  • 1. Data: 2008-06-17 10:42:37
    Temat: rękojmia przy nieruchomości
    Od: "Woj" <W...@n...poczcie.onetu.pl>

    witam,

    mam pewien problem - nie wchodzac w szczegoly budowlancy spartaczyli mi
    budowe domu. Wady wyszly juz po odbiorze domu. Gdy zazadalem, zeby
    poprawili, dostalem oswiadczenie, ze wszystko jest ok. Ma ekspertyze
    bieglego, ze wady rzeczywiscie sa. Czy moge teraz podac sprawe do sadu i
    wniesc o zwrot czesci zaplaconej kwoty proporcjonalnie do stwierdzonych wad
    obnizajacych wartosc domu? I na jakich przepisach sie opierac?

    pozdrawiam Woj

  • 2. Data: 2008-06-17 11:02:17
    Temat: Re: rękojmia przy nieruchomości
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.06.2008 Woj <W...@n...poczcie.onetu.pl> napisał/a:
> [...]
    > wniesc o zwrot czesci zaplaconej kwoty proporcjonalnie do stwierdzonych wad
    > obnizajacych wartosc domu? I na jakich przepisach sie opierac?

    A złożyłeś formalną reklamację z tyt. rękojmi, czy tak sobie pogadaliście
    lub powymienialiście pismami bez reklamacyjnych konkretów?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2008-06-17 12:17:32
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > A złożyłeś formalną reklamację z tyt. rękojmi, czy tak sobie pogadaliście
    > lub powymienialiście pismami bez reklamacyjnych konkretów?
    i najważniejsze - czy piał PISEMNĄ umowe na wykonanie prac budowlanych?

  • 4. Data: 2008-06-17 13:07:21
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    gasper pisze:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > wiadomości news:p6iki5-14g.ln1@ziutka.router...
    > i najważniejsze - czy piał PISEMNĄ umowe na wykonanie prac budowlanych?

    A co jak nie miał pisemnej umowy? (poza oczywiscie wiekszymi
    trudnosciami dowodowymi)

    --
    pozdr
    luck

  • 5. Data: 2008-06-17 13:28:11
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Woj pisze:
> [...]
    > budowe domu. Wady wyszly juz po odbiorze domu. Gdy zazadalem, zeby
    > poprawili, dostalem oswiadczenie, ze wszystko jest ok.

    Przy rekojmi bardzo istotne sa pewne akty starannosci z Twojej strony,
    tzn. zawiadomienie o wadzie i to w odpowiednim terminie (generlanie
    miesiac od wykrycia - art. 563 kc), ale na szczescie jak Ci dali
    zapewnienie ze wad nie ma, to sami sie troche podlozyli (art. 564 kc)
    Poz a tym zawiadomiles ich pisemnie (v. 563 par. 3 kc, ale jest tez
    orzeczenie SNu, ze mozna i zawiadomic ustnie, choc to cie stawia w
    gorszej sytuacji dowodowej)

> [...]
    > wniesc o zwrot czesci zaplaconej kwoty proporcjonalnie do stwierdzonych wad
    > obnizajacych wartosc domu? I na jakich przepisach sie opierac?

    Z rekojmia najwiekszy problem sprowadza sie do tego, ze przepisy i ich
    wykladnia jest taka, ze musisz ustalic czy wady sa istotne, czy nie -
    jak istotne, to tylko mozesz od umowy odstapic, jak nieistotne to mozesz
    zadac obnizenia wynagrodzenia (637 kc) ale niestety nie na przemian
    (tzn. nawet przy powaznych wadach nie mozesz zadac obnizenia wynagrodzenia)

    Jesli wartosc umowy jest spora i nie chcesz odpuszczac, to raczej
    polecam udac sie do prawnika

    --
    pozdr
    luck

  • 6. Data: 2008-06-17 13:51:06
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kauzyperda" <l...@Z...eu> napisał w wiadomości
    > A co jak nie miał pisemnej umowy? (poza oczywiscie wiekszymi trudnosciami
    > dowodowymi)

    to tak jakby jej nie miał - w przypadku budownictwa obowiązuje umowa w formie
    pisemnej

  • 7. Data: 2008-06-17 13:58:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.06.2008 kauzyperda <l...@Z...eu> napisał/a:
    > Z rekojmia najwiekszy problem sprowadza sie do tego, ze przepisy i ich
    > wykladnia jest taka, ze musisz ustalic czy wady sa istotne, czy nie -
    > jak istotne, to tylko mozesz od umowy odstapic, jak nieistotne to mozesz

    A to nie jest przypadkiem rzecz oznaczona co do tożsamości?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2008-06-17 14:22:28
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Marcin Debowski pisze:

    > A to nie jest przypadkiem rzecz oznaczona co do tożsamości?

    No jest.
    A cos to zmienia wzgledem 656 i 637 kc?

    --
    pozdr
    luck

  • 9. Data: 2008-06-17 14:30:19
    Od: "Kacper" <k...@p...usunto.onet.pl>

> [...]
    > Poz a tym zawiadomiles ich pisemnie (v. 563 par. 3 kc, ale jest tez
    > orzeczenie SNu, ze mozna i zawiadomic ustnie, choc to cie stawia w

    Zawiadowmiłem w terminie i dostałem odpowiedz na pismie. Mam cala
    korespondecje.

> [...]
    > zadac obnizenia wynagrodzenia (637 kc) ale niestety nie na przemian
    > (tzn. nawet przy powaznych wadach nie mozesz zadac obnizenia

    Biegły nie napisal jaki charakter maja wady. Ale co bedzie, jak Sad uzna,
    ze sa to wady istotne i moge od umowy tylko odstapic. To albo mam isc
    pod most albo mieszkac w domu nienadajacym sie do mieszkania? czy moge zadac
    naprawienia szkody (tj. np kosztu wynajatych przeze mnie innych budowlancow)
    ?

  • 10. Data: 2008-06-17 14:36:21
    Od: "Kacper" <k...@p...usunto.onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > wiadomości news:p6iki5-14g.ln1@ziutka.router...
    > i najważniejsze - czy piał PISEMNĄ umowe na wykonanie prac budowlanych?
    mial na pismie :)