  • 51. Data: 2007-02-20 01:37:09
    Temat: Re: robienie zdjęć i wykorzystanie wizerunku - POMOCY!!!
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.02.2007 X <x...@w...pl> napisał/a:
    > A czy nie wystarczy fakt, że była to impreza publiczna??
    > Przecież z zapisu wynika, że wtedy nie potrzeba zgody?

    Nie wynika.

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2007-02-20 01:47:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.02.2007 Olgierd <n...@n...spam.no.problem> napisał/a:
    > Powiedział(a) *Marcin Debowski* na tej grupie:
    > No właśnie rzecz w tym, że nie potrzebował zgody, ponieważ tu jest
    > ten "fragment większej całości".

    Ale o tym nic nie było (pomijam już, że zawsze fragment jest większej
    całości :)

    > Co innego jeśli ludzie się ustawiają *w celu pozowania*, czyli sytuacja
    > jest sama w sobie zdjęciowa.

    No ośmielę się polimeryzować. Ustawa nie mówi nic o pozowaniu, a o funkcji
    wizerunku którą pełni na zdjęciu - nieistotna: wolno; - istotna: nie
    wolno. Zarówno pozowane jak i niepozowane mogą podpadać pod każdą z tych
    funkcji.

    --
    Marcin

  • 53. Data: 2007-02-20 07:02:48
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > No otrzymała: 0 PLN (słownie: zero złotych) - na tyle się umówili ;->

    Czyli wykonana została usługa od której nie odprowadzono podatku, US
    tego bardzo nie lubi :)

    pozdr

    Radek

  • 54. Data: 2007-02-20 08:16:44
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *szerszen* na tej grupie:

    > nie mowie ze uzasadniaja, mowie tylko ze jest takie calkiem spore
    > prawdopodobienstwo

    Ani pr.aut. ani żaden inny przepis nie posługuje się pojęciem
    prawdopodobieństwa w tym kontekście. Domniemanie zgody ograniczone jest
    do sytuacji kiedy model za pozowanie dostaje pieniądze.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl <==

  • 55. Data: 2007-02-20 08:22:45
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Marcin Debowski* na tej grupie:

    > Ale o tym nic nie było (pomijam już, że zawsze fragment jest większej
    > całości :)

    IMHO przez większą całość trzeba rozumieć kontekst, czyli:
    krajobraz, przez który idą sobie ludzie; manifestacja, a ludzie sobie
    idą albo stoją; mecz, a gówniarze rzucają kamieniami.
    Co innego jeśli my się spotkamy, ustawimy, gość cyknie zdjęcie i
    później będzie je sobie wystawiał.

    A to do sądu zażalenie ;-)

  • 56. Data: 2007-02-20 23:45:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.02.2007 Olgierd <n...@n...spam.no.problem> napisał/a:
> [...]
    > idą albo stoją; mecz, a gówniarze rzucają kamieniami.
    > Co innego jeśli my się spotkamy, ustawimy, gość cyknie zdjęcie i

    Dobrze, ale powróćmy do mojego pierwotnego pytania: jakie były tu intencje
    ustawodawcy, bo w sumie odpowiedź na to pytanie powinna nam sporo
    rozjaśnić :)

    > A to do sądu zażalenie ;-)

    Pożalę się tutaj :) W każdym razie mam duże wątpliwości. Oczywiście mogę
    zwyczajnie czegoś nie rozumieć.

    --
    Marcin