  • 1. Data: 2007-05-15 15:26:21
    Temat: reklamacja naprawy a inne uszkodzenie z tego powodu
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    witam,
    jakis czas temu w serwisie autoryzowanym naprawiali mi samochod -
    uszczelnienie pompy - zaden normalny mechanik sie nie chcial podjac - tylko
    regenracja. sewis zrobil za ok 300zl . po jakims czasie wyciek znow sie
    pojawil - wyciekajacy olej uszkodzil gumowe elemety w zawieszeniu , ktorych
    wymiana to ok 200zl.

    Pomine fakt ze to juz druga naprawa tego samego uszkodzenia przez ten
    serwis.

    Czy fakt ze powodem uszkodzenia tych elementow bylo np zle wykonanie uslugi
    ( nie wiem czy zle, bo to w tym modelu normalne) ktora pociagnela za soba
    jakies tam koszty, nie daje prawa do tego ze serwis powinien rowniez
    naprawic te elementy gumowe?
    pozdrawiam
    michal

  • 2. Data: 2007-05-15 22:54:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.05.2007 Michał Trych <m...@U...pl> napisał/a:
> [...]
    > ( nie wiem czy zle, bo to w tym modelu normalne) ktora pociagnela za soba
    > jakies tam koszty, nie daje prawa do tego ze serwis powinien rowniez

    Tak, ale Ty nie jesteś osobą, która może to nakazać. Możesz wezwać serwis
    aby usterkę, będącą konsekwencją złego wykonania ich wczesniejszej usługi,
    usuneli. Jesli usuną to dobrze. Jesli nie to pozostaje Ci droga sądowa,
    gdzie powołany biegły powinien stwierdzic związek uszkodzenia ww.
    elementów gumowych z wcześniejszym zaniedbaniem usługodawcy. Jak się
    zapewne domyślasz, za 200zł szkoda nerwów i najrozsądniejsze co możesz
    zapewne zrobić to zmienić warsztat i nie naprawiac czegoś co większość
    twierdzi, że jest nienaprawialne. Niewykluczone, że w trakcie rozprawy 3ch
    mechaników wiadomego warsztatu stwierdzi, że wielokrotnie informowali Cię,
    że to trzeba regenerować a nie uszczelniac i za jakiś czas zacznie ciec, a
    Ty się zwyczajnie uparłeś.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-05-16 06:28:41
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

> [...]
    > że to trzeba regenerować a nie uszczelniac i za jakiś czas zacznie ciec, a

    Hej,
    dzieki za odpowiedz - co do regeneracji - chodzi o wymiane uszczelnien,
    czego podobno nie potrafi zrobic zwykly mechanik, ale potrafi serwis. JEst
    to typowe uszkodzenie w tym modelu, wiec sadze ze po regeneracji by bylo to
    samo po jakims czasie, bo oprocz tego uszczelnienia przy regeneracji
    uszczelnia sie druga strone - taka roznica, a usterka powtorzyla sie po
    niecalym roku.
    pozdrawiam
    michal trych