-
1. Data: 2004-05-13 08:23:00
Temat: pytanko- reklamacja butow- pilne :)
Od: "Ewela" <g...@p...onet.pl>
witam
mam pytanie ..
kupilam buty (Lublin ), jednak po 3 uzyciach nadawaly sie do wyrzucenia.
oddalam do rekalmacji przy czym zastrzeglam, ze nie chce zwrotu kasy tylko
prosze o ewentualna wymiane obuwia na nowe. pani to ladnie zapisala w
protokole i wyslala buty do producenta.
nie wspomne juz o tym ze po 2 tygodnicach sama musialam wydzwaniac i prosic
zeby pani ekspedientka zorientowala sie co z moimi butami...
okazalo sie ze butow nei mozna naprawic i prosila zebym przyszla po kase...
ALE ja nie chce zwwrotu kasy tylko buty!!!
gdyby wczesniej mnei pinformowala ze mi kase zwroci a nei buty to bym kupial je
w innym sklepie i to taniej...
czy ktos z Was orientuje sie moze w prawach konsumenta i moglby mnei uswiadomic
czy moge uparcie ubiegac sie o wymiane obuwia???? i na co sie moge powolac
jesli jest taka mozliwosc.
pani niby tlumaczy sie ze juz nie robia tych butow u producenta dlatego takie
problemy...ale to sa klapki!!a
nei jakies zimowe buciory wiec moze jesli by sie postarali to by jeszzcze
zrobili jedne co??
bede bardzo wdzieczna za pomoc
pozdrawiam
Ewelina
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2004-05-13 08:41:39
Temat: Re: pytanko- reklamacja butow- pilne :)
Od: "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl>
> ALE ja nie chce zwwrotu kasy tylko buty!!!
To chyba pierwszy taki przypadek w Polsce:)
W razie braku możliwości wymiany, sklep zwraca Ci pieniądze.
--
Piotr
-
3. Data: 2004-05-13 08:49:12
Temat: Re: pytanko- reklamacja butow- pilne :)
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <3...@n...onet.pl>, Ewela wrote:
> okazalo sie ze butow nei mozna naprawic i prosila zebym przyszla po kase...
> ALE ja nie chce zwwrotu kasy tylko buty!!!
...
> gdyby wczesniej mnei pinformowala ze mi kase zwroci a nei buty to bym
> kupial je w innym sklepie i to taniej...
A coś cię przed tym teraz powstrzymuje?
> czy ktos z Was orientuje sie moze w prawach konsumenta i moglby mnei uswiadomic
> czy moge uparcie ubiegac sie o wymiane obuwia???? i na co sie moge powolac
> jesli jest taka mozliwosc.
Nie ma. Sprzedawca pewnikiem powoła się na:
Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy miana są niemożliwe lub
wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
> pani niby tlumaczy sie ze juz nie robia tych butow u producenta dlatego takie
> problemy...ale to sa klapki!!a
> nei jakies zimowe buciory wiec moze jesli by sie postarali to by jeszzcze
> zrobili jedne co??
No ja jestem całym sercem z tobą i jak tylko tam pójdziesz raz jeszcze to
powiedz, że cię w tej kwestii popieram (powiedz, że Marcin też prosi).
Podejrzewam że inni grupowicze też cie poprą bo przecież idzie lato a
wtedy dodatkowe klapki robi się łatwiej.
--
Marcin
-
4. Data: 2004-05-13 09:15:25
Temat: Re: pytanko- reklamacja butow- pilne :)
Od: g...@p...onet.pl
> In article <3...@n...onet.pl>, Ewela wrote:
> > okazalo sie ze butow nei mozna naprawic i prosila zebym przyszla po kase...
> > ALE ja nie chce zwwrotu kasy tylko buty!!!
> ...
> > gdyby wczesniej mnei pinformowala ze mi kase zwroci a nei buty to bym
> > kupial je w innym sklepie i to taniej...
>
> A coś cię przed tym teraz powstrzymuje?
>
> > czy ktos z Was orientuje sie moze w prawach konsumenta i moglby mnei
uswiadomic
> > czy moge uparcie ubiegac sie o wymiane obuwia???? i na co sie moge powolac
> > jesli jest taka mozliwosc.
