-
1. Data: 2002-10-26 23:33:25
Temat: reklamacja
Od: Marcin <c...@n...pl>
witam wszystkich
mam tak prosbe
mogl by mi ktos w skrocie wytlumaczyc jak to jest teraz z reklamacja
towaru nie wadliwego?
mozna go oddac sprawny i zazadac zrwotu forsy do 7 czy 14 dni? mozna tak
postapic wszedzie
czy tylko w niektorych sklepach?
i jeszcze jedno slyzsalem kieds w radiu o nowej ustawie o rekojmi
nie pamietam dokladnie ale z wypowiedzi jakiegos urzednika wynikalo
ze mozna stosowac rekojmie i gwarancje naprzemiennie ale rekojmia trwa
tylko rok
a gwarancja moze byc nawet dozywotnia mogl by mi ktos powiedziec jak z
tym jest??
-
2. Data: 2002-10-27 08:27:43
Temat: Re: reklamacja
Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
Marcin napisa_(a):
> mogl by mi ktos w skrocie wytlumaczyc jak to jest teraz z reklamacja
> towaru nie wadliwego?
> mozna go oddac sprawny i zazadac zrwotu forsy do 7 czy 14 dni? mozna tak
> postapic wszedzie
> czy tylko w niektorych sklepach?
Sklep nie ma obowiązku przyjmowania niewadliwego towaru - jeśli tak robi
jest to tylko dobra wola sprzedawcy. Inaczej jest przy sprzedaży
wysyłkowej i sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa (np. akwizytorzy) -
wtedy można odstąpić od umowy (zwrócić towar) w ciągu 10 dni.
> i jeszcze jedno slyzsalem kieds w radiu o nowej ustawie o rekojmi
> nie pamietam dokladnie ale z wypowiedzi jakiegos urzednika wynikalo
> ze mozna stosowac rekojmie i gwarancje naprzemiennie ale rekojmia trwa
> tylko rok
> a gwarancja moze byc nawet dozywotnia mogl by mi ktos powiedziec jak z
> tym jest??
Jest prawo wyboru między rękojmią, trwającą rok, wtedy reklamuje się u
sprzedawcy i gwarancją, która może ale nie musi być, a jej warunki (i
gwarant) są ustalone w karcie gwarancyjnej. Prawo wyboru przysługuje za
każdym ujawnieniem się kolejnej wady w towarze.
KG
-
3. Data: 2002-10-28 13:00:23
Temat: Re: reklamacja
Od: "Qtchb" <q...@p...onet.pl>
> > ze mozna stosowac rekojmie i gwarancje naprzemiennie ale rekojmia trwa
> Jest prawo wyboru między rękojmią, trwającą rok, wtedy reklamuje się u
> sprzedawcy i gwarancją, która może ale nie musi być, a jej warunki (i
> gwarant) są ustalone w karcie gwarancyjnej. Prawo wyboru przysługuje za
> każdym ujawnieniem się kolejnej wady w towarze.
jeśli można wtrącić...
jeśli ujawni się jakaś wada, to możesz skorzystać z rękojmi, albo gwarancji
(jeśli przysługuje), ale do czasu wyczerpania roszczeń z tytułu rękojmi nie
możesz występować z roszczeniami z tytułu gwarancji
i jeszcze jedno: to ty decydujesz, czy skorzystasz z rękojmi, czy z
gwarancji!
pozdr
-
4. Data: 2002-10-28 16:01:38
Temat: Re: reklamacja
Od: Andrzej <k...@a...net>
Kamil Golaszewski wrote:
>
> Marcin napisa_(a):
> > mogl by mi ktos w skrocie wytlumaczyc jak to jest teraz z reklamacja
> > towaru nie wadliwego?
> > mozna go oddac sprawny i zazadac zrwotu forsy do 7 czy 14 dni? mozna tak
> > postapic wszedzie
> > czy tylko w niektorych sklepach?
>
> Sklep nie ma obowiązku przyjmowania niewadliwego towaru - jeśli tak robi
> jest to tylko dobra wola sprzedawcy. Inaczej jest przy sprzedaży
> wysyłkowej i sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa (np. akwizytorzy) -
> wtedy można odstąpić od umowy (zwrócić towar) w ciągu 10 dni.
