-
11. Data: 2014-02-06 22:13:43
Temat: Re: regulamin i prawo
Od: "Jurek" <J...@g...com>
Robert Tomasik napisał:
> Jeśli oczekiwał byś od nas jakiegoś konstruktywnego stanowiska, to napisz
> o co Ci konkretnie chodzi. Bo z tego skomplikowanego wywodu, to mogę
> się jedynie domyślić, że chodzi o jakiś NFZ, choć jak się okaże, że o
> zupełnie co innego, to też nie będę zdziwiony jakoś szczególnie.
Sytuacja dotyczy Poczty. Celowo nie pisałem o kogo chodzi bo podobne
sytuacje zdarzają się dość często w różnych firmach, zarówno państwowych jak
i prywatnych, więc chciałem uzyskać poradę ogólną dotyczącą problemu a nie
akurat poczty a dzisiaj na poczcie była kumulacja, dlatego bardzo się
zdenerwowałem.
Idę na pocztę wysłać przesyłkę, przesyłkę mam zabezpieczoną, zapakowaną,
oklejoną, zaadresowaną z wypełnionym druczkiem a tu panienki z okienka
odmawia mi przyjęcia paczki bo nie spodobała jej się naklejka na mojej
paczce. Stwierdziła że ja takich naklejek na moją własną paczkę nie mogę
nalepiać.
Zdziwiony sytuacją zadzwoniłem na infolinię żeby dowiedzieć się o co chodzi
i ewentualnie z czego to wynika. Infolinia poinformowała mnie że wynika to z
regulaminu, ale nie była w stanie powiedzieć mi z którego punktu tego
regulaminu i żebym sobie poczytał. Więc czytam i ze zdziwieniem odkrywam
punkt 10 regulaminu mówiący że nadawca ma PRAWO umieszczać na przesyłce
naklejki, mało tego, mam prawo nawet umieszczać na przesyłce napisy i
rysunki reklamowe i informacyjne!
Podsumowując, na poczcie odmówiono mi przyjęcia przesyłki niezgodnie z
regulaminem poczty, na infolinia poczty okłamano mnie na temat regulaminu
celem wprowadzenia w błąd.
Dzwonię kolejny raz i tym razem zaskoczona infolinijka zacytowanym punktem
regulaminu woła kierowniczkę a ta opowiada dokładnie to co poprzednio, czyli
że nie mam prawa umieszczać naklejek mimo że regulamin wyraźnie mi na to
zezwala (wystarczyło by żeby nie zabraniał a tu wręcz zezwala)
Znowu podsumuję że pracownicy poczty otrzymują od kierownictwa polecenia
niezgodne z ich własnym regulaminem. Nie dość że rożne firmy i instytucje
same sobie wymyślają regulaminy i zmuszają klientów do ich przestrzegania
bez ich wiedzy i zgody, to jeszcze im mało i sami własnego regulaminu nie
potrafią przestrzegać.
Z odpowiedzi wnioskuję że prawników też mamy takich samych że jak by trzeba
było odebrać dług 20groszy starej babci to wszyscy by się wyrywali, każdy by
widział interes i nawet grom by interweniował, a jeśli chodzi o zus, czy
inną większą instytucję to każdy ma w gaciach wielką kupę i odnoszę wrażenie
że to całe nasze prawo jak i prawnicy i sądy są tak naprawdę bezużyteczni,
czyli zbędni.
-
12. Data: 2014-02-06 22:29:10
Temat: Re: regulamin i prawo
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Jurek" <J...@g...com> napisał w wiadomości
news:52f3f821$0$2137$65785112@news.neostrada.pl...
> Sytuacja dotyczy Poczty. Celowo nie pisałem o kogo chodzi bo podobne
> sytuacje zdarzają się dość często w różnych firmach, zarówno państwowych
> jak i prywatnych, więc chciałem uzyskać poradę ogólną dotyczącą problemu
> a nie akurat poczty a dzisiaj na poczcie była kumulacja, dlatego bardzo
> się zdenerwowałem.
Po pierwsze złóż reklamacje do Dyrektora właściwego oddziału Poczty. Nie
wykluczone, że gdzieś głębiej w regulaminie jest wzmianka, że nie wolno
przykładowo czerownych nalepek z żóltym napisem nalepiać i w tym tkwi
problem. Nie twierdzę, że tak jest, ale nie chce mi się szukać.
Niekompetencja pracowników na każdym szczeblu nie jest jakimś wyjątkiem.
Dyrektor poczty będzie już musiał wskazać odpowiedni punkt. Jeśli uzna
Twoją rację, to zawsze bedziesz mógł w razie poblemu pismo pokazać. To
działa.
Po drugie, to nikt Cie nie zmusza do korzystania z usług Poczty Polskiej.
Teraz konkurencji od groma. Co do zasady korzystanie z usług danego
podmiotu wiąże się z akceptację jego warunków.
