  • 1. Data: 2008-07-22 19:33:47
    Temat: rezerwacja noclegow przez internet - jak sie zabezpieczyc
    Od: "tu-i-tam" <t...@o...pl>

    Witam

    Nie wiem w sumie czy to pytanie na ta grupe ale mam taki problem :

    Chce wynajac pokoj na wakacje i musze to zalatwic przez internet. Osoba
    ktora to wynajmuje na pewno
    bedzie chciala zaliczke. Najwygodniej byloby mi zrobic po prostu przelew.
    Czy to sie tak robi ?
    Nie bede mial zadnej umowy ani nic. Jakie w praktyce potem sa szanse na
    wyegzekwowanie czegokolwiek
    gdyby cos nie wyszlo ? Czy ta osoba moze mi powiedziec, ze ona nic nie
    wynajmuje a te pieniadze
    potraktowala jako prezent ? Na dowod bede mial jedynie chyba maila w ktorym
    rezerwuje ten pokoj.

  • 2. Data: 2008-07-22 20:00:22
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "tu-i-tam" <t...@o...pl> wrote
    >Czy ta osoba moze mi powiedziec, ze ona nic nie wynajmuje a te pieniadze
    > potraktowala jako prezent ?

    Napisz wyraźnie za co to pieniądze. Jak coś nie wyjdzie to będzie musiała
    oddać, chyba, że uzna, że to z Twojej winy nie wyszło. Wtedy będziecie
    dochodzić swego. Jak się wyprze, że nie wynajmuje to będzie miała obowiązek
    oddać-bezpodstawne wzbogacenie. Generalnie takie transakcje zwykle są
    bezpieczne.

  • 3. Data: 2008-07-22 20:27:44
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "tu-i-tam" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wynajmuje a te pieniadze
    > potraktowala jako prezent ? Na dowod bede mial jedynie chyba maila w

    Spokojnie :) Dziesiątki razy wynajmowałem płacąc w ten sposób i zawsze było
    OK. Zwykle piszę w tytule przelewu dokładnie za co płacę. Np. "zadatek za
    pokój 4 os. z łazienką i TV.10-24 lipca br.odległość od morza 200 m"

    Pozdrawiam
    zenek

  • 4. Data: 2008-07-23 00:30:10
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    to praktyka normalna - ja wlasnie robie to zawsze przez internet a nie
    telefonicznie, wlasnie po to zeby był ślad

    np mail z e szczegółami rezerwacji (np główne wyposażenie wchodzące w pokoj
    i cene - łazienka, lodówka sniadanie itepe, oplata za dobe i osobe, zakres
    dni, czy psa mozna zabrac itepe) z prosbą o zwrotne potwierdzenie - zawsze
    to drukuje i zabieram ze sobą na wypadek wątpliwości

    a w tytule przelewu - rezerwacja od dnia do dnia, cena jednostkowa, suma

    to wlasnie najbezpieczniejsza droga, nie zdarzyło mi się na wieeeeele
    wyjazdow zeby zawiodła. raz mialem tylko lekkie starcie, ale wlasnie
    wydrukowany mail wyjasnil niejasnosci.

    Sebastian