  • 1. Data: 2006-02-28 07:19:48
    Temat: pytanie w sprawie zasiłku rodzinnego -dochód na ile osób?
    Od: "Maciek" <c...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam poytanie w sprawie zasiłku rodzinnego.
    Na stronie ZUS wyczytałem o tym by zasiłek został przyznany to: "...w
    okresie zasiłkowym od 1 września 2005 r. do 31 sierpnia 2006 r. uwzględnia
    się przeciętny miesięczny dochód na osobę w rodzinie uzyskany w 2004 r. "

    Dziecko urodziło mi się w 2005 roku w paździrniku, w 2004 roku było nas
    2-ch (ja i żona) więc czy dochód przeciętny za 2004 rok obliczam na 2 osoby
    czy 3 osoby.

    Z góry dziękuje za odpowiedź

    Maciej Choncel

  • 2. Data: 2006-02-28 13:17:27
    Od: "Aicha" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał:

> [...]
    > Dziecko urodziło mi się w 2005 roku w paździrniku, w 2004 roku było
    > nas 2-ch (ja i żona) więc czy dochód przeciętny za 2004 rok obliczam

    Sposób 1: Obliczasz dochód sumaryczny i dzielisz przez 2. Jednocześnie
    składasz wniosek o ponowne ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego w
    trakcie okresu zasiłkowego z powodu zwiększenia się liczby członków
    rodziny (urodzenia się dziecka). Trochę to absurdalne, skoro zasiłek
    jest na dziecko, ale cóż...
    Sposób 2: Oblicz dochód sumaryczny i zapytaj pani, przyjmującej
    dokumenty, na ile osób go podzielić. Tylko przygotuj sobie coś na
    uspokojenie ;) A najlepiej zadzwoń i zapytaj przed złożeniem
    dokumentów, którą opcję uznają za słuszną.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 3. Data: 2006-02-28 22:19:35
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nas
    > 2-ch (ja i żona) więc czy dochód przeciętny za 2004 rok obliczam na

    Dochód z 2004 r. dzieli się przez aktualną liczbę członków rodziny,
    czyli przez 3. Najlepiej jednak zapytać w urzędzie gminy.
    Wniosek o zasiłek rodzinny trzeba było składać w październiku 2005, bo
    zasiłek rodzinny jest przyznawany od miesiąca, w którym wniosek został
    złożony.

    wa