  • 1. Data: 2008-11-17 20:54:35
    Temat: pytanie nt. grup pojazdów w Warszawie
    Od: slavs <s...@e...pl>

    Witam wszystkich,

    zadałem to pytanie na grupie pl.misc.samochody, jednak nie mam
    odpowiedzi, dlatego spróbuję tutaj.

    Mam pytanie na temat pewnych grup samochodów w Warszawie.
    Powiedzmy, że jest sobie jakaś ulica, gdzie jest zakaz zatrzymywania lub
    zakaz postoju, a w tych miejscach np. samochód "śmieciarka" zatrzymuje
    się, aby załadować śmieci z kontenera
    lub
    jest ulica np. Nowy Świat, gdzie jest zakaz ruchu a stoi sobie na niej
    samochód P.Partner z napisem Pogotowie Telekomunikacyjne z włączonym
    "kogutem". Nadmienię, że w obu przypadkach włączone są "koguty" w
    kolorze pomarańczowym, także nie są to pojazdy uprzywilejowane.

    Moje pytanie jest takie: czy są jakieś przepisy lub rozporządzenia
    dokładnie określające, kto może a kto nie wjechać na ulicę z zakazem
    ruchu lub zaparkować samochód (oczywiście firmowy i oznaczony) w miejscu
    gdzie jest zakaz i wykonywać swoją pracę? Chodzi o samochody np.
    pogotowia telekomunikacyjnego, gazowniczego, służby techniczne
    energetyki itp....

    W KD nic nie znalazłem, chyba że źle szukałem.

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam
    slavs

  • 2. Data: 2008-11-17 21:06:04
    Temat: Re: pytanie nt. grup pojazdów w Warszawie
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    slavs w <news:gfslm9$qhr$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]

    > pogotowia telekomunikacyjnego, gazowniczego, służby techniczne
    > energetyki itp....

    > W KD nic nie znalazłem, chyba że źle szukałem.

    Chyba...

    Art. 54. 1. Pojazd wykonujący na drodze prace porządkowe, remontowe
    lub modernizacyjne powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.
    2. Kierujący pojazdem, o którym mowa w ust. 1, może, pod warunkiem
    zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o
    obowiązku jazdy na jezdni lub przy jej prawej krawędzi oraz o
    zatrzymaniu i postoju, z tym że:
    1) na jezdni jednokierunkowej oraz poza obszarem zabudowanym,
    podczas oczyszczania drogi ze śniegu, dopuszcza się również jazdę przy
    lewej krawędzi jezdni,
    2) jazdę po chodniku dopuszcza się tylko przy zachowaniu
    bezpieczeństwa pieszych.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-11-17 22:12:59
    Od: slavs <s...@e...pl>

    'Tom N' pisze:

> [...]
    > lewej krawędzi jezdni,
    > 2) jazdę po chodniku dopuszcza się tylko przy zachowaniu

    ...ale ja nie robię prac na drodze.

  • 4. Data: 2008-11-17 22:53:59
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    slavs w <news:gfsq9a$fs2$1@inews.gazeta.pl>:

    > ...ale ja nie robię prac na drodze.

    Ja nie wiem co robisz, ale wiem, że śmieci ktoś z Nowego Światu musi
    zebrać, infrastrukturę telekomunikacyjną, w pasie drogowym też czasami
    trzeba konserwować.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2008-11-18 18:16:26
    Od: slavs <s...@e...pl>

    'Tom N' pisze:

    > Ja nie wiem co robisz, ale wiem, że śmieci ktoś z Nowego Światu musi
    > zebrać, infrastrukturę telekomunikacyjną, w pasie drogowym też czasami
    > trzeba konserwować.

    Dlatego pytam, czy są jakieś rozporządzenia na ten temat?

  • 6. Data: 2008-11-18 20:14:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Nov 2008, slavs wrote:

    > Dlatego pytam, czy są jakieś rozporządzenia na ten temat?

    Jak chodzi o rozporządzenia to są tu:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=related&
    id=WDU19970980602&type=9

    ...ale siakoś nie widzę specjalnego opisu tego przypadku.

    Na moje oko taki przypadek (sprzątanie) kwalifikuje się pod "okresowo
    permanentną imprezę" art.65 :> (czyli zezwolenie wlaściwego organu)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-11-19 06:38:53
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Dlatego pytam, czy są jakieś rozporządzenia na ten temat?

    Niezależnie od zakazów i innych gotowych przepisów możesz się zwrócić
    do właściwego organu o pozwolenie na korzystanie z drogi w inny sposób
    niż przewiduje kodeks. Jeśli dosaniesz to jesteś OK.