eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2005-11-02 19:22:32
    Temat: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    Witam, przez swoją niefrasobliwość (i przeprowadzkę) narobiłem sobie
    zamieszania, może ktoś mi doradzi.
    Prawie rok temu kupiłem do firmy, na fakturę, odtwarzacz DVD/Video. Okazało
    się niedawno, że jest problem z odtwarzaniem płyt CD Audio na ostatnim
    utworze z płyty.
    Chcę towar reklamować, ale wcięło mi kartę gwarancyjną (fakturę oczywiście
    mam). No i teraz - prosić o duplikat karty, domagać się naprawy/wymiany z
    tytuły rękojmi? Mogę zawieźć do serwisu, ale reklamację z tytułu rękojmi
    realizuje sprzedawca, a z drugiej strony jeśli by miała nastąpić naprawa, to
    i tak do serwisu musiałbym zawieźć sprzęt.

    Może ktoś miał podobne doświadczenia?

    pozdrawiam
    Cezary



  • 2. Data: 2005-11-02 19:49:35
    Temat: Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dkb3lm$p1e$1@atena.e-wro.net...
    > Prawie rok temu kupiłem do firmy, na fakturę, odtwarzacz DVD/Video.
    > Okazało się niedawno, że jest problem z odtwarzaniem płyt CD Audio na
    > ostatnim utworze z płyty.
    > Chcę towar reklamować, ale wcięło mi kartę gwarancyjną (fakturę oczywiście
    > mam). No i teraz - prosić o duplikat karty, domagać się naprawy/wymiany z
    > tytuły rękojmi? Mogę zawieźć do serwisu, ale reklamację z tytułu rękojmi
    > realizuje sprzedawca, a z drugiej strony jeśli by miała nastąpić naprawa,
    > to i tak do serwisu musiałbym zawieźć sprzęt.
    >
    > Może ktoś miał podobne doświadczenia?
    >
    > pozdrawiam
    > Cezary


    Z faktura lec do sprzedawcy - i rekojmia. Zadaj wymiany lub zwrotu kasy -
    nie zgadzaj sie na naprawe (no chyba, ze naprawde chcesz).
    Yawn



  • 3. Data: 2005-11-02 20:00:55
    Temat: Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.pl>

    Yawn napisał(a):
    >>Chcę towar reklamować, ale wcięło mi kartę gwarancyjną (fakturę oczywiście
    >>mam). No i teraz - prosić o duplikat karty, domagać się naprawy/wymiany z
    >>tytuły rękojmi? Mogę zawieźć do serwisu, ale reklamację z tytułu rękojmi
    >>realizuje sprzedawca, a z drugiej strony jeśli by miała nastąpić naprawa,
    >>to i tak do serwisu musiałbym zawieźć sprzęt.

    > Z faktura lec do sprzedawcy - i rekojmia. Zadaj wymiany lub zwrotu kasy -
    > nie zgadzaj sie na naprawe (no chyba, ze naprawde chcesz).


    Kurde, ale *rekojmi* nie ma już jakis czas, jest *niezgodność towaru z
    umową*, ale TO NIE JEST RĘKOJMIA!!!


    TBL


  • 4. Data: 2005-11-02 20:06:43
    Temat: Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

    > Kurde, ale *rekojmi* nie ma już jakis czas, jest *niezgodność towaru z
    > umową*, ale TO NIE JEST RĘKOJMIA!!!

    Blagam, nie wymadrzaj sie jak nie wiesz. Kupil NA FIRME.



  • 5. Data: 2005-11-02 20:26:08
    Temat: Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 2 Nov 2005 20:22:32 +0100, *Cezar* <news:dkb3lm$p1e$1@atena.e-wro.net>
    napisał(a):

    > Witam, przez swoją niefrasobliwość (i przeprowadzkę) narobiłem sobie
    > zamieszania, może ktoś mi doradzi.
    > Prawie rok temu kupiłem do firmy, na fakturę, odtwarzacz DVD/Video. Okazało
    > się niedawno, że jest problem z odtwarzaniem płyt CD Audio na ostatnim
    > utworze z płyty.
    > Chcę towar reklamować, ale wcięło mi kartę gwarancyjną (fakturę oczywiście
    > mam). No i teraz - prosić o duplikat karty, domagać się naprawy/wymiany z
    > tytuły rękojmi? Mogę zawieźć do serwisu, ale reklamację z tytułu rękojmi
    > realizuje sprzedawca, a z drugiej strony jeśli by miała nastąpić naprawa, to
    > i tak do serwisu musiałbym zawieźć sprzęt.

    > Może ktoś miał podobne doświadczenia?

    Ja nie mogłam znaleźć w domu karty gwarancyjnej od odkurzacza. Poszłam do
    Euro i po okazaniu faktury wydali mi duplikat.


    --
    Kaja


  • 6. Data: 2005-11-02 20:38:21
    Temat: Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    > Ja nie mogłam znaleźć w domu karty gwarancyjnej od odkurzacza. Poszłam do
    > Euro i po okazaniu faktury wydali mi duplikat.

    No to już jakaś pociecha
    Usiłowałem się dodzwonić do DOKu w Makro, ale bezskutecznie. Trzeba będzie
    pojechać.

    pzdr
    Cezary



  • 7. Data: 2005-11-02 20:39:45
    Temat: Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    > Blagam, nie wymadrzaj sie jak nie wiesz. Kupil NA FIRME.
    Otóż to :-)
    Ustawa o szczególnym czymś tam konsumenckim tu nie działa



  • 8. Data: 2005-11-02 20:40:08
    Temat: Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    TBL aka TLZ napisał(a):
    > Kurde, ale *rekojmi* nie ma już jakis czas, jest *niezgodność towaru z
    > umową*, ale TO NIE JEST RĘKOJMIA!!!

    Sięgnij do kodeksu cywilnego, przepisy o rękojmi zaczynają się od
    art.556. Potem przeczytaj ze zrozumieniem art.1 ustawy o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej. Wyciągnij wnioski, możesz się nimi z
    nami podzielić ;)

    KG


  • 9. Data: 2005-11-02 22:01:24
    Temat: Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>


    Użytkownik "Cezar" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dkb86g$o5$1@atena.e-wro.net...
    >> Blagam, nie wymadrzaj sie jak nie wiesz. Kupil NA FIRME.
    > Otóż to :-)
    > Ustawa o szczególnym czymś tam konsumenckim tu nie działa
    >
    ;-) Uff...Dzieki. Ja polecam Ci tutaj rekojmie. Masz wtedy jakies ramy
    czasowe. I z reguly - lepiej na tym wychodzisz. W sprzyjajacych
    okolicznosciach, mozesz odzyskac pieniadze.
    Yawn



  • 10. Data: 2005-11-02 22:39:50
    Temat: Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    > Z faktura lec do sprzedawcy - i rekojmia. Zadaj wymiany lub zwrotu kasy -
    > nie zgadzaj sie na naprawe (no chyba, ze naprawde chcesz).
    Z tym ze jesli sprzet kupiony na firme to obowiazuje rekojma i niestety
    tylko rok (wiec jesli pamietasz ze gwarancji bylo wiecej niz rok to idz do
    sprzedawcy i popros o duplikat karty gwarancyjnej). W przypadku osoby
    fizycznej obowiazuje ustawa i trwa 2 lata.


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1