-
1. Data: 2008-01-28 12:15:03
Temat: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
Od: Piotr <p...@b...pl>
Witam,
kupiłem 2 dni temu konsolę wideo, nie działa jak powinna, zawiesza się.
Dzisiaj pakuje ją do pudełka (w praktycznie nienaruszonym stanie) i idę
do sklepu ją zareklamować. Problem polega na tym że dowiedziałem się z
różnych źródeł iż sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
(austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...
Tutaj pojawia się pytanie:
czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy? albo wymiany (na miejscu) na inny
egzemplarz? Nie mogę znaleźć na UOKIK ustawy regulującej reklamację...
Coś mi się obiło o uszy że mogę zażądać zwrotu pieniędzy do 7 dni po
zakupie.
Pozdrawiam
Piotr
-
2. Data: 2008-01-28 12:16:26
Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Piotr pisze:
> Witam,
>
> kupiłem 2 dni temu konsolę wideo, nie działa jak powinna, zawiesza się.
> Dzisiaj pakuje ją do pudełka (w praktycznie nienaruszonym stanie) i idę
> do sklepu ją zareklamować. Problem polega na tym że dowiedziałem się z
> różnych źródeł iż sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
> (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...
Zareklamuj z tytułu niezgodności produktu z umową - sklep wtedy musi
ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni.
> Tutaj pojawia się pytanie:
> czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy? albo wymiany (na miejscu) na inny
> egzemplarz? Nie mogę znaleźć na UOKIK ustawy regulującej reklamację...
> Coś mi się obiło o uszy że mogę zażądać zwrotu pieniędzy do 7 dni po
> zakupie.
Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to
14 dni.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
3. Data: 2008-01-28 12:26:19
Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
Od: Piotr <p...@b...pl>
> Zareklamuj z tytułu niezgodności produktu z umową - sklep wtedy musi
> ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni.
Czyli na piśmie, w formie podania?
> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to
> 14 dni.
Powoływać się na jakieś ustawy jakby byli oporni?
Pozdrawiam
Piotr
-
4. Data: 2008-01-28 12:27:41
Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Piotr pisze:
>> Zareklamuj z tytułu niezgodności produktu z umową - sklep wtedy musi
>> ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni.
>
> Czyli na piśmie, w formie podania?
Najlepiej, i zażądać potwierdzenia przyjęcia.
>
>> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to
>> 14 dni.
>
> Powoływać się na jakieś ustawy jakby byli oporni?
Można. I przeczytaj, ustawa nie jest długa
http://www.polskieustawy.com/act_index.php?logic=&dz
ur=2002&dzup=1176&SearchExp=&SearchExp2=
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
5. Data: 2008-01-28 12:37:15
Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
Od: "go!" <g...@g...pl>
Piotr wrote:
> sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
> (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...
>
chyba nie moze..
Do 14 dni a w szczegolnych przypadkach do 30
Powiedzmy ze takie wysylki to "szczegolne przypadki"
--
go!
-
6. Data: 2008-01-28 13:11:57
Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 28.01.2008 go! <g...@g...pl> napisał/a:
> Piotr wrote:
>> sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
>> (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...
> chyba nie moze..
> Do 14 dni a w szczegolnych przypadkach do 30
Skąd powyższe terminy?
--
Marcin
-
7. Data: 2008-01-28 13:17:31
Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
Od: <s...@a...pl>
>> kupiłem 2 dni temu konsolę wideo, nie działa jak powinna, zawiesza się.
>> Dzisiaj pakuje ją do pudełka (w praktycznie nienaruszonym stanie) i idę
>> do sklepu ją zareklamować. Problem polega na tym że dowiedziałem się z
>> różnych źródeł iż sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
>> (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...
> Zareklamuj z tytułu niezgodności produktu z umową - sklep wtedy musi
> ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni.
>> Tutaj pojawia się pytanie:
>> czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy? albo wymiany (na miejscu) na inny
>> egzemplarz? Nie mogę znaleźć na UOKIK ustawy regulującej reklamację...
>> Coś mi się obiło o uszy że mogę zażądać zwrotu pieniędzy do 7 dni po
>> zakupie.
> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to 14
> dni.
Istotne:
To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie
reklamacji.
-
8. Data: 2008-01-28 13:18:42
Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
s...@a...pl pisze:
>> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to
>> 14 dni.
>
> Istotne:
> To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie
> reklamacji.
Wszak tak napisałem ;)
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
9. Data: 2008-01-28 13:20:48
Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
Od: <s...@a...pl>
>>> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to 14
>>> dni.
>> Istotne:
>> To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie
>> reklamacji.
> Wszak tak napisałem ;)
Tylko pytajacy mógłby to zrozumieć jak ja kiedyś i wiele osób z "życia",
które coś słyszało o 14 dniach, a nie wie dokładnie co. Stąd to podkresliłem
-
10. Data: 2008-01-28 14:42:04
Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
Od: Piotr <p...@b...pl>
go! napisał(a):
> Piotr wrote:
>> sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta (austria i
>> anglia), może to potrwać ponad miesiąc...
>>
>
> chyba nie moze..
> Do 14 dni a w szczegolnych przypadkach do 30
> Powiedzmy ze takie wysylki to "szczegolne przypadki"
>
>
Właśnie tego się boję, i dlatego dzisiaj idę do sklepu ze spakowanym
sprzętem, w stanie nienaruszonym, poproszę ładnie o zamianę na miejscu,
a jak sie nie uda to ładnie poproszę o zwrot pieniędzy.
Dla mnie reklamacja gwarancyjna (czyli to co będą mi wciskać) odnosi się
do produktu który się zepsuł podczas używania. W tym przypadku sprzęt
nie działał prawidłowo od pierwszego włączenia, czyli nie jest w stanie
jakim powinien być, czyli niezgodność produktu z umową.
Mam nadzieję że się dogadam, bo nie chce czekać miesiąca na to aż sprzęt
wróci z podróży po Europie...
Dziękuję wszystkim za informacje.
Pozdrawiam
Piotr