-
1. Data: 2005-12-19 19:52:55
Temat: [reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butów
Od: "Mateusz" <a...@g...pl>
Witam
Własnie otrzymałem odpowiedź z Maks Sport, że odrzucają moja reklamację bez
podania konkretnej przyczyny. Co więcej 3.12.2005 zgłosiłem reklamację a oni
15.12 ja wysłali poleconym i dostałem ja 19.12.
Wg mnie nie ustosunkowali się do żądania na czas ponieważ powinieniem
potrzymac pismo do 17.12
Czy mam racje??
Jeśli nie to czy można bez powodu odrzucać każda reklamację?
Ponieważ buty miały ewidentną wadę tzn rozkleily się na noskach, dodam że
nigdy nie prałem ich, ani nie czysciłem na mokro.
Z gory dziekuję za szybką odpowiedź i pozdrawiam Mateusz
moje zgłoszenie reklamacyjne znajduje sie tutaj
http://www.korzystnyzakup.com/zgloszenie.jpg
-
2. Data: 2005-12-19 22:10:31
Temat: Re: [reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butów
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Mateusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:do732i$ont$1@inews.gazeta.pl...
Udaj się do Rzecznika Konsumentów. Bo jakiej Ci innej pomocy możemy
udzielić?
-
3. Data: 2005-12-19 22:53:16
Temat: Re: [reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butów
Od: kam <#k...@w...pl#>
Mateusz napisał(a):
> Własnie otrzymałem odpowiedź z Maks Sport, że odrzucają moja reklamację bez
> podania konkretnej przyczyny. Co więcej 3.12.2005 zgłosiłem reklamację a oni
> 15.12 ja wysłali poleconym i dostałem ja 19.12.
> Wg mnie nie ustosunkowali się do żądania na czas ponieważ powinieniem
> potrzymac pismo do 17.12
> Czy mam racje??
Zgodnie z tym co na zgłoszeniu - tak. Ale skutków uznania reklamacji nie
będzie, bo nie zgłosiłeś żądania wymiany albo naprawy.
> Jeśli nie to czy można bez powodu odrzucać każda reklamację?
> Ponieważ buty miały ewidentną wadę tzn rozkleily się na noskach, dodam że
> nigdy nie prałem ich, ani nie czysciłem na mokro.
Przed sądem będziesz musiał udowodnić, że przyczyna rozklejenia się
istniała w chwili wydania towaru.
KG
-
4. Data: 2005-12-20 00:01:50
Temat: Re: [reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butów
Od: "K." <k...@o...pl>
> Mateusz napisał(a):
> > Własnie otrzymałem odpowiedź z Maks Sport, że odrzucają moja reklamację bez
> > podania konkretnej przyczyny. Co więcej 3.12.2005 zgłosiłem reklamację a oni
> > 15.12 ja wysłali poleconym i dostałem ja 19.12.
> > Wg mnie nie ustosunkowali się do żądania na czas ponieważ powinieniem
> > potrzymac pismo do 17.12
> > Czy mam racje??
>
> Zgodnie z tym co na zgłoszeniu - tak.
1. Czy jeżeli sklep ma się ustosunkować w ciągu 14 dni to czy nie jest istotna
daty wysłania listu?
2. Czy konieczna jest wysyłka listu? Jeżeli sklep musi się ustosunkować w ciągu
14 dni to czy nie można uznać że ustosunkował się w ustawowym termnie i czeka
aż klient przyjdzie się dowiedzieć w miejsce gdzie zakupił buty i złożył do
reklamacji?
3. Art 8 ustawy mówi "Jeżeli istniała niezgodność z umową...". A co w przypadku
jeżeli takiej niezgodności nie było? Czy nadal musi się ustosunkować w ciągu 14
dni i informować klienta listownie?
K.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2005-12-20 13:49:05
Temat: Re: [reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butów
Od: kam <#k...@w...pl#>
K. napisał(a):
> 1. Czy jeżeli sklep ma się ustosunkować w ciągu 14 dni to czy nie jest istotna
> daty wysłania listu?
