eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › robienie w balona
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 39

  • 21. Data: 2011-08-19 22:45:51
    Temat: Re: robienie w balona
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Aug 2011, Waldek wrote:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    >> A teraz przypomnij sobie, co ja pisałem, a co ty uznałeś za "nieistotne" -
    >> czy to była oficjalnie i w sensie prawnym _oferta_.
    >>
    >> Teraz dotarło?
    > Nie, kłamstwo jest kłamstwem.

    Cytat z Twojego własnego postu:
    "Jak stanowi prawo?"
    Kogo *w kontekście tego pytania* obchodzi fakt, że to jest kłamstwo?
    Pytałeś o *prawne* skutki czy nie?
    No to dla prawnych skutków ma znaczenie, czy dane oświadczenie można
    uznać za ofertę czy nie. To czy jest "kłamstwem" jest bez znaczenia
    (po prostu prawnie skuteczne oświadczenie da się od żyjącego
    i dostępnego w kraju niebankruta wyegzekwować w sądzie i tyle).

    > Dotarło?

    Widzę że nie, ale do Ciebie...

    pzdr, Gotfryd


  • 22. Data: 2011-08-20 06:03:35
    Temat: Re: robienie w balona
    Od: "Waldek" <w...@w...gmail.com>



    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:4e4edc9c$1@news.home.net.pl...
    >W dniu 19.08.2011 23:09, to pisze:
    >> begin Andrzej Lawa
    >>
    >>> A nie było czegoś takiego czasem:
    >>>
    >>> *) ceny oraz promocje na stronie nie stanowią oferty w rozumieniu
    >>> ustawy...
    >>
    >> Mam poważne wątpliwości, czy tego typu dopisek ma jakikolwiek skutek
    >> prawny...
    >>
    >
    > I tak, i nie. Jest bardziej skutkiem niż przyczyną - strona informacyjna
    > nie spełnia formalnych warunków publicznie złożonej oferty, m.in. dlatego,
    > że nie możesz jej na tej stronie przyjąć.
    >
    > Co innego sklep internetowy.
    >
    > Albo prościej, specjalnie dla Waldusia, w formie analogii: ktoś znalazł
    > sobie jakaś starą ulotkę reklamową sprzed lat i poszedł z tą ulotką do
    > sklepu. A na miejscu najpierw zdziwienie, a potem tupanie nóżkami, że ceny
    > się zmieniły.

    Jędrusiu jeśli potraktować strony www danych firm jako ulotki to masz
    rację.Tylko na ulotkah przeważnie jest dopisek od kiedy i do kiedy jest
    ważna Menu z cenami to też ulotka w końcu.
    Ale czy tak jest dla sprawdzenia zadzwonie w poniedziałek do UOKiK.
    Zawsze to lepsze niż tupanie nóżkami ale każdy mierzy wg siebie.


  • 23. Data: 2011-08-20 06:42:56
    Temat: Re: robienie w balona
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.08.2011 08:03, Waldek pisze:

    > Jędrusiu jeśli potraktować strony www danych firm jako ulotki to masz
    > rację.Tylko na ulotkah przeważnie jest dopisek od kiedy i do kiedy jest
    > ważna Menu z cenami to też ulotka w końcu.

    Nie, menu w lokalu to oferta.

    > Ale czy tak jest dla sprawdzenia zadzwonie w poniedziałek do UOKiK.
    > Zawsze to lepsze niż tupanie nóżkami ale każdy mierzy wg siebie.

    Przy okazji zadzwoń do proboszcza - bardziej się przejmie.


  • 24. Data: 2011-08-20 07:57:19
    Temat: Re: robienie w balona
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 20 Aug 2011 00:01:48 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Strona w opisanej formie jest tylko ulotką reklamową i Walduś znalazł
    > starą, nieaktualną ulotkę.

    A trzymanie takiej nieaktualnej "ulotki" na stronie jest niedozwolone, więc
    racja jest po jego stronie i może albo to zgłosić do UOKiK albo podać
    pizzerię do sądu.

    Henry


  • 25. Data: 2011-08-20 08:13:34
    Temat: Re: robienie w balona
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 20 Aug 2011 08:42:56 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    >> Jędrusiu /.../ Menu z cenami to też ulotka w końcu.
    >> Ale czy tak jest dla sprawdzenia zadzwonie w poniedziałek do UOKiK.
    >> Zawsze to lepsze niż tupanie nóżkami ale każdy mierzy wg siebie.
    > Przy okazji zadzwoń do proboszcza - bardziej się przejmie.
    A zamiast bić pianę i rozwodzić się nad dopiskami i gwiazdkami mógłbyś
    wypowiedzieć się jakie odniesienie do sytuacji z OP ma np. art. 14 ust. 2
    pkt 3) ustawy 16 kwietnia 1993r. Dyskusyjne, a jakże, jednak jeśli się
    chece podyskutować a nie powygłaszać...

