  • 1. Data: 2009-05-24 12:53:24
    Temat: quady a droga prywatna
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Witam,

    Zamieszkuje w dzielnicy domkow jednorodzinnych wzdluz ktorej biegnie
    jedna droga glowna. Do mojego, jak i 3 innych domow, prowadzi
    poprzecznie drogra prywatna. Wspolwlasnosc maja wszyscy wlascicile 4
    domow. Od niedawna droge te upatrzyla sobie mlodziez jako skrot do
    przejazdu quadami na laki/pola.

    Dwukrotnie juz rozmawialem z nimi probujac im przemowic jakos do
    rozsadku ze to jest droga prywatna i nie zgadzamy sie by zn iej
    korzystali, tym bardziej ze poruszaja sie z znaczna jak na san drogi
    predkoscia powodujac kurz oraz uszkadzajac droge.

    Co moge zrobic ? Czy zatrzymanie ich na drodze i zadzwonienie na policje
    da jakis skutek. Czy policja wogole podejmie interwencje i czy w
    przypadku proby ucieczki quadowocwo moge zastosowac sile celem
    zatrzymania ich na miejscu ?

    Co jeszcze mozna zrobic, bo sil juz brak, a mycie codzienne okien
    potrafi wykonczyc :)

    pzdrw,

  • 2. Data: 2009-05-24 13:11:19
    Temat: Re: quady a droga prywatna
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    lukasz pisze:

> [...]
    > korzystali, tym bardziej ze poruszaja sie z znaczna jak na san drogi
    > predkoscia powodujac kurz oraz uszkadzajac droge.

    Jeżeli chcesz ograniczyć ruch na swojej drodze możesz na niej postawić
    szlaban, bramę lub coś podobnego.

    > Co moge zrobic ? Czy zatrzymanie ich na drodze i zadzwonienie na policje
    > da jakis skutek.

    Tzn. generalnie po ulicach wolno jeździć, również tych prywatnych,
    nieogrodzonych.

    Tyle że tacy quadowcy zazwyczaj bywają na bakier z prawem z innych
    powodóe - niezarejestrowane pojazdy, brak uprawnień, brak oc, więc
    możliwe że policji będą się bać.

    > Czy policja wogole podejmie interwencje i czy w
    > przypadku proby ucieczki quadowocwo moge zastosowac sile celem
    > zatrzymania ich na miejscu ?

    Nie, zatrzymanie obywatelskie można zastosować jedynie w przypadku
    przestępstwa.

  • 3. Data: 2009-05-24 16:42:05
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomasz Pyra napisal:

    > Nie, zatrzymanie obywatelskie można zastosować jedynie w przypadku
    > przestępstwa.

    Niszczenie cudzej wlasnosci jest przestepstwem.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-05-24 20:01:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jacek_P pisze:

    > Niszczenie cudzej wlasnosci jest przestepstwem.

    Niszczenie owszem, ale pewnie stwierdzenie czy po przejeździe quadem
    droga faktycznie uległa zniszczeniu będzie pewnie trudne.

    Ja tam bym bardziej podążał tropem niespełniania przez quady i ich
    kierowców obowiązujących ich przepisów - to będzie pewnie prostsze.

  • 5. Data: 2009-05-24 20:03:29
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Ja tam bym bardziej podążał tropem niespełniania przez quady i ich
    > kierowców obowiązujących ich przepisów - to będzie pewnie prostsze.

    A jakie przepisy musisz spełnić na drodze prywatnej?

    M.

  • 6. Data: 2009-05-24 20:04:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > A jakie przepisy musisz spełnić na drodze prywatnej?

    Jakoś na tą drogę prywatną wjechali i dokądś dalej jechali, bo z postu
    domyślam się że nie jeżdżą tylko po tej prywatnej drodze.

  • 7. Data: 2009-05-24 20:06:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jeżeli chcesz ograniczyć ruch na swojej drodze możesz na niej postawić
    > szlaban, bramę lub coś podobnego.

    Teoretycznie znak zakaz ruchu powinien wystarczyć. W praktyce pewnie
    potrzebny byłby szlaban zamykany. Tylko to z kolei może być utrudnieniem
    dla samegozainteresowanego. Jak będą do niego goście jechali, to musi
    lecieć i im ów szlaban otwierać.

    > Tzn. generalnie po ulicach wolno jeździć, również tych prywatnych,
    > nieogrodzonych.

    Przede wszystkim ztego powodu, zew jaki sposób kierujacy miałby ustalać
    stan prawny drogi?

    > Tyle że tacy quadowcy zazwyczaj bywają na bakier z prawem z innych
    > powodóe - niezarejestrowane pojazdy, brak uprawnień, brak oc, więc
    > możliwe że policji będą się bać.

    Podejrzewam, że problemem może być "straszenie" ich tą Policją. co do
    zasady drogą jeździć mogą, więc już zatrztynmywanie jest mocno nerwowe. Jak
    dojdą do tego groźby, to w pewnym momencie pytający może przesadzić.

    > Nie, zatrzymanie obywatelskie można zastosować jedynie w przypadku
    > przestępstwa.

    Nieprawda. Stosownei do art. 45§2kpow art. 243 kpk ma i do wykroczeń
    zastosowanie.

  • 8. Data: 2009-05-24 20:24:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nieprawda. Stosownei do art. 45§2kpow art. 243 kpk ma i do wykroczeń
    > zastosowanie.

    Hmmm faktycznie... Ale czy to znaczy że każdy, widząc np. kierowce który
    popełnia jakiekolwiek wykroczenie, ma prawo go po pościgu zatrzymać,
    wywlec z samochodu i dociskać kolanem do nawierzchni do czasu przybycia
    policji?

    Pytam poważnie :)

  • 9. Data: 2009-05-24 20:26:47
    Od: spp <s...@o...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > popełnia jakiekolwiek wykroczenie, ma prawo go po pościgu zatrzymać,
    > wywlec z samochodu i dociskać kolanem do nawierzchni do czasu przybycia

    Może próbować, ale co jak kierowca będzie miał paralizator?

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-05-24 20:41:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > popełnia jakiekolwiek wykroczenie, ma prawo go po pościgu zatrzymać,
    > wywlec z samochodu i dociskać kolanem do nawierzchni do czasu przybycia

    Problemem jest samo zatrzymanie. Nie ma on obowiązku zatrzymać się na
    jakieś tam machanie. Zajechanie droigi, jest samo w sobie wykroczeniem,
    nawet, jak nie dojdzie do kolizji. Natomaist gdybyś jechał za nim i gdy się
    zatrzyma podjął jego zatrzymanie, to moim zdaniem nie naruszasz prawa.