  • 61. Data: 2020-02-05 14:48:33
    Temat: Re: rodzina zastepcza
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 5 Feb 2020 14:19:32 +0100, J.F. napisał(a):

    > mogles uczyc sie jezykow, zostac politykiem, i
    > dostac odpowiednie stanowisko z emeryturka :-)

    Pasztetowa żadnych tam języków nie zna, więc w sumie wystarczy postawić na
    właściwego prezesa i przy nim trwać.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 62. Data: 2020-02-05 14:51:32
    Od: Kviat

    W dniu 05.02.2020 o 10:25, Liwiusz pisze:

    > Społeczeństwo jakieś będzie, ale nie będzie to już polski naród.

    No trudno. Nie ma gorszych i lepszych narodów, więc to bez różnicy.

    > A zadaniem państwa powinno być jednak wspieranie własnego narodu, a nie
    > obcego.

    Nie. Zadaniem państwa jest wspieranie społeczeństwa, w obecnym kształcie
    tzw. obywateli tego państwa, niezależnie od narodowości.

    Tak jak piszesz, to tylko u faszystów.

    Ciekawe jak sobie radzi takie państwo jak np.USA, gdzie narodowości od
    metra, a skoro zadaniem państwa jest wspieranie własnego narodu, to
    który naród tam państwo wspiera w/g ciebie?
    Czy USA powinno wspierać obywateli USA narodowości polskiej? Czy raczej
    powinni ich kopnąć w dupę i wysłać do Polski?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Narodowo%C5%9B%C4%87

    "Do sprawy tej odnosi się też wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 19
    września 2008 r., w którym Trybunał wskazał, że pojęcie ,,Narodu
    Polskiego" jest zdefiniowane w preambule Konstytucji i zostało powiązane
    z posiadaniem obywatelstwa polskiego, a nie z przynależnością
    narodową[3]. W języku polskim słowo narodowość oznacza przynależność lub
    pochodzenie narodowościowe i etniczne, ale niekiedy używane jest także w
    znaczeniu obywatelstwo. W wielu innych krajach te pojęcia są rozróżniane.

    Przy przyjętej przez GUS definicji oraz ustawy regulującej formę spisu
    powszechnego w 2011: ,,Narodowość (przynależność narodowa lub etniczna)
    jest deklaratywną (opartą na subiektywnym odczuciu) cechą indywidualną
    każdego człowieka, wyrażającą jego związek emocjonalny (uczuciowy),
    kulturowy lub genealogiczny (ze względu na pochodzenie rodziców) z
    określonym narodem"[4][5]. "

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 63. Data: 2020-02-05 14:54:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-05 o 14:16, J.F. pisze:
    > Co by nie mowic, to PO mowilo, ze na 500+ nie ma pieniedzy, a PiS dal i
    > wyrwy w budzecie nie zrobil.

    Tak jasne, a rosnące zadłużenie (mimo mniejszych transferów do OFE, oraz
    mniejszej bazy zadłużenia, przez umorzenie obligacji), a wstrzymane na
    lata zaplanowane, a nierozpoczęte inwestycje drogowe? A dodatkowe
    podatki po nowemu nazywane daninami? A rozkręcana inflacja, aby szybko
    wartość tych 500zł malała?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 64. Data: 2020-02-05 14:56:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Nie. Zadaniem państwa jest wspieranie społeczeństwa, w obecnym
    >kształcie tzw. obywateli tego państwa, niezależnie od narodowości.

    Zadaniem panstwa jest spelnianie funkcji panstwa, czyli w pierwszej
    kolejnosci dbanie o siebie, tj o panstwo :-)

    Ale dopuszczenie do zmian narodowosciowych w spoleczenstwie moze
    zagrozic w przyszlosci temu panstwu ...

> [...]
    >od metra, a skoro zadaniem państwa jest wspieranie własnego narodu,
    >to który naród tam państwo wspiera w/g ciebie?

    Ten, ktory ma obywatelstwo. A dla reszty sa limity i zakazy :-)

    >Czy USA powinno wspierać obywateli USA narodowości polskiej? Czy
    >raczej powinni ich kopnąć w dupę i wysłać do Polski?

    Trump pod tym haslem wygral wybory ... tzn o Polakach nie mowil tak
    wprost, my tam jednak margines stanowimy.

    Ciekaw jestem o co w Anglii poszlo ... Polacy tak namieszali ?

    J.

  • 65. Data: 2020-02-05 15:00:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

    >Pasztetowa żadnych tam języków nie zna, więc w sumie wystarczy
    >postawić na
    >właściwego prezesa i przy nim trwać.

    Ale ona unijnej emeryturki nie dostanie, tzn cos tam chyba za posla,
    a to chyba niezbyt duzo.

    Ale oczywiscie na wlasciwego prezesa postawic warto.
    Choc taki Misiewicz moze miec inne zdanie ...

    J.

  • 66. Data: 2020-02-05 15:01:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-02-05 o 14:51, Kviat pisze:

    > No trudno. Nie ma gorszych i lepszych narodów, więc to bez różnicy.

    To już kwestia dyskusyjna, tak samo jak nie ma (albo są) gorszych i
    lepszych rodzin, a jednak każdy dba o swoją rodzinę, i o siebie, i nie
    ma w tym nic złego.

    > Nie. Zadaniem państwa jest wspieranie społeczeństwa, w obecnym kształcie
    > tzw. obywateli tego państwa, niezależnie od narodowości.

    Tu się nie zgadzamy. Narody mają swoje państwa, aby reprezentowały ich
    potrzeby, a nie potrzeby innych narodów i państw (wówczas nazywa się to
    zdradą).

