy dać wyraz oburzeniu na Marszu
    Niepodległości?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 73. Data: 2020-02-05 15:54:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Wed, 5 Feb 2020 15:03:49 +0100, J.F. napisał(a):
> [...]
    adwyzka-w-finansach-publicznych-Polska-z-deficytem-7
    656018.html

    >Mogli mieć nadwyżkę, gdyby nie przekupywali suwerena, no ale
    >priorytetem
    >jest dojenie, więc trzeba mu odpalić dolę, żeby głosował jak trzeba.

    Nadwyzka nie jest celem samym w sobie :-)

    Ba - wrecz bym powiedzial, ze nadwyzka to glupota - chcesz oszczedzac,
    zeby potem przyszedl taki populizm, wygral wybory, i "dał" ?
    Trzeba sie trzymac granic limitu, zeby nastepca nie mial wyjscia :-)

    >Stopa inwestycji (~17.5 %) spadła do poziomu z 1996 r., a Mateusz
    >Krzywosuty zapowiadał 25%.

    >Indeksy giełdowe na świecie w ostatniej dekadzie wzrosły nawet o
    >kilkaset
    >procent, w tym w Estonii (216,00%), a WIG-20 spadł o 9.99%. W skład
    >WIG-20

    Jest to jakis argument, choc Estonia ... moze nie najlepszy przykld
    porownawczy.

    >wchodzą głownie spółki kontrolowane przez Skarb Państwa, których
    >dokonania
    >nie cieszą się zaufaniem ludzi piśmiennych. Obajtek et consortes nie
    >robią
    >na inwestorach dobrego wrażenia.
    >https://strefainwestorow.pl/artykuly/analizy/201912
    31/gieldy-dekada-podsumowanie
    >https://www.bankier.pl/wiadomosc/Skarb-Panstwa-zata
    pia-WIG20-7787312.html

    Dekada to wina Tuska :-P

    Orlen w ostatnich tygodniach pada faktycznie na pysk ... ale czy to
    Obajtka wina ?
    Wyniki finansowe ma dosc dobre, inwestorzy nie wierza, ze prawdziwe
    ... czy po prostu jakis inwestor ma klopoty i sie wycofuje, albo
    spekulacyjka mala sie udala.

    >W końcu wszyscy skończymy jak konie z Janowa Podlaskiego.

    Oby nie, choc donosy z Janowa faktycznie jakies kiepskie.

    J.

  • 74. Data: 2020-02-05 16:06:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 5 Feb 2020 15:54:48 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > zeby potem przyszedl taki populizm, wygral wybory, i "dał" ?
    > Trzeba sie trzymac granic limitu, zeby nastepca nie mial wyjscia :-)

    Racja. Celem władzy jest utrzymanie się przy władzy, o czym doskonale
    wiedzą Grecy i Argentyńczycy. Suweren im pozazdrościł i gremialnie ruszył
    ubiegłej jesieni do urn, żeby Prezes i Sutenerzy im dogodzili.
    Dostali 8 mln 051 tys. głosów, czyli o 2 mln 340 tys. więcej niż 4 lata
    wcześniej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 75. Data: 2020-02-05 16:12:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

> [...]
    >ubiegłej jesieni do urn, żeby Prezes i Sutenerzy im dogodzili.
    >Dostali 8 mln 051 tys. głosów, czyli o 2 mln 340 tys. więcej niż 4

    No ba - przecietny Suweren jest zadowolony.
    Podwyzke placy minimalnej dostal, 500 na dziecko dostal, trzynasta
    emeryture dostal, Prezes imigrantow nie wpuscil, ubecy dostali po
    tylku, sedziowie dostali po tylku, ...

    J.

  • 76. Data: 2020-02-05 16:27:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 5 Feb 2020 16:12:38 +0100, J.F. napisał(a):

    > No ba - przecietny Suweren jest zadowolony.
    > Podwyzke placy minimalnej dostal, 500 na dziecko dostal, trzynasta
    > emeryture dostal, Prezes imigrantow nie wpuscil, ubecy dostali po
    > tylku, sedziowie dostali po tylku, ...

    Całkowicie się z Tobą zgadzam. Okazało się, że wystarczy rzucić ochłapem i
    samemu można bezkarnie kraść w zasadzie wszystko, nawet gacie i jabłka z
    PCK.
    PO tego nie wiedziała i dlatego zmiana władzy nastąpi, kiedy już Polska
    będzie w ruinie i zabraknie na ochłapy; a i to nie na pewno, bo nie wiadomo
    do czego jeszcze się posuną, żeby pozostać u koryta. W Wenezueli ich bracia
    wciąż przy nim są, choć w środku zrobiło się pusto nawet dla władzy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 77. Data: 2020-02-05 16:27:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    >S14 koło Łodzi spadała wielokrotnie, ale w budżecie kasa była
    >przygotowana, zablokowano na wiele lat i teraz budują w jakimś
    >okrojonym wariancie.

