  • 1. Data: 2012-03-01 12:35:52
    Temat: rejestracja dziecka w usc bez aktu malzenstwa.
    Od: Paweł Sikora <p...@a...krakow.pl>

    witam,

    mam takie pytanko - czy w usc uda mi sie zarejestrowac drugie
    dziecko (z trwajacego malzenstwa) bez odpisu aktu malzenstwa?
    troche mnie irytuje mysl o wyprawie przez pol kraju po odplatny
    papierek. w art. 40 ustawy z 2004 roku (pozycja 1688) wyczytalem,
    ze zgloszenie urodzenia dziecka powinno zawietac okreslenie stanu
    cywilnego matki/ojca. czy to 'okreslenie' moze sie juz obecnie
    odbyc na zasadzie szumnie ostatnio wprowadzanego ultawienia dla
    obywateli, czyli oswiadczenia, zamiast zaswiadczenia (aktu)?

  • 2. Data: 2012-03-01 14:02:24
    Temat: Re: rejestracja dziecka w usc bez aktu malzenstwa.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/1/2012 6:35 AM, Paweł Sikora wrote:
> [...]
    > odbyc na zasadzie szumnie ostatnio wprowadzanego ultawienia dla
    > obywateli, czyli oswiadczenia, zamiast zaswiadczenia (aktu)?

    akt malzenstwa mozesz zdaje sie nawet poczta dostac.

    zadzwon do konkretnego usc i sie zapytaj, jesli w tym samym usc masz
    pierwsze dziecko to powinni juz akt malzenstwa miec i powinno sie odbyc
    be tegoz.

  • 3. Data: 2012-03-01 14:05:00
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 01 Mar 2012 13:35:52 +0100, Paweł Sikora napisał(a):

    > mam takie pytanko - czy w usc uda mi sie zarejestrowac drugie
    > dziecko (z trwajacego malzenstwa) bez odpisu aktu malzenstwa?

    Mnie się udało, na wieść, że nie mam tego papiórka urzędnik sięgnął po
    telefon, gdzieś zadzwonił, poprosił o dane państwa Kubiaków i tyle. Aż się
    zastanawiałem, wychodząc, czy ja na pewno nie śnię i jestem trzeźwy :)

    AK

  • 4. Data: 2012-03-01 14:08:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/1/2012 8:05 AM, Andrzej Kubiak wrote:

> [...]
    > telefon, gdzieś zadzwonił, poprosił o dane państwa Kubiaków i tyle. Aż się
    > zastanawiałem, wychodząc, czy ja na pewno nie śnię i jestem trzeźwy :)

    :) zdarza sie

    mi sie wiele rzeczy udało zrobić "przez telefon".
    Troche sie juz w urzedach zmienia na lepsze.