  • 51. Data: 2024-07-06 11:09:07
    Temat: Re: reparacje
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jacyś konstytucjonaliści się wypowiedzieli czy Rada Ministrów miała
    > takie uprawnienia?
    Tylko moim zdaniem, że jeśli Rada Ministrów przekroczyła uprawnienia, to
    możemy ścigać jej członków, ale dla ważności oświadczenia wobec Niemców
    nie ma to większego znaczenia.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 52. Data: 2024-07-06 11:22:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Tylko moim zdaniem, że jeśli Rada Ministrów przekroczyła uprawnienia, to
    > możemy ścigać jej członków, ale dla ważności oświadczenia wobec Niemców
    > nie ma to większego znaczenia.

    Dobrze, że w tym oświadczeniu nie zwrócili ziem zachodnich. ;)

    Robert

  • 53. Data: 2024-07-07 08:26:10
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Poczytałbym drobny druczek.
    Amerykanie czasem nie mają poczucia humoru, np prokurator federalny wzywa referenta z
    Bank Nationale jakiś tam (np Francji czy
    Niemiec) i oznajmia, że albo 9 mld kary za przelew pomiędzy irańskimi kozojebcami
    albo .... (tu wpisać właściwe). Zgadnij, co te
    Francuzy czy Niemce wybierały do tej pory.

    -----

  • 54. Data: 2024-07-07 08:27:51
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Chyba Gomułka zawarł?

    -----

  • 55. Data: 2024-07-07 08:29:59
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Jako państwo analizowałeś.
    A np. miasto Warszawa może się domagać, co zaczął przygotowywać ś.p. prezydent (m.st.
    Warszawy) Lech Kaczyński.
    I powinno.

    -----

  • 56. Data: 2024-07-07 08:32:39
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Ty masz qrwa zrypany łeb.
    Dziadka w UPA miałeś?
    To były tereny zamieszkałe przez Polaków, z mniejszością innych narodowości.
    Ciekawe, czemu Stalin wg Twojej teorii Izraela w obecnej Ukrainie nie urządził?

    -----
    > Przede wszystkim Stalin podzielił teren wg narodowości. oczywiście niezbyt
    dokładnie, ale to inna sprawa. Polaków z terenów
    > zamieszkałych przez Białorusinów, czy Ukraińców przesiedlił na tereny zabrane
    Niemcom.

  • 57. Data: 2024-07-07 13:11:44
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-07-07 o 08:26, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > oznajmia, że albo 9 mld kary za przelew pomiędzy irańskimi kozojebcami
    > albo .... (tu wpisać właściwe). Zgadnij, co te Francuzy czy Niemce

    Ruscy z irańcami chwalą się własnymi systemami do przelewów.
    Jaki Mir i Shetab. Zapowiedzieli rozliczanie się we własnych walutach&
    spięcie obu systemów.

  • 58. Data: 2024-07-07 13:40:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.07.2024 o 08:32, ąćęłńóśźż pisze:
    > To były tereny zamieszkałe przez Polaków, z mniejszością innych narodowości.

    Ale on mieszkających tam Polaków przesiedlił. Nie wiem, w jakiej
    formacji walczył Twój dziadek, ale widać ma to jakiś wpływ na
    zrozumienie słowa pisanego przez Ciebie. Stalin po prostu rozdzielił
    zwaśnione narody. Lwów był jednym z ważniejszych miast w Polsce i
    stolicą Galicji, a teraz tam jakieś ułamkowe procenty Polaków mieszkają.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 59. Data: 2024-07-07 18:39:18
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 07.07.2024 o 13:11, alojzy nieborak pisze:

    > Ruscy z irańcami chwalą się własnymi systemami do przelewów.
    > Jaki Mir i Shetab. Zapowiedzieli rozliczanie się we własnych walutach&
    > spięcie obu systemów.

    Największy ruski pozabankowy system przelewów (przez telefon) zdechł
    kilka miesięcy temu. I korzystający nie mają jak odzyskać
    kasy jaką w tym systemie mieli.
    A że nie mogą się rozliczyć swiftem ani dolarem czy euro
    to muszą tworzyć własny system z którego nikt poza nimi
    nie skorzysta bo i po co?
    A za szachedy płacą złotem i kamieniami szlachetnymi.

    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2024-07-07 19:29:57
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-07-07 o 18:39, RadosławF pisze:

    > Największy ruski pozabankowy system przelewów (przez telefon) zdechł
    > kilka miesięcy temu. I korzystający nie mają jak odzyskać
    > kasy jaką w tym systemie mieli.

    Może jakie hakiery. Specjalnie nie drążę tematu.
    Skoro są ataki DDOS na ruskie karty MIR, znaczy kogoś to to kole w oczy.

    > A że nie mogą się rozliczyć swiftem ani dolarem czy euro
    > to muszą tworzyć własny system z którego nikt poza nimi
    > nie skorzysta bo i po co?

    Każda sroczka swój ogonek chwali.
    Wklep se w gógloską wyszukiwarkę grafiki brics vs G7

    > A za szachedy płacą złotem i kamieniami szlachetnymi.

    Kosztowności płyną raczej do azji czy zachodka. Iran jednak zbyt bogaty
    nie jest.

    Co u "ż" belgijskich? Sankcje przeciw RU i "ż" Belgijskim trwały całe
    pół roku:)
    cyt. 06.2024
    UE odpuszcza sankcje na diamenty z Rosji. Belgia otwiera szampana

    Bo jak pisali w GWnie: wicie, rozumicie nasze owszem handlujom z
    ruskimi, ale to to niewielki % pkb rosji, ledwie/tyci tyci 1% (cały
    handel RU diamentami 4,5mld usd)