  • 1. Data: 2005-12-19 19:52:55
    Temat: [reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butów
    Od: "Mateusz" <a...@g...pl>

    Witam
    Własnie otrzymałem odpowiedź z Maks Sport, że odrzucają moja reklamację bez
    podania konkretnej przyczyny. Co więcej 3.12.2005 zgłosiłem reklamację a oni
    15.12 ja wysłali poleconym i dostałem ja 19.12.
    Wg mnie nie ustosunkowali się do żądania na czas ponieważ powinieniem
    potrzymac pismo do 17.12
    Czy mam racje??
    Jeśli nie to czy można bez powodu odrzucać każda reklamację?
    Ponieważ buty miały ewidentną wadę tzn rozkleily się na noskach, dodam że
    nigdy nie prałem ich, ani nie czysciłem na mokro.
    Z gory dziekuję za szybką odpowiedź i pozdrawiam Mateusz

    moje zgłoszenie reklamacyjne znajduje sie tutaj
    http://www.korzystnyzakup.com/zgloszenie.jpg

  • 2. Data: 2005-12-19 22:10:31
    Temat: Re: [reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butów
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    Udaj się do Rzecznika Konsumentów. Bo jakiej Ci innej pomocy możemy
    udzielić?

  • 3. Data: 2005-12-19 22:53:16
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Mateusz napisał(a):
> [...]
    > 15.12 ja wysłali poleconym i dostałem ja 19.12.
    > Wg mnie nie ustosunkowali się do żądania na czas ponieważ powinieniem

    Zgodnie z tym co na zgłoszeniu - tak. Ale skutków uznania reklamacji nie
    będzie, bo nie zgłosiłeś żądania wymiany albo naprawy.

    > Jeśli nie to czy można bez powodu odrzucać każda reklamację?
    > Ponieważ buty miały ewidentną wadę tzn rozkleily się na noskach, dodam że
    > nigdy nie prałem ich, ani nie czysciłem na mokro.

    Przed sądem będziesz musiał udowodnić, że przyczyna rozklejenia się
    istniała w chwili wydania towaru.

    KG

  • 4. Data: 2005-12-20 00:01:50
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > Zgodnie z tym co na zgłoszeniu - tak.

    1. Czy jeżeli sklep ma się ustosunkować w ciągu 14 dni to czy nie jest istotna
    daty wysłania listu?
    2. Czy konieczna jest wysyłka listu? Jeżeli sklep musi się ustosunkować w ciągu
    14 dni to czy nie można uznać że ustosunkował się w ustawowym termnie i czeka
    aż klient przyjdzie się dowiedzieć w miejsce gdzie zakupił buty i złożył do
    reklamacji?
    3. Art 8 ustawy mówi "Jeżeli istniała niezgodność z umową...". A co w przypadku
    jeżeli takiej niezgodności nie było? Czy nadal musi się ustosunkować w ciągu 14
    dni i informować klienta listownie?

    K.

  • 5. Data: 2005-12-20 13:49:05
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    K. napisał(a):
    > 1. Czy jeżeli sklep ma się ustosunkować w ciągu 14 dni to czy nie jest istotna
    > daty wysłania listu?

    Można dyskutować. Ale raczej powinno stosować się art.61 kc, a więc
    oświadczenie uważa się za złożone w chwili, gdy dotarło do adresata w
    ten sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią. I to musi nastąpić w
    ciągu 14 dni.

> [...]
    > aż klient przyjdzie się dowiedzieć w miejsce gdzie zakupił buty i złożył do

    Nie widzę przeszkód by tak się umówić ze zgłaszającym reklamację. Ale
    tylko wówczas sprzedawca byłby zwolniony od doręczenia oświadczenia. Z
    tym że żaden przepis nie wymaga aby odpowiedź sprzedawcy była pisemna,
    trzeba tylko zadbać o możliwość udowodnienia jej złożenia...

    > 3. Art 8 ustawy mówi "Jeżeli istniała niezgodność z umową...". A co w przypadku
    > jeżeli takiej niezgodności nie było? Czy nadal musi się ustosunkować w ciągu 14
    > dni i informować klienta listownie?

    Sprzedawca powinien odpowiedzieć, że nie ma niezgodności. Przecież
    właśnie to jest ustosunkowaniem się do reklamacji.