-
13. Data: 2014-02-06 22:32:16
Temat: Re: regulamin i prawo
Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>
W dniu 06.02.2014 22:33, Jurek pisze:
> Troll Andrzej Lawa napisał:
>>> punkt 10 regulaminu mówiący że nadawca ma PRAWO umieszczać na
>>> przesyłce naklejki, mało tego, mam prawo nawet umieszczać na przesyłce
>>> napisy i rysunki reklamowe i informacyjne!
>>
>> Z pewnymi ograniczeniami.
>
> Niby z jakimi? Nie wprowadzaj ludzi w błąd!
Prawnymi oraz technicznymi. Np. owe naklejki nie mogą byś same w sobie
nielegalne (np. naklejka pornograficzna czy nawołująca do rasizmu - to
tylko przykłady) ani utrudniające "obróbkę" przesyłki przez pocztę (np.
naklejka zawierająca inny adres pocztowy byłaby zdecydowanie niewskazana).
>> Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że jesteś jakimś gimbusiarskim trollem
>> lub znudzonym ramolem szukającym sposobności do awantury.
>
> Z twoich wypowiedzi bez sensu i nagminnym trolowaniem na forum wynika
To nie jest forum, gimbusie.
> ewidentnie ze sam jesteś trolem, więc daruj sobie i nie udzielaj mi się
> tu więcej.
Idź już spać, dzieciaku.
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
-
14. Data: 2014-02-06 22:33:36
Temat: Re: regulamin i prawo
Od: "Jurek" <J...@g...com>
Troll Andrzej Lawa napisał:
>> punkt 10 regulaminu mówiący że nadawca ma PRAWO umieszczać na
>> przesyłce naklejki, mało tego, mam prawo nawet umieszczać na przesyłce
>> napisy i rysunki reklamowe i informacyjne!
>
> Z pewnymi ograniczeniami.
Niby z jakimi? Nie wprowadzaj ludzi w błąd!
> Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że jesteś jakimś gimbusiarskim trollem lub
> znudzonym ramolem szukającym sposobności do awantury.
Z twoich wypowiedzi bez sensu i nagminnym trolowaniem na forum wynika
ewidentnie ze sam jesteś trolem, więc daruj sobie i nie udzielaj mi się tu
więcej.
-
15. Data: 2014-02-06 23:00:07
Temat: Re: regulamin i prawo
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Jurek J...@g...com ...
> Idę na pocztę wysłać przesyłkę, przesyłkę mam zabezpieczoną, zapakowaną,
> oklejoną, zaadresowaną z wypełnionym druczkiem a tu panienki z okienka
> odmawia mi przyjęcia paczki bo nie spodobała jej się naklejka na mojej
> paczce. Stwierdziła że ja takich naklejek na moją własną paczkę nie mogę
> nalepiać.
A co tam sobie nakleiłes?
Priorytet?
Uwaga szkło?
PP sucks?
-
16. Data: 2014-02-06 23:06:08
Temat: Re: regulamin i prawo
Od: "Jurek" <J...@g...com>
Robert Tomasik napisał:
> Po pierwsze złóż reklamacje do Dyrektora właściwego oddziału Poczty.
> Nie wykluczone, że gdzieś głębiej w regulaminie jest wzmianka, że nie
> wolno przykładowo czerownych nalepek z żóltym napisem nalepiać i w
> tym tkwi problem. Nie twierdzę, że tak jest, ale nie chce mi się szukać.
> Niekompetencja pracowników na każdym szczeblu nie jest jakimś
> wyjątkiem. Dyrektor poczty będzie już musiał wskazać odpowiedni
> punkt. Jeśli uzna Twoją rację, to zawsze bedziesz mógł w razie
> poblemu pismo pokazać. To działa.
Dzisiaj przeczytałem cały regulamin i nic tam nie ma że nie można, jest
wręcz przeciwnie, że mam do tego prawo.
Pewnie że mogę wysyłać pisma a poczta może mi w taki sam sposób pokrętnie
odpowiadać że nie mogę wbrew regulaminowi, zresztą co niby takie pismo i
odpowiedz miała by mi dać poza stratą czasu i pieniędzy?
> Po drugie, to nikt Cie nie zmusza do korzystania z usług Poczty
> Polskiej. Teraz konkurencji od groma. Co do zasady korzystanie
> z usług danego podmiotu wiąże się z akceptację jego warunków.
To jak według ciebie mam wysłać paczkę? Tylko poczta u mnie działa, kurier
nie przyjedzie bo nie spełniam ich wymagań, dowiadywałem się. Przestańmy
opowiadać o konkurencji, bo jesli istnieje monopolista to konkurencji
praktycznie nie ma.
-
17. Data: 2014-02-06 23:10:48
Temat: Re: regulamin i prawo
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 6 Feb 2014, Jurek wrote:
> Jest sobie firma państwowa, która ma regulamin swoich usług, będący na
> dodatek ustawą.
> Firma odmawia wykonania pewnej usługi tłumacząc że usługa takiej formie
> jest zabroniona.
[...]
> Jak zwykły klient ma walczyć z taką firmą, która robi go w konia, nawet
> wbrew obowiązującemu ją prawu?