>
> Nie ma. Sprzedawca pewnikiem powoła się na:
>
> Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
> żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
> albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy miana są niemożliwe lub
> wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
> się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
> niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
> naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
>
no :) w koncu jakas konkretna odpowiedz:)
dzieki
a butow nie moge juz kupic w innym sklepie poniewaz juz nei maja tego towaru :-(
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2004-05-13 09:35:21
Temat: Re: pytanko- reklamacja butow- pilne :)
Od: Hanna<a...@w...pl>
Zwrotu pieniędzy możesz się domagać dopiero przy drugiej reklamacji
na ten towar, tzn. jeśli teraz Ci je naprawią i znów coś sie z nimi
stanie, to wtedy możesz zaznaczyć że żądasz zwrotu zapłaconej ceny,
ponieważ jest to druga reklamacja na ten towar. Pzdr. Hania
--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info
-
6. Data: 2004-05-13 09:41:35
Temat: Re: pytanko- reklamacja butow- pilne :)
Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
Witam
Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Hanna napisał(a):
>
> Zwrotu pieniędzy możesz się domagać dopiero przy drugiej reklamacji
> na ten towar, tzn. jeśli teraz Ci je naprawią i znów coś sie z nimi
> stanie, to wtedy możesz zaznaczyć że żądasz zwrotu zapłaconej ceny,
> ponieważ jest to druga reklamacja na ten towar. Pzdr. Hania
>
Nie przy drugiej, tylko w dowolnym momencie niezgodnosci towaru z
umową!
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm
--
Pozdrawiam
Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
PGP key: 0x14FF5BF4
Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
(C) by Boguslaw Majewski - MSZ
-
7. Data: 2004-05-13 09:57:22
Temat: Re: pytanko- reklamacja butow- pilne :)
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <c7vfgp$mi0$1@fargo.cgs.pl>, Hanna wrote:
> Zwrotu pieniędzy możesz się domagać dopiero przy drugiej reklamacji
> na ten towar, tzn. jeśli teraz Ci je naprawią i znów coś sie z nimi
> stanie, to wtedy możesz zaznaczyć że żądasz zwrotu zapłaconej ceny,
> ponieważ jest to druga reklamacja na ten towar. Pzdr. Hania
A nie jest to czasem kwestia sekwencyjności żądań a nie ilości napraw?
Czyli podejście pierwsze: naprawa lub wymiana -> nie da się -> podejście
drugie: obniżka ceny lub odstapienie od umowy?
Jak naprawi lub wymieni za pierwszym razem to ponownie podejscie pierwsze
MSZ.
(nie mylisz czasami z rękojmia ze starego KC? :)
--
Marcin
-
8. Data: 2004-05-13 10:01:02
Temat: Re: pytanko- reklamacja butow- pilne :)
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <4...@p...onet.pl>, Zbynek Ltd. wrote:
> Nie przy drugiej, tylko w dowolnym momencie niezgodnosci towaru z
> umową!
> http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm
Możesz zacytować to konkretnie z czego ta dowolność wynika?
--
Marcin
-
9. Data: 2004-05-13 10:04:42
Temat: Re: pytanko- reklamacja butow- pilne :)
Od: Hanna<a...@w...pl>
zwrotu pienmiędzy można się domagać, ale sprzedawca nie musi tego
żądania spełnić, wystarczy że naprawi te nieszczesne buty, gdy dojdzie
do reklamacji po raz II można skutecznie domagać się zwrotu ceny
--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info
-
10. Data: 2004-05-13 10:34:14
Temat: Re: pytanko- reklamacja butow- pilne :)
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <c7vh7q$no0$1@fargo.cgs.pl>, Hanna wrote:
> zwrotu pienmiędzy można się domagać, ale sprzedawca nie musi tego
> żądania spełnić, wystarczy że naprawi te nieszczesne buty, gdy dojdzie
> do reklamacji po raz II można skutecznie domagać się zwrotu ceny
Poproszę podstawę prawną.
--
Marcin