    > Tak jak piszesz, to tylko u faszystów.

    Myślisz jakimiś kalkami. Faszyzm nie znaczy dbałości o swój naród. Nie
    powiesz mi chyba, że to, co robili faszyści we Włoszech, albo naziści w
    Niemczech (jako że nazizm to niemiecka odmiana faszyzmu) było dla narodu
    niemieckiego lub włoskiego dobre.

    > Ciekawe jak sobie radzi takie państwo jak np.USA, gdzie narodowości od

    Nie jest to państwo narodowe, jak Polska.

> [...]
    > Czy USA powinno wspierać obywateli USA narodowości polskiej? Czy raczej
    > powinni ich kopnąć w dupę i wysłać do Polski?

    Tak bywało. Nawet takie państwo jak USA niektórych narodowści nie
    chciało lub nie chce.

    --
    Liwiusz

  • 67. Data: 2020-02-05 15:03:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Wed, 5 Feb 2020 14:16:22 +0100, J.F. napisał(a):

    >Nie mam zdrowia szukać po internetach, ale ZTCP liczba noworodków
    >jest
    >dobrze skorelowana z liczbą kobiet w wieku rozrodczym. Niewielki
    >wzrost
    >dzietności w 2016 był związany z lokalnym maksimum tychże i zaraz
    >potem
    >spadł, a 500+ nie zdopingowało do rodzenia nikogo, przynajmniej w
    >"mierzalnym" zakresie.

    Ale dobrze byloby porownac te dane z rokiem np 2014 ...

    >PiS trafił na dobrą koniunkturę, a i tak co roku miał deficyt. 14
    >krajów UE
    >miało w 2018 nadwyżkę:
    >https://www.bankier.pl/wiadomosc/14-krajow-UE-z-nad
    wyzka-w-finansach-publicznych-Polska-z-deficytem-765
    6018.html

    My mamy deficyt od 1970, wiec raczej trzeba PiS chwalic, ze niewielki.

    >Misiewicze ratowali się jednorazowymi wpływami. W 2020 mają być m.in.
    >opłaty przekształceniowej przy przenoszeniu aktywów z OFE, ze
    >sprzedaży

    Z tym, ze i poprzednicy mieli takie "jednorazowe wplywy".

    Grecja 2 :-)

    J.

  • 68. Data: 2020-02-05 15:14:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >naziści w Niemczech (jako że nazizm to niemiecka odmiana faszyzmu)
    >było dla narodu niemieckiego lub włoskiego dobre.

    Oj ... przypominam, ze Hitler wygral demokratyczne wybory w 1933.
    Potem tez wygrywal, choc nie wiadomo na ile demokratyczne.

    Przecietny Niemiec byl z polityki Hitlera zadowolony w 36, w 39, w 40,
    w 41 - dopiero gdzies po 43 sie troche odwrocilo.

    Dla narodu niemieckiego zakonczylo sie ... dosc kiepsko. Ale czy
    musialo sie tak skonczyc ?
    Choc minelo 30 lat ... i Niemcy znow nie mogli narzekac.
    No - 80% Niemcow, bo 20% w NRD :)

    J.

  • 69. Data: 2020-02-05 15:22:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    >Tak jasne, a rosnące zadłużenie (mimo mniejszych transferów do OFE,
    >oraz mniejszej bazy zadłużenia, przez umorzenie obligacji),

    roslo od 50 lat.

    >a wstrzymane na lata zaplanowane, a nierozpoczęte inwestycje drogowe?

    Wlasnie ostatnio pojechalem z Wroclawia do Poznania po nowej S5, a
    dochodzi juz prawie do Bydgoszczy.
    A miala byc gotowa na Euro2012, ale spadla z planu ... widac za kogo.

    Przy czym drogi to taki sobie przyklad, bo czas budowy to i 10 lat
    potrafi byc, ile to kadencji bedzie ...
    jedni planuja, inni zatwierdzaja, inni placa za projekt, inni za
    budowe, a na koncu jeszcze inni otwieraja i mowia, ze to ich zasluga
    :)

    >A dodatkowe podatki po nowemu nazywane daninami?

    Ktore? Za to PIT spadl.

    >A rozkręcana inflacja, aby szybko wartość tych 500zł malała?

    A owszem, ale ... proces sie zaczal jeszcze za Tuska.

    J.

  • 70. Data: 2020-02-05 15:27:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 5 Feb 2020 15:03:49 +0100, J.F. napisał(a):

    dwyzka-w-finansach-publicznych-Polska-z-deficytem-76
    56018.html

    > My mamy deficyt od 1970, wiec raczej trzeba PiS chwalic, ze niewielki.

    Mogli mieć nadwyżkę, gdyby nie przekupywali suwerena, no ale priorytetem
    jest dojenie, więc trzeba mu odpalić dolę, żeby głosował jak trzeba.

    Stopa inwestycji (~17.5 %) spadła do poziomu z 1996 r., a Mateusz
    Krzywosuty zapowiadał 25%.

    Indeksy giełdowe na świecie w ostatniej dekadzie wzrosły nawet o kilkaset
    procent, w tym w Estonii (216,00%), a WIG-20 spadł o 9.99%. W skład WIG-20
    wchodzą głownie spółki kontrolowane przez Skarb Państwa, których dokonania
    nie cieszą się zaufaniem ludzi piśmiennych. Obajtek et consortes nie robią
    na inwestorach dobrego wrażenia.
    https://strefainwestorow.pl/artykuly/analizy/2019123
    1/gieldy-dekada-podsumowanie
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Skarb-Panstwa-zatap
    ia-WIG20-7787312.html

    W końcu wszyscy skończymy jak konie z Janowa Podlaskiego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/