Można dyskutować. Ale raczej powinno stosować się art.61 kc, a więc
oświadczenie uważa się za złożone w chwili, gdy dotarło do adresata w
ten sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią. I to musi nastąpić w
ciągu 14 dni.
> 2. Czy konieczna jest wysyłka listu? Jeżeli sklep musi się ustosunkować w ciągu
> 14 dni to czy nie można uznać że ustosunkował się w ustawowym termnie i czeka
> aż klient przyjdzie się dowiedzieć w miejsce gdzie zakupił buty i złożył do
> reklamacji?
Nie widzę przeszkód by tak się umówić ze zgłaszającym reklamację. Ale
tylko wówczas sprzedawca byłby zwolniony od doręczenia oświadczenia. Z
tym że żaden przepis nie wymaga aby odpowiedź sprzedawcy była pisemna,
trzeba tylko zadbać o możliwość udowodnienia jej złożenia...
> 3. Art 8 ustawy mówi "Jeżeli istniała niezgodność z umową...". A co w przypadku
> jeżeli takiej niezgodności nie było? Czy nadal musi się ustosunkować w ciągu 14
> dni i informować klienta listownie?
Sprzedawca powinien odpowiedzieć, że nie ma niezgodności. Przecież
właśnie to jest ustosunkowaniem się do reklamacji.
KG
-
6. Data: 2005-12-20 15:10:21
Temat: Re: [reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butów
Od: "K." <k...@o...pl>
> K. napisał(a):
> > 1. Czy jeżeli sklep ma się ustosunkować w ciągu 14 dni to czy nie jest
istotna
> > daty wysłania listu?
>
> Można dyskutować. Ale raczej powinno stosować się art.61 kc, a więc
> oświadczenie uważa się za złożone w chwili, gdy dotarło do adresata w
> ten sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią. I to musi nastąpić w
> ciągu 14 dni.
Jeżeli sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się wydaje mi się, że wystarczy
wysyłka w 14 dzień a nie doręczenie. Jeżeli ustawodawca miałby na myśli
poinformaowanie o 14 dniach to chyba tak by napisał. Poza tym czy sprzedawca
może brać odpowiedzialnośc za działanie Poczty? List może być doręczany np
tydzień bo jakieś Pani wpadł po biurko.
> > 2. Czy konieczna jest wysyłka listu? Jeżeli sklep musi się ustosunkować w
ciągu
> > 14 dni to czy nie można uznać że ustosunkował się w ustawowym termnie i
czeka
> > aż klient przyjdzie się dowiedzieć w miejsce gdzie zakupił buty i złożył
do
> > reklamacji?
Jeżeli klient kupuje w sklepie to sprzedawca może oczekiwać, że po
rozpatrzenie reklamacji zgłosi się również osobiscie. Nie znalazłem jeszcze
głosu który jednoznacznie by mnie przekonał: wysyłać czy nie wysyłac, dzwonić
czy nie dzwonić :-)
> Nie widzę przeszkód by tak się umówić ze zgłaszającym reklamację. Ale
> tylko wówczas sprzedawca byłby zwolniony od doręczenia oświadczenia. Z
> tym że żaden przepis nie wymaga aby odpowiedź sprzedawcy była pisemna,
> trzeba tylko zadbać o możliwość udowodnienia jej złożenia...
>
Nie wystarczy data na opinii reklamacyjnej?
> > 3. Art 8 ustawy mówi "Jeżeli istniała niezgodność z umową...". A co w
przypadku
> > jeżeli takiej niezgodności nie było? Czy nadal musi się ustosunkować w
ciągu 14
> > dni i informować klienta listownie?
>
> Sprzedawca powinien odpowiedzieć, że nie ma niezgodności. Przecież
> właśnie to jest ustosunkowaniem się do reklamacji.
