  • 41. Data: 2024-07-05 15:56:56
    Temat: Re: reparacje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Jul 2024 14:06:22 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > Widać pisy i od ruska coś chcą:)
    > cyt.
    > "straty te wymagają określenia i przedstawienia niezbędnego szacunku,
    > który będzie podstawą podjęcia odpowiednich działań wobec Federacji
    > Rosyjskiej".

    No, jakieś tam podstawy moralne do reparacji może i mamy,
    ale raczej nierealizowalne :-(

    Poza tym na gruncie prawa miedzynarodowego raczej sie nie nalezy - to
    przegrani płacą, przegrani są Niemcy, troche my, na pewno nie Rosja
    :-)

    J.

  • 42. Data: 2024-07-05 16:12:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Jul 2024 13:45:15 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > To im się Nordstream III i IV i V znów wysadzi.

    No ale to stratne będą banki, które to sfinansowały, i ewentualnie
    ubezpieczyciele.

    To trzeba doprowadzic do działania, i obłożyc stosownym podatkiem.
    10-20% od przesyłanego gazu ...

    > -----

    J.

  • 43. Data: 2024-07-05 16:14:54
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-07-03 o 01:11, alojzy nieborak pisze:

    > Pisy od 17 lat odgrzewają tego kotleta.

    https://www.youtube.com/watch?v=MkOpK-06kSA

    Wariant taki.
    Sypniem my kasę w stronę PLi damy jaki pieniądz 40.ooo ludkom, ale ale
    niech wasz rząd w przyszłości nie wygłupia się z 1,3 bln, nu i zasieśnim
    my współpracę tak abyście w przyszłości sprzęt wojskowy brali od nas a
    nie od usa:)

  • 44. Data: 2024-07-05 16:51:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Jul 2024 15:41:15 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > https://orka2.sejm.gov.pl/IZ5.nsf/main/27941F4D

    Czyli żadne zrzeczenie, a raczej analiza sytuacji prawnej.

    A sytuacja przypominam skomplikowana - Niemcy nie chcą płacic jakis
    olbrzymich reparacji, my nie chcemy, żeby Niemcy domagali się zwrotów
    swoich majątków sprzed 1945.
    Zarówno Niemcy jako państwo, tudzież poszczególne osoby.

    Dalej - przejelismy sporo niemieckiego majątku na "ziemiach
    odzyskanych", co można traktować jako zapłatę.
    Straciliśmy sporo na rzecz ZSRR ... ale co to Niemców obchodzi ?

    Minister Fotyga używa terminu Układ Poczdamski ... chyba rzadko tak
    określano.
    Była konferencja w Poczdamie, był z niej spisany Protokół,

    https://en.wikipedia.org/wiki/Potsdam_Conference
    https://en.wikipedia.org/wiki/Potsdam_Agreement
    https://en.wikisource.org/wiki/Potsdam_Agreement
    https://history.state.gov/historicaldocuments/frus19
    45Berlinv02/d1383

    I tu takie dwa zdania
    "The three Heads of Government reaffirm their opinion that the final
    delimitation of the western frontier of Poland should await the peace
    settlement.
    The three Heads of Government agree that, pending the final
    determination of Poland's western frontier, the former German
    territories east of a line running [...]"

    czyli
    "Trzej Szefowie Rządów potwierdzają swoją opinię, że ostateczne
    wytyczenie zachodniej granicy Polski powinno nastąpić dopiero po
    zawarciu pokoju.

    Trzej Szefowie Rządów zgadzają się, że w oczekiwaniu na ostateczne
    ustalenie zachodniej granicy Polski, byłe terytoria niemieckie na
    wschód od linii [...]"

    To "ostateczne zawarcie pokoju" nigdy nie nastąpiło, granica była więc
    "tymczasowa", co dawało "wypędzonym" nadzieję na odzyskanie, tudzież
    miejsce na nacisk polityczny na rząd RFN.

    I w efekcie nam zależało na zatwierdzeniu stanu istniejącego bardziej.

    Konferencja była między trzema aliantami, ani my, ani Niemcy stroną
    nie byliśmy ...

