  • 11. Data: 2009-05-24 21:13:38
    Temat: Re: quady a droga prywatna
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 24 Maj, 15:11, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    > lukasz pisze:

    > Tyle że tacy quadowcy zazwyczaj bywają na bakier z prawem z innych
    > powodóe - niezarejestrowane pojazdy, brak uprawnień, brak oc, więc
    > możliwe że policji będą się bać.

    1.tylko na drodze prywatnej nie potrzebuja nic...

    2. quada/moltocykl crossowy trudno zarejestrowac (nawet jesli bardzo
    sie chce)
    zdaje sie, ze rejestracja w PL oznacza dopuszczenie do ruchu po
    drogach publicznych a ww pojazdy z zalozenia do tego sie nie nadaja i
    nie maja homologacji . Wyjatkiem sa jakis diuze quady "przeprawowe",
    krore czasami maja homologacje - rejestruje sie je jako ciagnik
    roliczy lub (podobno?) motocykle :)

    WS

  • 12. Data: 2009-05-24 21:39:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > nie maja homologacji . Wyjatkiem sa jakis diuze quady "przeprawowe",
    > krore czasami maja homologacje - rejestruje sie je jako ciagnik

    Widziałem też rejestrowane jako maszyny wolnobieżne.

  • 13. Data: 2009-05-24 21:43:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    lukasz pisze:

    > Dwukrotnie juz rozmawialem z nimi probujac im przemowic jakos do
    > rozsadku ze to jest droga prywatna i nie zgadzamy sie by zn iej
    > korzystali, tym bardziej ze poruszaja sie z znaczna jak na san drogi
    > predkoscia powodujac kurz oraz uszkadzajac droge.
    >
    > Co moge zrobic ? Czy zatrzymanie ich na drodze i zadzwonienie na policje

    IMHO najprostsza metoda to rozwieszenie solidnego łańcucha ze znakiem
    "zakazu ruchu" zawieszonym na środku.

  • 14. Data: 2009-05-24 22:10:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 24 Maj, 23:39, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Widziałem też rejestrowane jako maszyny wolnobieżne.

    wolnobieznych to (chyba?) sie nie rejestruje (??) tylko kupuje OC i
    jezdzi...

    tylko zeby sie kwalifikowal jako wolnobiezny , to nie moze przekraczas
    predkosci 25km/h :) pewnie nawet te "komunijne" jada szybciej :)

    WS

  • 15. Data: 2009-05-25 06:40:24
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On May 24, 2:53 pm, lukasz <a...@n...spam.o2.pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Zamieszkuje w dzielnicy domkow jednorodzinnych wzdluz ktorej biegnie
    > jedna droga glowna. Do mojego, jak i 3 innych domow, prowadzi
    > poprzecznie drogra prywatna. Wspolwlasnosc maja wszyscy wlascicile 4
    > domow. Od niedawna droge te upatrzyla sobie mlodziez jako skrot do
    > przejazdu quadami na laki/pola.

    To droga prowadzi do domów czy na pola?

    Zróbcie żeby prowadziła wyłącznie z drogi głównej do domów i chyba po
    sprawie?

    gacek

  • 16. Data: 2009-05-25 07:41:01
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik lukasz napisał:
> [...]
    > zatrzymania ich na miejscu ?
    >
    > Co jeszcze mozna zrobic, bo sil juz brak, a mycie codzienne okien

    nie da się na takiej drodze wprowadzić opłat za przejazd?
    jak można to należy je wprowadzić, do tego kamerka i rachunek po miesiącu,

  • 17. Data: 2009-05-25 07:58:59
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 25 Maj, 09:41, cyklista <a...@...pl> wrote:
    > nie da się na takiej drodze wprowadzić opłat za przejazd?

    dac sie da, tylko pewnie dzialnosc gosp. trzeba zalozyc :)

    > jak można to należy je wprowadzić, do tego kamerka i rachunek po miesiącu,
    jesli uda sie ich zidentyfikowac...
    nawet gdyby przypadkowo mieli tablice rej. to trzeba jakos zdobyc dane
    osobowe...

    WS

  • 18. Data: 2009-05-25 13:09:18
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik WS napisał:

    > dac sie da, tylko pewnie dzialnosc gosp. trzeba zalozyc :)

    albo podpiąć pod istniejącą jeśli którykolwiek z właścicieli już taką
    posiada

    > jesli uda sie ich zidentyfikowac...
    > nawet gdyby przypadkowo mieli tablice rej. to trzeba jakos zdobyc dane
    > osobowe...

    wtedy to bym już zaprzągł do pracy policję, analogicznie jakby ktoś
    wyjeżdżając z płatnego parkingu nie chciał uiścić za niego opłaty,

    i chyba nie ma tez wtedy problemu żeby na takiej płatnej prywatnej
    drodze móc rozłożyć kolczatkę, lub inne urządzenie uniemożliwiające
    wyjazd z niej bez opłaty (oczywiście odpowiednio oznaczone itd..) ,

    wszystko zależy od stosunku uciążliwości kładowców, do konieczności
    poniesienia odpowiednich kosztów

  • 19. Data: 2009-05-25 13:28:10
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 25 Maj, 15:09, cyklista <a...@...pl> wrote:

> [...]
    > wyjazd z niej bez opłaty (oczywiście odpowiednio oznaczone itd..) ,
    >
    > wszystko zależy od stosunku uciążliwości kładowców, do konieczności

    jesli stalby "ciec" i inkasowal za przejazd to co innego (wtedy pewnie
    quady nie wjada...)

    ale jesli bedzie tylko tabliczka i skarbonka do wrzucania za przejazd,
    to watpie czy ktos to potraktuje powaznie (wlaczajac policje), ale
    jesli sie uprzec, to moze i da sie wyegzekwowac...
    rozumiem, ze inwestowac w zadne szlabany, bramy, itp pytajacy nie
    chce...

    WS

  • 20. Data: 2009-05-25 17:41:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    WS pisze:

    > 1.tylko na drodze prywatnej nie potrzebuja nic...

    No ale jakoś na tą drogę prywatną dojechali i dokądś jadą.
    Drogą prywatną oni tylko przejeżdżają.

    Tyle że to policja musiałaby delikwentów złapać, co zresztą jak
    policjantowi się chce, to to robią - niedaleko mojego domu quadowcy
    rezydują w kilku garażach. Policjanci się jakoś przyczaili (inna sprawa
    że do komisariatu to tam jest 300m) i tam ich skontrolowali.

    > 2. quada/moltocykl crossowy trudno zarejestrowac (nawet jesli bardzo
    > sie chce)

    No i dlatego proponowałem to rozwiązanie - znakomita większość quadów
    nie jest zarejestrowana i to już jest podstawa do ukarania.

> [...]
    > nie maja homologacji . Wyjatkiem sa jakis diuze quady "przeprawowe",
    > krore czasami maja homologacje - rejestruje sie je jako ciagnik

    Te najsłabsze chyba też jako motorowery.