-
1. Data: 2002-12-18 16:17:50
Temat: rekojmia i hurtownia
Od: Sierp <N...@s...netskasuj>
Witam
Mam pytanie - zakupiłem jako firma sprzęt elektroniczny w
hurtowni i nie jestem pewien czy jest sprawny a nie bardzo
mam teraz czas (święta) dochodzić czy jest.
Jak to jest? Czy mogę zwrócić sprzęt, albo wymienić na inny?
(na wymianie na inny egzemplarz by mi zalezalo bo i tak chce to kupic).
W jakim czasie musze zglosic chec wymiany? Ile bedzie trwac
wymiana (maksymalnie)?
Sierp
--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq
-
2. Data: 2002-12-18 23:27:49
Temat: Re: rekojmia i hurtownia
Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>
> Witam
>
> Mam pytanie - zakupiłem jako firma sprzęt elektroniczny w
> hurtowni i nie jestem pewien czy jest sprawny a nie bardzo
> mam teraz czas (święta) dochodzić czy jest.
> Jak to jest? Czy mogę zwrócić sprzęt, albo wymienić na inny?
> (na wymianie na inny egzemplarz by mi zalezalo bo i tak chce to kupic).
> W jakim czasie musze zglosic chec wymiany? Ile bedzie trwac
> wymiana (maksymalnie)?
>
> Sierp
Żartujesz ? Może z choinki się urwałeś? Przeczytaj co napisałeś i się
zastanów. A wymienić zawsze mogą jak ładnie poprosisz, pamiętaj - tylko
ładnie.
-
3. Data: 2002-12-19 00:16:48
Temat: Re: rekojmia i hurtownia
Od: "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc>
Użytkownik "Andrzej i B." <a...@t...pl> napisał w wiadomości
news:3e010478@news.home.net.pl...
> Żartujesz ? Może z choinki się urwałeś?
nie, nie znam sie na tym i nie musze, dlatego pytam
napisalem ze kupilem jako firma, przez co chcialem
"naszkicowac" sytuacje, nie mam firmy, ale analogiczna
sytuacja ma miejsce (nie chcialem wdawac sie w szczegoly).
Jakby sprzet byl kupiony w sklepie to AFAIK nie byloby problemu,
ale nie byl stad moje watpliwosci (i podzielone zdania znajomych)
Sierp
-
4. Data: 2002-12-19 22:24:16
Temat: Re: rekojmia i hurtownia
Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>
Nie jest ważne gdzie kupiłeś. Cytuje kodeks cywilny:
Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli
rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu
na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia
rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił
kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym
(rękojmia za wady fizyczne).
§ 2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz
sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona prawem
osoby trzeciej; w razie sprzedaży praw sprzedawca jest odpowiedzialny także
za istnienie praw (rękojmia za wady prawne).
Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć,
ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów
ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych.
§ 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.
A zatem przy rękomi nie ma róznicy, kto jest sprzedawcą, ani kto jest
kupującym. Ma to ewentualnie znaczenie, gdyby strony jakoś szczególnie
ograniczyły to prawo w drodze umownej, albowiem w wypadku zakupu z udziałem
konsumenta takie zastrzeżenie byłoby nieważne.
Warunkiem takiej wymiany jednak jest to, że sprzedany przedmiot posiada
wadę. A zatem nie będziesz mógł zwrócic towaru do hurtowni tylko dla tego,
że nie sposoba Ci się kolor lampy, chyba, że będzie on inny, niż opisany na
pudełku. Jeśli towar jest w porządku, to pozostaje jedynie dobra wola
hurtowni.
-
5. Data: 2002-12-20 10:15:22
Temat: Re: rekojmia i hurtownia
Od: Sierp <N...@s...netskasuj>
Dnia Thu, 19 Dec 2002 23:24:16 +0100
"Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> naskrobał(a):
> Nie jest ważne gdzie kupiłeś. Cytuje kodeks cywilny:
dzięki
Sierp
--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq