  • 41. Data: 2007-02-19 12:37:10
    Temat: Re: robienie zdjęć i wykorzystanie wizerunku - POMOCY!!!
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *szerszen* na tej grupie:

    > dokladnie tak, jednak nadal mamy tu domniemanie ustnej zgody, zdjecia sa
    > pozowane, a wiec zgoda na zrobienie zdjecia byla, a przy takiej argumentacji
    > jaka tu jest przedstawiona, ze specjalnie robi foty na strone, mozna uznac
    > ze fotografowany doskonale zdawal sobie sprawe z tego po co to zdjecie i
    > gdzie bedzie mozna je zobaczyc,

    Uważasz, że jeśli zapozujesz mi do zdjęcia to możesz się domyślać
    czy wystawię je na pornostronie, na stronie z seryjnymi mordercami czy w
    reklamie mercedesa?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl <==

  • 42. Data: 2007-02-19 13:10:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Feb 2007, Andrzej Lawa wrote:

    > Odnieś się, proszę, do mojego przykładu ze zdjęciem zbiorowym
    > podzielonym liniami na portrety...

    Może ja spróbuję odnieść się do technicznej strony tezy Olgierda;
    zrobię to w sposób najprostszy, czyli posługując się przykładami
    linków do strony grupowicza z p.r.f.c:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/06/35/1.htm
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/06/34/3.htm
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/06/30/4.htm

    Śmiało możesz powiększyć na całą ścianę i podzielić liniami na portrety,
    jeśli ktoś będzie się czepiał to nie o prawa do wizerunku - a przynajmniej
    mam takie pełne przekonianie :), zaś czy pomalowanie sobie tak ściany
    utworem zależnym w pomieszczeniu niepublicznym stanowi "dozwolony użytek"
    to nie wiem, spytaj autora czy da Ci licencję :)

    Teraz piłeczka po stronie Olgierda - czy TEN aspekt "niemożności
    bezspornego stwierdzenia" (a może bezspornego stwierdzenia niemożności)
    miał na myśli :|

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2007-02-19 13:36:16
    Od: "X" <x...@w...pl>

    A czy nie wystarczy fakt, że była to impreza publiczna??

    Przecież z zapisu wynika, że wtedy nie potrzeba zgody?

  • 44. Data: 2007-02-19 13:48:16
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Gotfryd Smolik news* na tej grupie:

    > Teraz piłeczka po stronie Olgierda - czy TEN aspekt "niemożności
    > bezspornego stwierdzenia" (a może bezspornego stwierdzenia niemożności)
    > miał na myśli :|

    Ja nie wiem bo te zdjęcia są nieostre.
    Chodzi mi o to, że mamy dwa zdjęcia: spotkanie 10 grupowiczów psp,
    ustawiamy się do pozowania, ktoś robi zdjęcie i je wystawia. Zły
    chłopak. A następny robi zdjęcie ulicy jak wychodzimy, po prostu
    jesteśmy sztafażem na tym zdjęciu. Dobry chłopak.
    Takie jest moje zdanie.

  • 45. Data: 2007-02-19 13:53:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr "Gerard" Machej" <g...@g...com> napisał w
    wiadomości news:erc4c0$p39$1@news.dialog.net.pl...

    > Była zgoda na zrobienie zdjęcia - to nie ulega wątpliwości. Ale czy
    > była zgoda na publikację? Skąd domniemanie, że tak?

    z intencji autora

    > Przeczytaj jeszcze raz pierwszy post w wątku. Ja tą sytuację widzę
    > w ten sposób:

    siedzisz sobie, podchodzi wlasciciel, opowiada ze dopiero otworzyl klub,
    reklamuje go w necie, tworzy galerie, i yta czy moze ci zrobic fotke do
    galeri, zgadasz sie i juz

    > I teraz niech fotograf wykazuje, że było inaczej.

    troche sie nagimnastykuje
    jednak bez sensu jest robic fotki w takim celu o jakim piszesz aparatem
    cyfrowy, takie foty robi sie polaroidem, jak sie zastanowic jak taki proces
    musialby wygladac, to sie okazuje ze wiecej z tym by bylo klopotow niz zysky
    ze zdjec

  • 46. Data: 2007-02-19 13:59:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Uważasz, że jeśli zapozujesz mi do zdjęcia to możesz się domyślać
    > czy wystawię je na pornostronie, na stronie z seryjnymi mordercami czy w
    > reklamie mercedesa?

    zdjecia byly robione w okrelonym miejscu, w okreslonych okolicznosciach,
    obrazuja to co mialy i z dziesiatkow czy setek ludzi burzy sie tylko jeden
    jelop i do tego odrazu przez papuge

    sugeruje ze z duzo wiekszym prawdopodobienstwem mozna zalozyc ze gosc
    wiedzial do czego pozuje, jednak przliczyl sie ze swoim "kamuflazem" albo
    chce latwo zarobic pare zeta, niz to ze pytajacy sciemnia

  • 47. Data: 2007-02-19 14:44:31
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

> [...]

    > obrazuja to co mialy i z dziesiatkow czy setek ludzi burzy sie tylko jeden

    Ale ani miejsce ani okoliczności nie uzasadniają twierdzenia, że była
    zgoda na rozpowszechnianie wizerunku.
    Jeśli autor zaniedbał tego - dla swojego, dobrze pojętego świętego
    spokoju - to jego sprawa.
    Rzecz jasna ja bym nie płacił lecz albo zdjął zdjęcie albo zamazał
    twarz tamtego człowieka. Efekt może być nawet odwrotny od zamierzonego
    przez gościa.

  • 48. Data: 2007-02-19 16:38:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Ale ani miejsce ani okoliczności nie uzasadniają twierdzenia, że była
    > zgoda na rozpowszechnianie wizerunku.

    nie mowie ze uzasadniaja, mowie tylko ze jest takie calkiem spore
    prawdopodobienstwo

    > Jeśli autor zaniedbał tego - dla swojego, dobrze pojętego świętego
    > spokoju - to jego sprawa.

    a to juz zupelnie inna kwestia

  • 49. Data: 2007-02-19 20:02:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr "Gerard" Machej wrote:

    > Przeciwko zrobieniu zdjęcia - zgoda. Przeciwko publikacji - mogły coś
    > mieć. Przykład był we fragmencie, który raczyłeś wyciąć. To, że
    > pozwalam fotografowi zrobić fotkę _dla mnie_ nie oznacza, że chcę,
    > aby została udostępniona publicznie. Jasne?

    Jasne, tylko gdzie wtedy umowa na usługę? I zapłata za nią? ;)

  • 50. Data: 2007-02-19 20:26:52
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Jasne, tylko gdzie wtedy umowa na usługę? I zapłata za nią? ;)

    Umowa ustna. Zapłata - przy odbiorze zdjęcia (np. przy
    wyjściu). Może też być wliczona w rachunek.
    Uprzedzając - tak, bardzo podobnie to wygląda, kiedy
    idziesz do zakładu fotograficznego zrobić sobie fotkę.

    Pozdrawiam,
    Gerard