  • 11. Data: 2009-09-17 06:58:07
    Temat: Re: rekojmia, wady towaru
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    jarek napisał(a):

    > Rękojmia nie dotyczy przeciez konsumenta, tylko występuje miedzy
    > przedsiebiorstwami.

    A skad taki wniosek?

    j.

  • 12. Data: 2009-09-17 07:31:47
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    > A skad taki wniosek?

    Posiłkowałem się m.in. tym (zaraz na górze):
    http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia
    Pisze tam, ze jeśli chodzi o konsumentow stosuje sie przepisy ustawy o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    Jarek

  • 13. Data: 2009-09-17 07:53:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SP1 QXL pisze:

    > Ze co? W ciagu 2 tygodni masz poinformować konsumenta, w jakim terminie
    > bedzie rozpatrzone roszczenie. A samo rozpatrzenie nie ma ograniczenia
    > IMHO.

    W ciągu dwóch tygodni trzeba się ustosunkować do reklamacji.
    Informacja, że roszczenie będzie rozpatrzone za kolejny miesiąc nie jest
    ustosunkowaniem się. W tym czasie należy zatem albo reklamację uznać,
    albo odrzucić. W praktyce lepiej odrzucić, pozostawiając sobie jeszcze
    jakiś czas na ewentualną zmianę zdania, w zależności od rozmów z
    producentem.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-09-17 08:24:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-17, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > A skad taki wniosek?

    1. Dla ruchomości rękojmia nie dotyczy konsumenta.
    2. Nie, nie wystepuje wyłącznie między przedsiębiorcami.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2009-09-17 09:50:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    jarek napisał(a):

    > Posiłkowałem się m.in. tym (zaraz na górze):
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia
    > Pisze tam, ze jeśli chodzi o konsumentow stosuje sie przepisy ustawy o
    > szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    Tu ok ale druga część: "tylko występuje miedzy przedsiebiorstwami" moim
    zdaniem prawdą nie jest.

    j.

  • 16. Data: 2009-09-17 10:35:42
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Pamiętaj, że po pół roku to klient (zakładam, że to konsument?) musi
    > udowodnić, że wada istniała w chwili zakupu.

    Przed sądem tak ale w postępowaniu reklamacyjnym już nie. Domaganie się
    od klienta - po upływie 6 miesięcy od wydania towaru - przedstawienia
    dowodu np. w postaci ekspertyzy jakiegoś serwisu, że rzecz ma wady może
    być uznana za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów.

    Na stronie
    http://uokik.gov.pl/pl/orzecznictwo_prezesa_uokik/de
    cyzje_prezesa/
    wyszukaj decyzję nr 1/2009 przeciwko Media Markt.