  • 1. Data: 2006-07-26 09:21:51
    Temat: pytanie o nowelizacje do ustawy
    Od: <k...@p...onet.pl>

    witam wszystkich,
    mam nastepujace pytanie: gdzie mozna sprawdzic czy dana nowelizacja do
    jakiejs stawy/rozporzadzenia/prawa weszlo w zycie? domyslam sie ze na
    stronie danego ministerstwa, tam znalazlem te ustwe ktorej szukam ale nic
    nie bylo na temat, czy ta nowelizacja juz obowiazuje czy nie
    bede bardzo wdzieczny za pomoc
    pozdr

  • 2. Data: 2006-07-26 09:25:33
    Temat: Re: pytanie o nowelizacje do ustawy
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    k...@p...onet.pl napisał(a):
    > mam nastepujace pytanie: gdzie mozna sprawdzic czy dana nowelizacja do
    > jakiejs stawy/rozporzadzenia/prawa weszlo w zycie?

    najlepiej w tekście nowelizacji

    KG

  • 3. Data: 2006-07-26 09:34:18
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > najlepiej w tekście nowelizacji
    po pierwsze wielkie dzieki za tak szybk odp!
    po drugie jednak problem w tym, ze o tej nowelizacji (czy raczej projekcie)
    wyczytalem w gazecie dokladnie z maja br, i tam nie bylo pelnej tresci tejze
    ustawy, ani nawet pelnej nazwy, tylko informacja o tym, ze cos takiego jest
    planowane...?

    > KG
    pozdr

  • 4. Data: 2006-07-26 10:34:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > tresci tejze ustawy, ani nawet pelnej nazwy, tylko informacja o tym, ze

    Ministerialne projekty zwykle są dostępne na stronach ministerstwa. Póki są
    projektami nie obowiązują. Akty obowiązujące publikowane są na stronie Sejmu
    RP.

  • 5. Data: 2006-07-26 10:42:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ea7c7h$ri2$1@news.onet.pl k...@p...onet.pl
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > mam nastepujace pytanie: gdzie mozna sprawdzic czy dana nowelizacja do
    > jakiejs stawy/rozporzadzenia/prawa weszlo w zycie?
    Skorzystaj z serwisu www.abc.com.pl
    Otwierasz tam sobie żądaną ustawę czy rozporządzenie i jeśli weszła
    nowelizacja, to u góry strony będzie o tym informacja na czerwono. Potem
    musisz tylko poszukać aktu(ów) nowelizujących.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-07-26 11:13:56
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ministerialne projekty zwykle są dostępne na stronach ministerstwa. Póki
    > są projektami nie obowiązują. Akty obowiązujące publikowane są na stronie
    > Sejmu RP.
    thnx:)
    czyli podsumowujac: jesli cos jest okresklane jako 'projekt' to jeszce nie
    obowiazuje, tak sie stanie gdy przeistocza sie w 'akt prawny' tak? i nie ma
    zadnej mozliwosci, zeby sprawdzic kiedy taki projekt moze stac sie aktem
    prawnym, dopiero gdy sie nim stanie (choc ja nie bede wiedzial kiedy, czyli
    musialbym sparwdzac regularnie na stronie Sejmu RP) i wtedy pojawi sie
    gdzis na rzeczonej stronie tak? cholera, mam nadzieje, ze nie zamotalem
    zbytnio;-/
    pozdr

  • 7. Data: 2006-07-26 11:30:24
    Od: wombi <w...@n...pl>

    k...@p...onet.pl napisał(a):

    > po drugie jednak problem w tym, ze o tej nowelizacji (czy raczej
    > projekcie) wyczytalem w gazecie dokladnie z maja br, i tam nie bylo
    > pelnej tresci tejze ustawy, ani nawet pelnej nazwy

    Sprecyzuj jaka tematyka regulowana jest w ustawie/rozp., ktorej(ktorego)
    szukasz? Byc moze wtedy uda sie to znalezc.

  • 8. Data: 2006-07-26 11:49:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał
> [...]
    > kiedy, czyli musialbym sparwdzac regularnie na stronie Sejmu RP) i wtedy
    > pojawi sie gdzis na rzeczonej stronie tak? cholera, mam nadzieje, ze nie

    Tak. Oczywiście możesz sprawdzać nad czym pracuje w danej chwili Sejm, kiedy
    zaplanowane są odpowiednie czytania itp. Projekt ustawy stanie się
    obowiązujący po uchwaleniu przez Sejm, Senat, podpisaniu przez Prezydenta i
    przejściu całej drogi legislacyjnej. Można oczywiście go śledzić, jak ktoś
    ma czas... Pomocne mogą być strony Sejmu, Senatu, aby wiedzieć, gdzie w
    danej chwili jest ten tekst ustawy, na jakim etapie.
    Natomiast jeśli chodzi o rozporządzenia, to wydaje je Prezes Rady Ministrów
    albo ministrowie i praktycznie nie widzę możliwość antycypowania czasu, w
    jakim zechcą podpisać dany akt i wprowadzić go w życie.
    Akty obowiązujące publikowane są na stronie Sejmu RP, nie wiem, może z
    jakimś tam wyprzedzeniem w stosunku do wejścia w życie, bo przecież
    spotykamy w akatach prawnych zapisy typu "Ustawa wchodzi w życie po
    upływie.... od ogłoszenia". Tak, więc, jeśli zostanie umieszczony tam
    odpowiednio wcześnie, to można taki akt ujrzeć na wspomnianej stronie
    jeszcze przed obowiązywaniem, ale nie wiem w jakim tempie działają
    administratorzy strony Sejmu. Oczywiście można sobie zamówić prenumeratę
    Dziennika Ustaw w wersji papierowej - jedynej oficjalnej.

  • 9. Data: 2006-07-27 06:21:25
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > nowelizacja, to u góry strony będzie o tym informacja na czerwono. Potem
    > musisz tylko poszukać aktu(ów) nowelizujących.
    ok, wielkie dzieki dla wszystkich za pomoc:)

    > --
    > Pozdrawiam
    > Jotte
    pozdr