    --
    pozdro
    poreba


  • 26. Data: 2011-08-20 12:56:15
    Temat: Re: robienie w balona
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.08.2011 09:57, Henry(k) pisze:
    > Dnia Sat, 20 Aug 2011 00:01:48 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    >
    >> Strona w opisanej formie jest tylko ulotką reklamową i Walduś znalazł
    >> starą, nieaktualną ulotkę.
    >
    > A trzymanie takiej nieaktualnej "ulotki" na stronie jest niedozwolone,

    Podstawa prawna?


  • 27. Data: 2011-08-20 13:04:45
    Temat: Re: robienie w balona
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.08.2011 10:13, poreba pisze:
    > Dnia Sat, 20 Aug 2011 08:42:56 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    >
    >>> Jędrusiu /.../ Menu z cenami to też ulotka w końcu.
    >>> Ale czy tak jest dla sprawdzenia zadzwonie w poniedziałek do UOKiK.
    >>> Zawsze to lepsze niż tupanie nóżkami ale każdy mierzy wg siebie.
    >> Przy okazji zadzwoń do proboszcza - bardziej się przejmie.
    > A zamiast bić pianę i rozwodzić się nad dopiskami i gwiazdkami mógłbyś
    > wypowiedzieć się jakie odniesienie do sytuacji z OP ma np. art. 14 ust. 2
    > pkt 3) ustawy 16 kwietnia 1993r. Dyskusyjne, a jakże, jednak jeśli się
    > chece podyskutować a nie powygłaszać...

    Cholernie dyskusyjne.

    Po pierwsze: czy strona firmy w ogóle podpada pod "publikację".

    Po drugie: w chwili umieszczenia na stronie ceny były zapewne aktualne -
    czyli wracamy do starej ulotki zostawionej w jakimś stojaku na
    reklamówki, której nikt nie sprzątnął.

    Po trzecie: informacja musi być sfałszowana w konkretnym celu
    (wprowadzenia w błąd) opublikowana - patrz wyżej.


  • 28. Data: 2011-08-20 17:17:35
    Temat: Re: robienie w balona
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 20 Aug 2011 14:56:15 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    >>> Strona w opisanej formie jest tylko ulotką reklamową i Walduś znalazł
    >>> starą, nieaktualną ulotkę.
    >>
    >> A trzymanie takiej nieaktualnej "ulotki" na stronie jest niedozwolone,
    >
    > Podstawa prawna?

    Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji art 16.1 pkt 2)
    + dyrektywa 84/450/EEC (cała)

    Henry


  • 29. Data: 2011-08-20 17:20:04
    Temat: Re: robienie w balona
    Od: "Waldek" <w...@w...gmail.com>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:4e4fb0ee$1@news.home.net.pl...
    .
    >
    > Po pierwsze: czy strona firmy w ogóle podpada pod "publikację".
    >
    > Po drugie: w chwili umieszczenia na stronie ceny były zapewne aktualne -
    > czyli wracamy do starej ulotki zostawionej w jakimś stojaku na reklamówki,
    > której nikt nie sprzątnął.
    >
    > Po trzecie: informacja musi być sfałszowana w konkretnym celu
    > (wprowadzenia w błąd) opublikowana - patrz wyżej.

    Bardzo łatwo udowodnić , iż pizzernia wie o pozostawionej "ulotce" w
    internecie i nadal utrzymuje domenę.

    Dane dostępne dla wszystkich ze strony :
    https://hrd.pl/pcenter/partner_frame/whois.php


  • 30. Data: 2011-08-21 15:58:19
    Temat: Re: robienie w balona
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <j2me6s$3fm$1@news.onet.pl>,
    "emeryt" <e...@o...pl> wrote:

    > > Czytanie ze zrozumieniem sie tobie kłania., ale że chamstwa nie lubię dla
    > > mnie EOT.
    >
    > przecież Ci wytłumaczył a właściwie zadała pytanie, czy było
    > zastrzeżenie z gwiazdką.
    > Nie było, masz podstawy sie burzyć, było Twoja wina, że nie
    > doczytałeś.
    >
    > Jest to nagminnie stosowana praktyka, umowy cenniki usług i
    > bla bla bla i to nie od dzisiaj. Wielu ludzi się na takowe
    > "gwiazdki, druk maczkiem" łapie i pewnie Ty też się na to złapałeś.

    Ale jesli uznac to za forme reklamy, to jest ewidntnie klamliwa reklama.
    Kolega Waldemar slusznie kombinuje...

    TA

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1