-
1. Data: 2002-09-26 07:20:03
Temat: reklamacja- co dalej?
Od: "aga" <a...@i...pl>
Moze wiecie co dalej. Reklamowalam juz 2x klapki
letnie bo sie rozkleily. Do rozklejenia doszlo jeszcze malutkie pekniecie
przy paskach oraz zupelne odklejenie sie spodu buta(tzn. wyglada to tak
jakby material trzymal sie tylko po bokach a w srodku nie:)) Jezeli ktos
mnie rozumie:)) Po drugiej reklamacji oddali mi tylko sklejone. Odmówilam
przyjecia i powolali rzeczoznawce, ktory reklamacje odrzucul,
Czy moge sie od tego odwolac?
Czy jest przepis prawny ktory mowi, ze jak 3x reklamuje sie ta sama wade to
musza mi zmienic towar albo oddac pieniadze??
Dzieki za jakies wskazowki.
Aga
-
2. Data: 2002-09-26 09:29:29
Temat: Re: reklamacja- co dalej?
Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@i...pl>
"> Moze wiecie co dalej. Reklamowalam juz 2x klapki
> letnie bo sie rozkleily. Do rozklejenia doszlo jeszcze malutkie pekniecie
> przy paskach oraz zupelne odklejenie sie spodu buta(tzn. wyglada to tak
> jakby material trzymal sie tylko po bokach a w srodku nie:)) Jezeli ktos
> mnie rozumie:)) Po drugiej reklamacji oddali mi tylko sklejone. Odmówilam
> przyjecia i powolali rzeczoznawce, ktory reklamacje odrzucul,
> Czy moge sie od tego odwolac?
> Czy jest przepis prawny ktory mowi, ze jak 3x reklamuje sie ta sama wade
to
> musza mi zmienic towar albo oddac pieniadze??
art 560 KC dotyczacy rekojmi....w skrocie..jeli raz naprawil lub wymienil
nastepnym razem uprawniony moze odstapic od umowy. jednakze tylko w
przypadku jesli uwzgledniono reklamacje. z podanego przez Pania stanu
faktycznego wynika ,ze rzeczoznawca odrzucil prawdopodobnie stwierdzajac ,ze
klapki byly zle uzytkowane
z powazaniem:
Lukasz ciszewski
-
3. Data: 2002-09-26 15:58:58
Temat: Re: reklamacja- co dalej?
Od: "aga" <a...@i...pl>
> art 560 KC dotyczacy rekojmi....w skrocie..jeli raz naprawil lub wymienil
> nastepnym razem uprawniony moze odstapic od umowy. jednakze tylko w
> przypadku jesli uwzgledniono reklamacje. z podanego przez Pania stanu
> faktycznego wynika ,ze rzeczoznawca odrzucil prawdopodobnie stwierdzajac
,ze
> klapki byly zle uzytkowane
>
> Nie moge sie gdzies odwolac od decyzji tego rzeczoznawcy? (wiadomo ze
zbliza sie zima i w tych butach nie bede juz chodzic wiec nie uznali
reklamacji)
Aga
-
4. Data: 2002-09-26 16:16:47
Temat: Re: reklamacja- co dalej?
Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@i...pl>
> > art 560 KC dotyczacy rekojmi....w skrocie..jeli raz naprawil lub
wymienil
> > nastepnym razem uprawniony moze odstapic od umowy. jednakze tylko w
> > przypadku jesli uwzgledniono reklamacje. z podanego przez Pania stanu
> > faktycznego wynika ,ze rzeczoznawca odrzucil prawdopodobnie stwierdzajac
> ,ze
> > klapki byly zle uzytkowane
> >
> > Nie moge sie gdzies odwolac od decyzji tego rzeczoznawcy? (
oczywiscie ,ze moze sie Pani odwolac. na dokumencie reklamacyjnym powinna
miec Pani pouczenie gdzie mozna sie odwolac. dokladnie sie nieorientuje w
tej kwestii ale chyba tylko sad konsumencki zostaje
-
5. Data: 2002-09-26 18:50:06
Temat: Re: reklamacja- co dalej?
Od: "aga" <a...@i...pl>
> > > Nie moge sie gdzies odwolac od decyzji tego rzeczoznawcy? (
>
> oczywiscie ,ze moze sie Pani odwolac. na dokumencie reklamacyjnym powinna
> miec Pani pouczenie gdzie mozna sie odwolac. dokladnie sie nieorientuje w
> tej kwestii ale chyba tylko sad konsumencki zostaje
>
A czy sa z tym zwiazane jakies oplaty, gdybym sie faktycznie odwolala do
tego sadu??:)
Aga
-
6. Data: 2002-09-26 23:00:01
Temat: Re: reklamacja- co dalej?
Od: p...@p...onet.pl
Witam.
Widzi Pani z obuwiem jest tak, iż zasada jest jezeli skep wystepuje do
rzeczoznawcy o wydanie opinii jest ona wydawana na korzysc slepu jesli czyni to
konsument sprawa wyglada analogicznie jednak w przeciwna strone. Nie ma to nic
wspolnego z rzeczywistoscia i sprawiedliwoscia - w przewazajacej meirze
przypadkow z jakimi mialem do czynienia.
Nie powiem co powinna Pani zrobic albowiem nie mam do tego uprawnien moge tylko
odpowiedziec co uczynilbym na Pani miejscu. Przede wszystkim mialbym 2 drogi.
(1) Zanosze przedmiotowe obuwie do rzeczoznawcy - adres uzyska Pani od PIHu -
prosze o wydanie opinii w sprawie oraz z ta przychylna dla mnie opinia skladam
zgloszenie reklamacyjne w sklepie. Pisemne zawiadomienie o wadzie, nie podaje
nr telefonu tylko adres do korespondencji oraz nie zgadzam sie na koniecznosc
stawiennictwa w sklepie celem powziecia informacji co do sposobu rozpatrzenia
reklamacji. Wszystko to obarczam stosownym pismem (jesli bedzie problem z
checia napisze dla Pani) Po tych czynnosciach czekam 21 dni jesli w tym czasie
nie przyjdzie do domu zawiadomienie listowne kupuje szampana i ciesze sie z
wygranej sprawy jesli przyjdzie odmowa uznania reklamacji za zasadna
powiadamiam PIH, lub jeszcze lepiej Miejsciekgo Powiatowego Rzeznika Praw
Konsumentow - wystapi o przeprowadzenie mediacji ze sprzedawca jesli Ten odmowi
MRK pomoze w zgromadzeniu dokumentacji wypelnieniu formularzy i kieruje sprawe
do sadu koszta ok 50 pln
(2) Nie bawie sie w zglaszanie wnioskow reklamacyjnych wykorzystujac korzystna
pozycje powiadamiam PIH, MRK, Federacje Konsumentow pisze stosowne pismo ktore
opatrzone zostanie pieczecia Federacji w ktorym opisuje stan faktyczny doreczam
je MRK oraz sprzedawcy i tj. powyzej albo sad polubowny mediacje albo sad
powszechny
ODWAGI ktos wreszcie musi powiedziec dosc.
Sluze pomoca 0505 863 673
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl