  • 1. Data: 2006-03-21 20:01:12
    Temat: renta rodzinna w krusie
    Od: "daxad7" <d...@o...pl>

    Witam
    Mam rente rodzinna w KRUSIE i mam pytania:
    czy jesli bede pracowal teraz i sie uczyl to czy ja strace jesli bede
    przynosil zaswiadczenia ze szkoly ze sie ucze.
    I czy jesli bede mial mieszkanie i bedzie ono zapisane na mnie to czy tez ja
    strace czy bede mial dalej.
    I do jakiego okresu zycia przysluguje mi ona?

  • 2. Data: 2006-03-22 00:45:58
    Temat: Re: renta rodzinna w krusie
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    przepisy dotyczące świadczeń z KRUS są mniej znane niż te dotyczące
    świadczeń z ZUS i dlatego nikt nie podjął próby odpowiedzi na Twoje
    pytania.
    Nie pozostaje Ci nic innego tylko zapytać w KRUS.
    W celu porównania: w ZUS renta rodzinna przysługuje do lat 16, a
    jeżeli dziecko się uczy to do czasu ukończenia nauki, nie dłużej niż
    do ukończenia 25 lat życia.
    Do renty rodzinnej z ZUS można dorabiać: bez żadnych "konsekwencji" do
    70% przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, aktualnie do ok.
    1700 zł brutto miesięcznie. O podjęciu zatrudnienia rencista ma
    obowiązek zawiadomić ZUS.
    Posiadanie własnego mieszkania nie ma wpływu na prawo do renty
    rodzinnej w ZUS.

    Pozostaje Ci zatem szukanie informacji w KRUS.

    wa

  • 3. Data: 2006-03-22 00:55:09
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    odnośnie do dopuszczalnych kwot przy dorabianiu do renty z KRUS:
    http://www.krus.gov.pl/document.php?id=131&pageNo=6 , czyli podobnie
    jak w ZUS.

    wa