To pytanie zadaje z czystej przekory. Gdybyś widział minę Pań w Federacji
kiedy zadałem to pytanie:-)
Jeżeli art 8 zaczyna się od słów "Jeżeli istniała niezgodność z umową..." to
można się spierać czy artykuł dotyczy sytuacji w kórej niezgodność nie
wystąpiła:-)
K.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
7. Data: 2005-12-20 15:50:22
Temat: Re: [reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butów
Od: "Mateusz" <a...@g...pl>
Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał w wiadomości
news:do9276$57b$2@inews.gazeta.pl...
> K. napisał(a):
> > 1. Czy jeżeli sklep ma się ustosunkować w ciągu 14 dni to czy nie jest
istotna
> > daty wysłania listu?
>
> Można dyskutować. Ale raczej powinno stosować się art.61 kc, a więc
> oświadczenie uważa się za złożone w chwili, gdy dotarło do adresata w
> ten sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią. I to musi nastąpić w
> ciągu 14 dni.
Witam
Wielkie dzieki za Twoje odpowiedzi, na razie bardzo mi pomogly, ciekawe czy
daja jakis efekt;)
Własnie chciałem cos typu cytat z Kodeksu Cywilnego.
Wielkie dzieki za to
pozdrawiam Mateusz
-
8. Data: 2005-12-20 17:02:11
Temat: Re: [reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butów
Od: kam <#k...@w...pl#>
K. napisał(a):
> Jeżeli sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się wydaje mi się, że wystarczy
> wysyłka w 14 dzień a nie doręczenie. Jeżeli ustawodawca miałby na myśli
> poinformaowanie o 14 dniach to chyba tak by napisał.
Ale ustawodawca nie musiał tego pisać w tym miejscu, bo prawo to cały
system, a uzupełniające sie przepisy mogą pochodzić z różnych aktów
prawnych. Ustosunkowanie się do reklamacji to oświadczenie woli
sprzedawcy, więc zastosowanie będą miały zasady składania oświadczeń
woli. Jest dokładnie odwrotnie niż piszesz - gdy ustawodawca chce, żeby
wystarczyło wysłanie, to wyraźnie to określa - na przykład w art.563§3
kc, w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów gdy chodzi o
składanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
> Poza tym czy sprzedawca
> może brać odpowiedzialnośc za działanie Poczty? List może być doręczany np
> tydzień bo jakieś Pani wpadł po biurko.
To jego problem. Gdy w takiej sytuacji stoi konsument jakoś nikt nie
przejmuje się pocztą.
> Jeżeli klient kupuje w sklepie to sprzedawca może oczekiwać, że po
> rozpatrzenie reklamacji zgłosi się również osobiscie. Nie znalazłem jeszcze
> głosu który jednoznacznie by mnie przekonał: wysyłać czy nie wysyłac, dzwonić
> czy nie dzwonić :-)
Ustosunkować się - zająć stanowisko, wyrazić swój stosunek do żądania
można tylko uzewnętrzniając swoją wolę... Ponieważ żądanie składał
konsument, to oświadczenie trzeba złożyć jemu.
> Nie wystarczy data na opinii reklamacyjnej?
Jeśli przyjmiemy, że konieczne jest doręczenia, to wprost nie. Pośrednio
- jakimś tam dowodem będzie.
A nawet jeśli nie jest - data na opinii, to nie zajęcie stanowiska przez
sprzedawcę.
> To pytanie zadaje z czystej przekory. Gdybyś widział minę Pań w Federacji
> kiedy zadałem to pytanie:-)
Tak z ciekawości - w którym klubie?
> Jeżeli art 8 zaczyna się od słów "Jeżeli istniała niezgodność z umową..." to
> można się spierać czy artykuł dotyczy sytuacji w kórej niezgodność nie
> wystąpiła:-)
Nie można, bo to "jeżeli..." dotyczy przysługujących roszczeń, a nie
procedury reklamacyjnej :)
KG