  • 21. Data: 2011-03-21 19:44:08
    Temat: Re: rejestracja auta na żonę
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-03-21 11:59, mvoicem pisze:
    > To jest różnica między sytuacją kiedy Jaś i Małgosia, będąc kunkubentami
    > kupią auto na spółkę, a taką kiedy Jaś i Małgosia będąc małżonkami
    > kupują coś do majątku wspólnego?

    jeśli konkubenci kupią wspólnie to staną się współwłaścicielami w
    częściach ułamkowych
    a w przypadku małżonków nie ma ułamków

    k.

  • 22. Data: 2011-03-21 20:35:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/21/2011 2:40 PM, kam wrote:
    > 2. jest to czynność zarządu majątkiem wspólnym, którą może wykonać jeden
    > z małżonków, bez konieczności zgody drugiego, więc tak naprawdę dochodzi
    > do zbycia udziału przez małżonków (ale przy darowiźnie taka zgoda
    > zazwyczaj jest potrzebna)

    to ma sens, ale raczej w urzedzie nikt sie o nic nie pyta.

  • 23. Data: 2011-03-22 00:57:11
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-03-20 17:50, mvoicem pisze:

    > Mamy wspólnotę(wspólność?) majątkową, więc auto jest w 50% żony. Czy
    > muszę wykonywać jakieś specjalne zabiegi (typu darowanie jej mojego
    > udziału do majątku osobistego) żeby w D.R. była żona, czy też
    > zarejestrują go na nią bez problemu na podstawie samej umowy i
    > ewentualnie jakiegoś oświadczenia o wspólnocie majątkowej?

    1. Kupiłeś pojazd 1 marca 2011 o godzinie 13:55
    2. Pojazd ów natychmiast odsprzedałeś 1 marca 2011 o godzinie
    13:57 koledze z pracy
    3. Kolega z pracy 1 marca 2011 o 13:05 sprzedał ów pojazd twojej
    żonie.

    Koniec formalności :)

    6008

  • 24. Data: 2011-03-22 02:02:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.03.2011 01:57), "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

> [...]
    > koledze z pracy
    > 3. Kolega z pracy 1 marca 2011 o 13:05 sprzedał ów pojazd twojej żonie.

    Problem że w międzyczasie ubezpieczyłem, zaś w OWU ubezpieczenia stoi że
    umowa wygasa w momencie zmiany właściciela pojazdu.

    p. m.

  • 25. Data: 2011-03-22 05:24:54
    Od: spp <s...@o...pl>

> [...]
    > koledze z pracy
    > 3. Kolega z pracy 1 marca 2011 o 13:05 sprzedał ów pojazd twojej żonie.

    NO, jeszcze tylko Urząd Skarbowy 2x tylko pozostał....

    --
    spp

  • 26. Data: 2011-03-22 06:18:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-22 03:02, mvoicem pisze:

    > Problem że w międzyczasie ubezpieczyłem, zaś w OWU ubezpieczenia stoi że
    > umowa wygasa w momencie zmiany właściciela pojazdu.

    OC?

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2011-03-22 08:07:01
    Od: " ąćę" <j...@g...pl>

    Tak: sakrament.

    -----

  • 28. Data: 2011-03-22 08:10:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.03.2011 07:18), Liwiusz wrote:

    > OC?

    AC+OC, z którego po zmianie właściciela, zgodnie z OWU zostanie gołe OC.

    p. m.

  • 29. Data: 2011-03-22 08:30:57
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > Problem że w międzyczasie ubezpieczyłem, zaś w OWU ubezpieczenia stoi że
    > umowa wygasa w momencie zmiany właściciela pojazdu.

    Numer z fikcyjną sprzedażą jest do kitu i przy upierdliwym US skończy
    się dużymi kosztami i nieprzyjemnościami.

    http://motofinanse.pl/darowizna-samochodu

    Tu masz opisane jak to zrobić legalnie i bezkosztowo + umowa. Darowujesz
    żonie 50%, zgłaszasz to do US jako darowiznę w grupie 0
    (nieopodatkowaną) i z umową darowizny idziecie do WK zarejestrować.
    Ewentualnie TU może Ci doliczyć zwyżki jeśli żona młoda i/lub krótko ma
    prawo jazdy.

    --
    MZ

  • 30. Data: 2011-03-22 14:48:01
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-03-22 06:24, spp pisze:

    > NO, jeszcze tylko Urząd Skarbowy 2x tylko pozostał....

    Ups ... zupełnie nie pomyślałem. Robiłem ostatnio 3 takie
    manewry na 3 autach, ale każde z nich wg wiedzy skarbówki warte
    było mniej niż 1000 PLN, więc zapomło mi się.

    No i twórca pochwalił się dodatkowym problemem AC, więc ta opcja
    tak czy siak odpada.

    6008