    KG

  • 6. Data: 2005-12-20 15:10:21
    Od: "K." <k...@o...pl>

> [...]
    > oświadczenie uważa się za złożone w chwili, gdy dotarło do adresata w
    > ten sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią. I to musi nastąpić w

    Jeżeli sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się wydaje mi się, że wystarczy
    wysyłka w 14 dzień a nie doręczenie. Jeżeli ustawodawca miałby na myśli
    poinformaowanie o 14 dniach to chyba tak by napisał. Poza tym czy sprzedawca
    może brać odpowiedzialnośc za działanie Poczty? List może być doręczany np
    tydzień bo jakieś Pani wpadł po biurko.

    Jeżeli klient kupuje w sklepie to sprzedawca może oczekiwać, że po
    rozpatrzenie reklamacji zgłosi się również osobiscie. Nie znalazłem jeszcze
    głosu który jednoznacznie by mnie przekonał: wysyłać czy nie wysyłac, dzwonić
    czy nie dzwonić :-)

> [...]
    > tym że żaden przepis nie wymaga aby odpowiedź sprzedawcy była pisemna,
    > trzeba tylko zadbać o możliwość udowodnienia jej złożenia...

    Nie wystarczy data na opinii reklamacyjnej?

    > Sprzedawca powinien odpowiedzieć, że nie ma niezgodności. Przecież
    > właśnie to jest ustosunkowaniem się do reklamacji.

    To pytanie zadaje z czystej przekory. Gdybyś widział minę Pań w Federacji
    kiedy zadałem to pytanie:-)
    Jeżeli art 8 zaczyna się od słów "Jeżeli istniała niezgodność z umową..." to
    można się spierać czy artykuł dotyczy sytuacji w kórej niezgodność nie
    wystąpiła:-)

    K.

  • 7. Data: 2005-12-20 15:50:22
    Od: "Mateusz" <a...@g...pl>

> [...]
    > oświadczenie uważa się za złożone w chwili, gdy dotarło do adresata w
    > ten sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią. I to musi nastąpić w

    Witam
    Wielkie dzieki za Twoje odpowiedzi, na razie bardzo mi pomogly, ciekawe czy
    daja jakis efekt;)
    Własnie chciałem cos typu cytat z Kodeksu Cywilnego.
    Wielkie dzieki za to
    pozdrawiam Mateusz

  • 8. Data: 2005-12-20 17:02:11
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    K. napisał(a):
    > Jeżeli sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się wydaje mi się, że wystarczy
    > wysyłka w 14 dzień a nie doręczenie. Jeżeli ustawodawca miałby na myśli
    > poinformaowanie o 14 dniach to chyba tak by napisał.

    Ale ustawodawca nie musiał tego pisać w tym miejscu, bo prawo to cały
    system, a uzupełniające sie przepisy mogą pochodzić z różnych aktów
    prawnych. Ustosunkowanie się do reklamacji to oświadczenie woli
    sprzedawcy, więc zastosowanie będą miały zasady składania oświadczeń
    woli. Jest dokładnie odwrotnie niż piszesz - gdy ustawodawca chce, żeby
    wystarczyło wysłanie, to wyraźnie to określa - na przykład w art.563§3
    kc, w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów gdy chodzi o
    składanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

    > Poza tym czy sprzedawca
    > może brać odpowiedzialnośc za działanie Poczty? List może być doręczany np
    > tydzień bo jakieś Pani wpadł po biurko.

    To jego problem. Gdy w takiej sytuacji stoi konsument jakoś nikt nie
    przejmuje się pocztą.

> [...]
    > głosu który jednoznacznie by mnie przekonał: wysyłać czy nie wysyłac, dzwonić

    Ustosunkować się - zająć stanowisko, wyrazić swój stosunek do żądania
    można tylko uzewnętrzniając swoją wolę... Ponieważ żądanie składał
    konsument, to oświadczenie trzeba złożyć jemu.

    > Nie wystarczy data na opinii reklamacyjnej?

    Jeśli przyjmiemy, że konieczne jest doręczenia, to wprost nie. Pośrednio
    - jakimś tam dowodem będzie.
    A nawet jeśli nie jest - data na opinii, to nie zajęcie stanowiska przez
    sprzedawcę.

    > To pytanie zadaje z czystej przekory. Gdybyś widział minę Pań w Federacji
    > kiedy zadałem to pytanie:-)

    Tak z ciekawości - w którym klubie?

    > Jeżeli art 8 zaczyna się od słów "Jeżeli istniała niezgodność z umową..." to
    > można się spierać czy artykuł dotyczy sytuacji w kórej niezgodność nie
    > wystąpiła:-)

    Nie można, bo to "jeżeli..." dotyczy przysługujących roszczeń, a nie
    procedury reklamacyjnej :)

    KG