>
jak to nie ma??
przeciez gdzie niegdzie widac tablice na ktorych pisze ze biorac pod
uwage
jakis tam przepis mozna oddac do sklepu towar niewadliwy do 7 dni od
daty zakupu
i dostanie sie zwrot pieniedzy... niemowcie mi ze nie bo
oddawalem kiedys towar i sloa mi nie powiedzieli ze mogli by nie
-
5. Data: 2002-10-28 20:43:12
Temat: Re: reklamacja
Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@o...pl>
"Andrzej" <k...@a...net> wrote in message
news:3DBD5F62.608EBDD7@astercity.net...
> Kamil Golaszewski wrote:
> >
> > Marcin napisa_(a):
> > > mogl by mi ktos w skrocie wytlumaczyc jak to jest teraz z reklamacja
> > > towaru nie wadliwego?
> > > mozna go oddac sprawny i zazadac zrwotu forsy do 7 czy 14 dni? mozna
tak
> > > postapic wszedzie
> > > czy tylko w niektorych sklepach?
> >
> > Sklep nie ma obowiązku przyjmowania niewadliwego towaru - jeśli tak robi
> > jest to tylko dobra wola sprzedawcy. Inaczej jest przy sprzedaży
> > wysyłkowej i sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa (np. akwizytorzy) -
> > wtedy można odstąpić od umowy (zwrócić towar) w ciągu 10 dni.
> >
> jak to nie ma??
moj przedmowca ma racje...tylko dobra wola sprzedawcy
oczywiscia inna kwestia w przypadku sprzedazy wysylkowej lub poza lokalem
przedsiwbiorstwa
pozdrawiam:
Lukasz
-
6. Data: 2002-10-28 20:46:11
Temat: Re: reklamacja
Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@o...pl>
"Qtchb" <q...@p...onet.pl> wrote in message
news:apjch4$os6$1@news.tpi.pl...
> > > ze mozna stosowac rekojmie i gwarancje naprzemiennie ale rekojmia trwa
>
> > Jest prawo wyboru między rękojmią, trwającą rok, wtedy reklamuje się u
> > sprzedawcy i gwarancją, która może ale nie musi być, a jej warunki (i
> > gwarant) są ustalone w karcie gwarancyjnej. Prawo wyboru przysługuje za
> > każdym ujawnieniem się kolejnej wady w towarze.
>
> jeśli można wtrącić...
> jeśli ujawni się jakaś wada, to możesz skorzystać z rękojmi, albo
gwarancji
> (jeśli przysługuje), ale do czasu wyczerpania roszczeń z tytułu rękojmi
nie
> możesz występować z roszczeniami z tytułu gwarancji
> i jeszcze jedno: to ty decydujesz, czy skorzystasz z rękojmi, czy z
> gwarancji!
chyba sie Pan zakrecil:). sam Pan pisze ,ze uprawniony wybiera z czego
korzysta a znow sugeruje Pan ,ze "do czasu wyczerpania roszczeń z tytułu
rękojmi nie
możesz występować z roszczeniami z tytułu gwarancji". nie jest tak.
oczywiscie uprawniony wybiera czy gr czy rekojmia. przypuszczam ,ze chodzilo
Panu o to ,ze nie mozna mieszac roszczen wynikajacych z rekojmi i gwarancji
co do konkretnego przypadku
pozdrawiam:
Lukasz
-
7. Data: 2002-10-29 08:34:58
Temat: Re: reklamacja
Od: "Qtchb" <q...@p...onet.pl>
> przypuszczam ,ze chodzilo
> Panu o to ,ze nie mozna mieszac roszczen wynikajacych z rekojmi i
gwarancji
> co do konkretnego przypadku
chodziło mi o to, że nie można jednocześnie oddać towaru do naprawy
gwarancyjnej i żądać np. obniżenia ceny
pozdr
-
8. Data: 2002-10-29 12:04:01
Temat: Re: reklamacja
Od: "Lukasz" <l...@c...tam>
Użytkownik "Qtchb" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:aplhb9$6ud$1@news.tpi.pl...
> > przypuszczam ,ze chodzilo
> > Panu o to ,ze nie mozna mieszac roszczen wynikajacych z rekojmi i
> gwarancji
> > co do konkretnego przypadku
>
> chodziło mi o to, że nie można jednocześnie oddać towaru do naprawy
> gwarancyjnej i żądać np. obniżenia ceny
>
no wlasnie czyli mieszanie roszczen :):):):)
pozd
Lukasz Ciszewski
-
9. Data: 2002-10-30 10:05:11
Temat: Re: reklamacja
Od: "Qtchb" <q...@p...onet.pl>
nic Panu nie odpowiem :):):)