Pisemnie.
Jak Ci się chce, przeszukaj archiwa, gdzieś w ostatnich latach kiedy
jeszcze obowiązywała opłata skarbowa do weksli, chodziło o datowanie
"unieważnienia znaczka skarbowego".
Czas reakcji - jeden miesiąc.
Obowiązek mieli nakazany rozporządzeniem "i co z tego".
Dla jasności, w najbliższym banku (PKO BP) też nie wiedzieli
(że mają taki obowiązek :P), czas uzyskania (przez pracowników)
odpowiedniej informacji (od ich własnych doradców prawnych): 10 minut.
> Czy znajdzie się prawnik który jest w stanie ukarać
Nie widzę szans.
Trzeba by wykazać "poniesione szkody" a i to byłoby mało.
Walka pisemna ma tę zaletę, że może skończyć się "rozesłaniem
wyjaśnienia dla wszystkich poczt w okręgu" :P
I na deser bonus: "napisz pan reklamację" było nieoficjalnym,
wcale nie złośliwym, argumentem ... pracownika poczty, który sam
znalazł się między młotem a kowadłem.
Z jednej strony "wytyczne", z drugiej facio (znaczy ja) który
grozi nasłaniem skarbówki ;>
pzdr, Gotfryd
-
18. Data: 2014-02-06 23:20:17
Temat: Re: regulamin i prawo
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Jurek" <J...@g...com> napisał w wiadomości
news:52f4045d$0$2145$65785112@news.neostrada.pl...
> Robert Tomasik napisał:
>> Po pierwsze złóż reklamacje do Dyrektora właściwego oddziału Poczty.
>> Nie wykluczone, że gdzieś głębiej w regulaminie jest wzmianka, że nie
>> wolno przykładowo czerownych nalepek z żóltym napisem nalepiać i w
>> tym tkwi problem. Nie twierdzę, że tak jest, ale nie chce mi się szukać.
>> Niekompetencja pracowników na każdym szczeblu nie jest jakimś
>> wyjątkiem. Dyrektor poczty będzie już musiał wskazać odpowiedni
>> punkt. Jeśli uzna Twoją rację, to zawsze bedziesz mógł w razie
>> poblemu pismo pokazać. To działa.
>
> Dzisiaj przeczytałem cały regulamin i nic tam nie ma że nie można, jest
> wręcz przeciwnie, że mam do tego prawo.
> Pewnie że mogę wysyłać pisma a poczta może mi w taki sam sposób pokrętnie
> odpowiadać że nie mogę wbrew regulaminowi, zresztą co niby takie pismo i
> odpowiedz miała by mi dać poza stratą czasu i pieniędzy?
Daj im szansę. Tę skarge nawet mailem możesz wysłąć i działa. Trenowałem
skutecznie.
>
>
>> Po drugie, to nikt Cie nie zmusza do korzystania z usług Poczty
>> Polskiej. Teraz konkurencji od groma. Co do zasady korzystanie
>> z usług danego podmiotu wiąże się z akceptację jego warunków.
>
> To jak według ciebie mam wysłać paczkę? Tylko poczta u mnie działa,
> kurier nie przyjedzie bo nie spełniam ich wymagań, dowiadywałem się.
> Przestańmy opowiadać o konkurencji, bo jesli istnieje monopolista to
> konkurencji praktycznie nie ma.
>
Nie wiem. Jakbym znał odpowiedź na każde pytanie, to bym politykiem został.
-
19. Data: 2014-02-06 23:21:45
Temat: Re: regulamin i prawo
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
news:ld0v10$mpc$1@node2.news.atman.pl...
>>> Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że jesteś jakimś gimbusiarskim trollem
>>> lub znudzonym ramolem szukającym sposobności do awantury.
>>
>> Z twoich wypowiedzi bez sensu i nagminnym trolowaniem na forum wynika
>
> To nie jest forum, gimbusie.
Nie wiadomo, gdzie on grupę widzi.
-
20. Data: 2014-02-06 23:37:04
Temat: Re: regulamin i prawo
Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>
W dniu 06.02.2014 23:21, Robert Tomasik pisze:
> Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w
> wiadomości news:ld0v10$mpc$1@node2.news.atman.pl...
>
>>>> Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że jesteś jakimś gimbusiarskim trollem
>>>> lub znudzonym ramolem szukającym sposobności do awantury.
>>>
>>> Z twoich wypowiedzi bez sensu i nagminnym trolowaniem na forum wynika
>>
>> To nie jest forum, gimbusie.
>
> Nie wiadomo, gdzie on grupę widzi.
A to już nie mój problem. Ale delikwent prezentuje cechy typowego
gimbusa - myli forum z grupą dyskusyjną i wiedzę prawniczą czerpie z
tandetnych amerykańskich filmów i mitów. Dochodzi odrobina mentalności
tandetnego "arcyzbrodniarza" (one million dollars! - idealnie pasująca
scena z "Austin Powers") i obraz dopełniony.
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...