    Z kolei reparacje opisano dość szczegółowo, i w zasadzie od
    późniejszego RFN nie mamy się czego domagać. Zakładając oczywiscie,
    ze ten protokół jest wiążący.

    J.

    P.S. wpisałem do deepl.com tylko jak wyzej:
    "The three Heads of Government agree that, pending the final
    determination of Poland's western frontier, the former German
    territories east of a line running " a on

    "Trzej Szefowie Rządów zgadzają się, że w oczekiwaniu na ostateczne
    ustalenie zachodniej granicy Polski, byłe terytoria niemieckie na
    wschód od linii biegnącej w kierunku zachodnim, powinny zostać
    włączone do Polski. "

    Sztuczna inteligencja/dobra wyszukiwarka dodała resztę?
    Jak dodam kropkę, to juz nie rozszerza.

  • 45. Data: 2024-07-05 17:47:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Jul 2024 16:14:54 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=MkOpK-06kSA
    > Wariant taki.
    > Sypniem my kasę w stronę PLi damy jaki pieniądz 40.ooo ludkom, ale ale
    > niech wasz rząd w przyszłości nie wygłupia się z 1,3 bln,

    no i to jest właśnie ten "delikatny nacisk". Postraszymy 1.3 bln,
    to może dadzą 13 mld :-)

    > nu i zasieśnim
    > my współpracę tak abyście w przyszłości sprzęt wojskowy brali od nas a
    > nie od usa:)

    Co może i wyszłoby nam na zdrowie, jak zostaniemy podwykonawcą.

    Co prawda ciągle mi się wydaje, ze powinnismy popatrzeć na Ukrainę,
    i zacząc robić cos samemu.

    J.

  • 46. Data: 2024-07-05 22:32:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.07.2024 o 10:38, J.F pisze:

    > Ale wychodzisz na nieskutecznego polityka i fantastę.
    > Przy następnych wyborach nie pomoże.

    E tam. Helmuty złe, my dobre...

    > Delikatnie mówię, tyle, żeby poczuli się zaniepokojeni.

    A czym się mają niepokoić?

    > To będziemy tlumaczyc. I świat sobie przypomni, kto, to zrobił.

    Taaa. Antysemitą zostaniesz. NIe dość że ich mordowałeś to zaprzeczasz
    zamiast jak porządny nazista przyznać się do winy i powiedzieć, że było
    minęło, a poza tym to naziści byli ale odlecieeli już do bazy po ciemej
    stronie księżyca:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 47. Data: 2024-07-06 00:30:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.07.2024 o 10:29, J.F pisze:
    > oza tym oni to chyba mało nam miast zniszczyli, a że zabrali ...
    > granice rzecz nietrwała ?

    Przede wszystkim Stalin podzielił teren wg narodowości. oczywiście
    niezbyt dokładnie, ale to inna sprawa. Polaków z terenów zamieszkałych
    przez Białorusinów, czy Ukraińców przesiedlił na tereny zabrane Niemcom.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 48. Data: 2024-07-06 00:35:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.07.2024 o 16:12, J.F pisze:
    > To trzeba doprowadzic do działania, i obłożyc stosownym podatkiem.
    > 10-20% od przesyłanego gazu ...
    Tylko jak się inwestorzy zorientowali, że taki jest plan, to wysadzili i
    kapitał zwrócą ubezpieczyciele.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 49. Data: 2024-07-06 11:09:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jacyś konstytucjonaliści się wypowiedzieli czy Rada Ministrów miała
    > takie uprawnienia?
    Tylko moim zdaniem, że jeśli Rada Ministrów przekroczyła uprawnienia, to
    możemy ścigać jej członków, ale dla ważności oświadczenia wobec Niemców
    nie ma to większego znaczenia.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 50. Data: 2024-07-06 11:22:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Tylko moim zdaniem, że jeśli Rada Ministrów przekroczyła uprawnienia, to
    > możemy ścigać jej członków, ale dla ważności oświadczenia wobec Niemców
    > nie ma to większego znaczenia.

    Dobrze, że w tym oświadczeniu nie zwrócili ziem zachodnich. ;)

    Robert