  • 11. Data: 2005-07-22 15:31:31
    Temat: Re: pytanie o odpis, też pilne...
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    KasiaG napisał(a):
    > Mam podobną sytuację tzn dostałam się właśnie na wymarzone studia, tyle że
    > mój orginał świadectwa trzyma uczelnia (prywatna, studiowałam tam przez rok)
    > i nie chce wydać. Mniejsza o uczelnię, z nimi sobie poradzę tyle że trochę
    > to potrwa. Chodzi mi raczej o to, że mam odpis świadectwa a nie wiem czy
    > odpis to dla uczelni (tej do któej włłaśnie się dostałam) to samo co
    > orginał? Poza tym już wcześniej wysłałam im notarialnie poświadczoną kopię
    > odpisu, czy to im powinno wystarczyć czy muszę jednak złożyć orginał odpisu?
    > U mnie też sprawa jest pilna, mam czas do środy.
> [...]
    a czemu nie chce ci ta szkola prywatna oddac orginalu skoro juz tam nie
    studiujesz??? mnie sie wydaje ze nie spelniasz warunkow wydania
    dokumentow, tzn. Najprawdopodobniej nie zaplacilas czesnego, a wiekszosc
    szkol prywatnych ma w regulaminie, ze zgadza sie student placic do konca
    semestru czy roku ;) i w tym przypadku mysle ze tak jest ;) albo jakies
    nieoddane ksiazki czy inne cuda

  • 12. Data: 2005-07-22 21:59:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:dbr378$j6t$1@opal.futuro.pl...

    > Tak czy inaczej takie przetrzymywanie dokumentów jest nielegalne.

    Więcej, stanowi przestępstwo.

  • 13. Data: 2005-07-23 00:05:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Więcej, stanowi przestępstwo.

    Jeśli już mamy być tak strasznie dokładni - to konkretnie jest to
    występek zagrożony karą do lat dwóch, o ile mnie PDF nie myli ;->

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 14. Data: 2005-07-23 07:35:14
    Od: "KasiaG" <j...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Jeśli już mamy być tak strasznie dokładni - to konkretnie jest to
    > występek zagrożony karą do lat dwóch, o ile mnie PDF nie myli ;->

    Zgadza się, jest spór co do zapłaty czesnego. Chodzi o to, że sama
    zrezygnowałam z nauki w trakcie roku i dokładnie wtedy przestałam płacić -
    oni chcą bym zapłaciła jeszcze za dwa miesiące. To w sumie nieważne, jak już
    pisałam - z nimi jakoś sobie poradzę, tyle że trochę to potrwa. Nadal za to
    nie wiem jak to jest z tym odpisem i z jego notarialnym poświadczeniem. Czy
    jeśli uczelnia już dostała notarialnie poświadczony odpis to czy może
    jeszcze dodatkowo żądać orginału odpisu albo co gorsza, "orginału orginału"?
    Mój odpis jest w tej chwili w innej uczelni w której wyniki rekrutacji mają
    się ukazać dokładnie dzień po ostatecznym terminie dostarczenia orginału
    świadectwa w tej uczelni do której już mnie przyjeli...

  • 15. Data: 2005-07-23 07:38:34
    Od: "KasiaG" <j...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Jeśli już mamy być tak strasznie dokładni - to konkretnie jest to
    > występek zagrożony karą do lat dwóch, o ile mnie PDF nie myli ;->

    Jeszcze jedno. Ma Pan może jakieś namiary na ten pdf o którym była mowa? Nie
    chcę zbytnio zadrażniać sprawy z moją starą uczelnią, ale jakaś podstawa
    prawna może mi się jednak przydać (chodzi o podstawę prawną tego, że takie
    przetrzymywanie dokumentów jest nielegalne)

  • 16. Data: 2005-07-23 10:57:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KasiaG" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    Ja bym na twoim miejscu zapytał o to uczelni. Jeśli będą się upierać
    przy oryginale, to robisz tak. Zgłaszasz przestępstwo przywłaszczenia
    dokumentu. Idziesz do szkoły, w której otrzymałaś maturę i okazując
    zaświadczenie o złożeniu zawiadomienia o utracie w wyniku przestępstwa
    świadectwa maturalnego żądasz wydania duplikatu. Duplikat jest już
    "oryginałem" i jego zanosisz na uczelnię. Z czasem odzyskujesz oryginał,
    bo podejrzewam, ze odeślą Ci po pierwszej rozmowie z policjantem, jeśli
    policja po prostu nie odbierze im tego dokumentu i nie wyda Tobie -
    różne są tutaj szkoły w praktyce.

  • 17. Data: 2005-07-23 11:00:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    takie
    > przetrzymywanie dokumentów jest nielegalne)

    Andrzejowi chodzi o kodeks karny. Wrzuć w google, a wyświetli Ci całe
    mnóstwo stron zawierających ten tekst. Również w html-u. W pdf publikuje
    serwer sejmowy pod adresem http://www.sejm.gov.pl Nie chce mi się zyskać
    dokładnie, ale w wyszukiwarkę wpisujesz kodeks karny i masz. Z tym, ze
    szybciej to google znajdą.