    To chyba kasy w budzecie nie bylo.

    >Opóźnienie w budowie, bo cos znaleziono to jedno, a wstrzymanie
    >projektu to coś innego.

    Nawet nie opoznienie, tylko normalny czas.
    Koncepcja, konsultacje, protesty, decyzja, protesty,decyzja
    ostateczna,
    przetarg na projekt, decyzja, protesty, decyzja ostateczna,
    przetarg na budowe, decyzja, protesty, decyzja ostateczna, budowa,

    ... i nawet nie wiadomo kto sie tu bardziej zasluzyl, ten co
    rozpoczal, ten co skonczyl, ten co placil ... ale nie mial wyjscia,
    umowa podpisana.

    Niestety - dosc trudno znalezc np coroczne wydatki rzadu na drogi ...
    a mozna by porownac.

    Ja jednak widze, ze tych drog przybywa.

    >Począwszy od daniny solidarnościowej, przez podatki bankowe,

    Bankowy to jakby mnie nie dotyczy, a suweren to jeszcze powie "dobrze
    tak tym ****" :-)

    >obniżenie kwoty wolnej dla powyżej 2 progu,

    Z ta kwota to imo skandal, bo obliczenie tego jest tak skomplikowane
    ... no ale teraz ministerstwo oblicza suwerenowi.

    >trzymanie progu na dysfunkcyjnej wysokości itd,

    cos w tym jest - zarobki rosna, progi nie.

    >podnoszenie akcyz...

    Wodka nadal tania, papierosy ... nie pale, ale suweren to pali, paliwo
    ... na razie trzyma cene, chyba niewiele podniesli.

    J.

  • 78. Data: 2020-02-05 16:44:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 5 Feb 2020 16:27:48 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ja jednak widze, ze tych drog przybywa.

    "Między 2017 r. a czerwcem 2019 r. nie oddano do użytku ani jednego
    kilometra autostrady"

    https://konkret24.tvn24.pl/polska,108/w-polsce-od-dw
    och-i-pol-roku-nie-oddano-ani-kilometra-nowej-autost
    rady,949344.html
    Na dole jest pouczająca tabelka.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 79. Data: 2020-02-05 16:49:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

> [...]
    >kilometra autostrady"

    >https://konkret24.tvn24.pl/polska,108/w-polsce-od-d
    woch-i-pol-roku-nie-oddano-ani-kilometra-nowej-autos

    Autostrady nie, ale S o standarcie prawie autostrady tak.
    S-ka dla mnie suwerena lepsza, bo bezplatna ... na razie ..

    i zobacz w tabelke - w 2017 i 18 bylo po 300km tych S,
    W sumie A+S podobny wynik byl w 2014, 13, 11,

    2012 wyroznil sie na +, a 2010 i 2009 - na minus.

    no i na minus, 2015 i 2016 ... ale to wina Tuska :-)

    A tu prosze - na drogi starczylo, na dzieci starczylo, "wystarczy nie
    krasc" :-)

    J.

  • 80. Data: 2020-02-05 17:06:30
    Od: Kviat

    W dniu 05.02.2020 o 14:56, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Zadaniem panstwa jest spelnianie funkcji panstwa, czyli w pierwszej
    > kolejnosci dbanie o siebie, tj o  panstwo :-)
    >
    > Ale dopuszczenie do zmian narodowosciowych w spoleczenstwie moze
    > zagrozic w przyszlosci temu panstwu ...

    To co piszesz przeczy logice.
    Skoro będzie zmiana narodowościowa, to nadal będzie "w pierwszej
    kolejnosci dbanie o siebie".
    W jaki sposób ma to niby w przyszłości zagrozić narodowi, które było w
    przeszłości i już go nie ma?

    > Ten, ktory ma obywatelstwo. A dla reszty sa limity i zakazy :-)

    > Trump pod tym haslem wygral wybory ... tzn o Polakach nie mowil tak
    > wprost, my tam jednak margines stanowimy.

    No przecież napisałem. Kwestie narodowościowe tkwią tylko w głowach
    faszystów.
    Nie tylko Polska ma swoich faszystów.

    Pozdrawiam
    Piotr